  • Data: 2011-07-15 18:39:57
    Temat: Re: ATxmega z USB
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jest synonimem. Coś może być najlepsze w danych warunkach (czyli
    > wedle kryterim dostępności), choćby kolacja w knajpie "Pod Knotem"
    > (lepsza niż "u Rudego", nie mówiąc o tej mordowni "Drewutnia"), ale
    > nikt tego śledzika i ciepłego piwa nie nazwie "optymalnym".

    Ja nazwę :-P. Dla kryterium minimalizacji czasu spędzonego na
    poszukiwania lepszej knajpy to jest wybór optymalny - kropka.

    > Ludzie całymi latami siedzą i coś *optymalizują*, a co miesiąc płacą
    > im za uzyskane wyniki. Czyli za to, że ich dzieło jest bardziej
    > optymalne, a mówiąc inaczej -- zbliżone do niedościgłego ideału.

    Nie - bliższe ideału to nie "bardziej idealne". Optymalizacja to właśnie
    zbliżanie się do optimum, a nie osiąganie go bardziej czy mniej. To
    przypomina Puchatka którego "coraz bardziej tam nie było" czy coś takiego.

    > Niektórym sie wydaje, że jeśli co nieco rozumieją z łaciny, to już
    > wystarczy. Nie wystarczy, bo każdy język ma swoje prawa. Może zbójeckie,
    > ale prawa. Jak coś kiedyś zapożyczył z innego języka, to wcale nie
    > znaczy, że musi cały czas kurczowo trzymać się pierwotnej semantyki.

    I dlatego masa osób twierdzi np. że ochrona środowiska to ekologia, a
    serwisant w sklepie z komputerami to informatyk. Ich prawo. Ale nie
    każdy musi za tym tłumkiem podążać, prawda?

    > Przyjęło się stopniowanie opisowe -- "ta pani ma nos bardziej idealny
    > od tej drugiej, która jednak potrafi mówić bardziej bezbłędnie".
    > Choć niektórzy będą portalić coś na temat odstępstwa od logiki,
    > to jednak można tak powiedzieć i w najoptymalniejszy sposób opisać
    > stan rzeczy.

    Jak widać kwestia gustu (moja polonistka by się czepiała) i wg mnie to
    niedobrze. Język zwłaszcza w technice powininen być jednoznaczny i
    logiczny. Jak się robi zależny od widzimisię każdego delikwenta, to
    traci podstawową funkcję czyli sprawnej komunikacji. Ostre NTG się robi
    więc pozwolę na tym skończyć - róbta sobie co chceta z optymalnymi,
    optymalniejszymi i najoptymalniejszymi rozwiązaniami - ja pozostanę przy
    tych pierwszych.

    Pozdr
    Portal