  • 1. Data: 2016-03-06 18:36:52
    Temat: DDS na AD9850 - zasilanie 5V
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Postanowiłem zbudować prosty generator DDS do posiadanego transceivera
    na 20m. Ponieważ radio jest jednopasmowe, postawiłem na jakiś prosty
    projekt, bez bajerów. Wybór padł na trochę już leciwą konstrukcję SQ1GU,
    na AT892051.

    Już po złożeniu płytki wyczytałem, że ponoć kwestia zasilania chińskich
    modułów DDS jest nieco kłopotliwa. Sam AD9850 bez problemu pracuje na
    obydwu napięciach: 3,3V i 5V. Problem jest z oscylatorem kwarcowym 125
    MHz - te montowane w pierwszych seriach modułów (jak rozumiem chodzi o
    wersję THT) miały być kompatybilne z 5V. Nowsze mają oscylatory SMD,
    które mogą pracować jedynie na 3,3V.

    Czy ktoś z was może potwierdzić tę informację?
    Jeśli to prawda, to da się jeszcze gdzieś kupić moduł w wersji na 5V?

  • 2. Data: 2016-03-06 18:48:25
    Temat: [OT] DDS na AD9850 - zasilanie 5V
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    sory za OT, ale może Ktoś coś wie
    ja miałem poważne problemy ze sterowaniem DDSem...
    co któryś wpis częstotliwość wylatywała w kosmos...
    nie mam pojęcia czemu... czyżby to przez te 5V?

  • 3. Data: 2016-03-06 19:13:14
    Temat: Re: DDS na AD9850 - zasilanie 5V
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-06 o 18:36, Atlantis pisze:
> [...]
    >
    > Czy ktoś z was może potwierdzić tę informację?
    > Jeśli to prawda, to da się jeszcze gdzieś kupić moduł w wersji na 5V?

    Jam w elektronice kompletny laik jestem, ale jeśli potrzebujesz napięcie
    _obniżyć_ - no to chyba jakiś prościutki układ trzech (2?) oporników (to
    się chyba "dzielnik napięcia" nazywa?) - powinien "dać radę"? No, chyba
    że "rzeczy dzieją się" _wewnątrz_scalaka_ , to wtedy kicha!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 4. Data: 2016-03-06 21:42:32
    Od: "dyzio" <d...@b...gda.pl>

    Zbudowałem wiele takich generatorów
    wszystkie działały z 5V.
    Ponieważ pędziłem je z arduino na tych
    chińskich płytkach więc problemu nie było.
    Jedynie na płytce z AD9851 jak chciałem
    założyć lepszy generator (2ppm) 20Mhz 3.3V
    na nogę zasilania dałem przez 2 diody 5V.
    BestRegards
    dyzio

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.