  • 11. Data: 2013-12-18 21:13:02
    Temat: Re: ARM - początki
    Od: h...@m...uni.wroc.pl

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2013 06:23:07 UTC-5 użytkownik pytajacy napisał:
    > Witam,
    >
    > chciałbym zrobić projekt urządzenia, który oparty byłby na mikrokontrolerze
    STM32F103RBT (64 pinowy).

    > Na dzień dzisiejszy opanowane mam '51, AVR-y i trochę PIC-e.
    > Natomiast ARM-ów nie znam. I teraz pytanie, czy kupić jakąś płytę rozwojową np:
    >
    > https://www.olimex.com/Products/ARM/ST/STM32-P103/
    > http://propix.com.pl/pl/p/Modul-STM32-GoldBull/53
    > http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=176659

    > Które z powyższych polecacie?

    To czy Ci płytka pomoże zależy od Ciebie: jak się czujesz pewnie
    w robieniu układów i masz czas to chyba niewiele. Nie wiem
    dlaczego pomiełeś płytki serii Discovery? Są tanie, mają
    interfejs debugera SWD. Procecory są troche inne, ale początki
    będą podobne. Wydaje mi się że rzeczą którą najbardziej potrzebujesz
    na początek jest interfejs debugera JTAG lub SWD. Jeśli masz
    taki to OK, ale jak nie to wygląda że z tych trzech wyżej
    tylko Kamami ma go zestawie. Możesz chciec kupić którąś z
    płytek Discovery żeby dostać iterfejs debugera SWD który
    dobrze działa z procesorami STM (i tylko z nimi...).

  • 12. Data: 2013-12-18 21:28:13
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu środa, 18 grudnia 2013 20:43:15 UTC+1 użytkownik h...@m...uni.wroc.pl
    napisał:

    > Kit z AVT 1630 to programator przez bootloader do procesorów NXP.
    >
    > Użyty w tym kicie układ FTDI może słuzyć jako JTAG, ale taki
    >
    > sobie. Jeśli to się daje użyć do SWD to by była ciekawa
    >
    > wiadomość, ale chyba zaszło przekłamanie...

    Niestety nie wiem czy ten AVT 1630 działa w trybie SWD, ale
    z pewnością za pomocą tej przejściówki i programu FLYMCU można
    zaprogramować STM32.

  • 13. Data: 2013-12-19 01:04:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-17 12:23, pytajacy pisze:
> [...]
    >
    > Które z powyższych polecacie?
    >
    > Czy od razu brać się za rysowanie schematu i montaż całego urządzenia i dopiero
    przy uruchamianiu uczyć się ARM-a?
    > AVR-y tak poznałem że zbudowałem urządzenie na ATmega 32 i dopiero przy
    uruchamianiu urządzenia uczyłem się architektury.

    > Jeszcze pytanko, bo JTAG wykorzystuje 6 pinów procesora i ma takie duże złącze
    > na płytce. Ale jest coś takiego jak SWD, czy to wykorzystuje mniej pinów procesora
    i złącze do programowania jest mniejsze?

    > Czy w tym procesorze piny PB8..PB15 mogę wykorzystać jako ośmiobitową magistralę
    danych np. do wyświetlacza?

    > pytający

    Wydawanie 300 pln na zestaw do ćwiczeń do według mnie trochę dużo. Kup
    ten pierwszy bo najtańszy. Gotowy zestaw ma sens tylko po to, żebyś przy
    pierwszych próbach uruchomienia nie zastanawiał się, czy problem wynika
    z twojego błędnego lutowania płytki, czy z braku umiejętności w
    programowaniu. Płacisz stówkę za zmniejszenie stressu na starcie, a za 2
    miesiące zestaw i tak ląduje w szufladzie, a zamiast niego robisz coś
    pod swoje potrzeby.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2013-12-19 01:05:31
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    i złącze do programowania jest mniejsze?

    > Czy w tym procesorze piny PB8..PB15 mogę wykorzystać jako ośmiobitową magistralę

    Jeszcze jedno. Warto wziąć zestaw który ma programator JTAG czy SW na
    pokładzie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2013-12-19 19:43:05
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    o co chodzi z tym SWD?

  • 16. Data: 2013-12-19 20:01:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-12-19 19:43, inny punkt siedzenia... wrote:
    > o co chodzi z tym SWD?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_SWD

    :p

    Włodek

  • 17. Data: 2013-12-19 20:27:21
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    > Na dzień dzisiejszy opanowane mam '51, AVR-y i trochę PIC-e.
    > Natomiast ARM-ów nie znam. I teraz pytanie, czy kupić jakąś płytę rozwojową np:

    kup sobie na dzień dobry któryś z zestawów ST Discovery. Sugerowałbym F3
    (ew. L - jesli nie chcesz/nie potrzebujesz USB) lub F4 - do F4 masz
    też płytki rozszerzające z RS232/SD/ethernetem/LCD/WiFi - tanie, z
    wbudowanym JTAG-iem w wersji SWD, który możesz też użyć do programowania
    swoich własnych płytek.
    Albo jeżeli nie musi to być koniecznie STM to zerknij na Launchpada ze
    Stellarisem Texasa - kosztuje chyba 13USD z wysyłką - są do niego różne
    dziwne płytki rozszerzające.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 18. Data: 2013-12-23 15:15:41
    Temat: Re: ARM - pocz?tki
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    a cóż to jest WinARM?

  • 19. Data: 2013-12-23 21:20:14
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-12-23 15:15, inny punkt siedzenia... pisze:
    > a cóż to jest WinARM?

    A co ci podpowiada google?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2014-01-07 21:20:52
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2013-12-23 21:20, Mario pisze:
    > A co ci podpowiada google?
    jak byś jeszcze identyfikatorowi wkleił linka do google, a tak... będzie
    kolejne pytanie ;)