  • 1. Data: 2013-12-15 17:30:03
    Temat: Roboty
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Jakos w poscigu za iloscia pikseli w telefonach i kamerach umknal
    uwadze P.T. Publicznosci fakt ktory moze zmienic cywilizacje. Jak
    podaje IEEE Spectrum, Google kupil 7 duzych firm zajmujacych sie
    robotyka, miedzy innymi slynne Boston Dynamics. Boston Dynamics jest
    finansowany pzrez Armie i buduje roboty bojowe, miedzy innymi jest
    tworca slynnego robota Big Dog.

    Goggle obiecuje wywiazanei sie ze wszelkich zobowiazan w ramach
    kontraktow militarnych, aczkolwiek jak twierdzi, sam nie bedzie
    wspolpracowal z Armia.

    Artykul tutaj

    http://spectrum.ieee.org/automaton/robotics/military
    -robots/boston-dynamics-now-belongs-to-google

    Stalo sie to samo co z bezludnymi samochodami - poczaktowo inicjatywa
    Armii USA, potem pzrejeta pzrez Google, a na stan dzisiejszy - w kilku
    stanach USA bezludne samochody dopuszczono do ruchu po drogach
    publicznych.

    Czym sie skonczy inicjatywa robotyczna? Nie wiadomo, a raczej wiadomo.
    W prasie polskiej byly ostatnio doniesienia o ,,strasznych warunkach"
    panujacycn w centrach logistycznych Amazona. ,,Tam panie, tzreba
    zasuwac, to nieludzkie!" No i skonczy sie wyzyskiwanie. Ludzi zastapia
    roboty z Boston Dynamics, a pracownicy pojda na zielona trawke.

    Co jeszcze wymysli Google, nie wiadomo. Ale mozna pzrewidywac. Wszak
    szefem dzialu Reserach jest Peter Norvig, jeden z najwybitniejsxzych
    przetstawicieli nauki zwanej Artificial Intelligence

    A.L.

  • 2. Data: 2013-12-15 17:44:34
    Temat: Re: Roboty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Dec 2013 10:30:03 -0600, A.L. napisał(a):
> [...]
    > Armii USA, potem pzrejeta pzrez Google, a na stan dzisiejszy - w kilku
    > stanach USA bezludne samochody dopuszczono do ruchu po drogach

    No i co - sie sprzedaja i jezdzi ich coraz wiecej ?
    Czy Google przygotowuje sie do zwolnienia policjantow ? ;-)

> [...]
    > zasuwac, to nieludzkie!" No i skonczy sie wyzyskiwanie. Ludzi zastapia
    > roboty z Boston Dynamics, a pracownicy pojda na zielona trawke.

    Nie wiem jak w Amazonie, ale ostanio gadalem o naszych polskich
    warunkach ... roboty trafiaja do hal.
    Wlasnie tam gdzie warunki sa nieludzkie - malarnie, suszarnie, a nawet
    do tak prostej czynnosci jak ukladanie na paletach. Wystarcza worki po
    25kg, i juz praca staje sie ciezka. A robot niby kosztuje tyle co 6
    roboczolat taniego pracownika, ale pracuje na okraglo, nie meczy sie,
    nie narzeka na kregoslup, nie idzie na chorobowe.

    J.

  • 3. Data: 2013-12-15 17:49:45
    Od: fifak <f...@w...com>

    W dniu 2013-12-15 17:30, A.L. pisze:
> [...]
    > uwadze P.T. Publicznosci fakt ktory moze zmienic cywilizacje. Jak
    > podaje IEEE Spectrum, Google kupil 7 duzych firm zajmujacych sie

    właśnie oglądałem, świeżutka produkcja:
    http://www.youtube.com/watch?v=-vVblGlIMgw#t=459

    jak dla mnie bomba :)

  • 4. Data: 2013-12-15 18:28:33
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    da się zauważyć dzisiejszy pęd do wszelkiego rodzaju sztucznej
    inteligencji... wszyscy wszystko chcą automatyzować i może to i dobrze...
    martwi mnie tylko to, że wiedza ta staje się niedostępna dla kowalskiego...
    jak zwykle (tacy jak i Ty, bez obrazy, ale taki masz pogląd) nie wydają
    żadnych książek... wszyscy piszą jakiejeś pojebane blogi i inne
    dziadostwa... szkoda.

    gdy ja byłem na studiach, chłopaki chcieli dokopać się do algorytmów
    wytycznia trasy, mnei się nie udało, ciekawy jestem czy im tak?

  • 5. Data: 2013-12-15 19:23:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."

    > No i co - sie sprzedaja i jezdzi ich coraz wiecej ?

    Dlatego kupili Boston Dynamics, aby za kierownicą posadzić któregoś z
    Atlasów lub Petmana. ;-)

    Robert

  • 6. Data: 2013-12-15 19:57:50
    Od: John Doe <p...@m...com>

    Większość ludzi straci pracę. Zostaną tylko bogaci, wysoce wykształceni
    specjaliści, naukowcy i ogólnie cała prywatna menażeria. Jedni będą
    posiadać pieniądze, drudzy będą je zarabiać utrzymując w ruchu
    zautomatyzowaną gospodarkę należącą do pierwszych. Wszyscy inni zostaną
    powolutku zepchnięci poza margines społeczeństwa które (o ironio) będzie
    się składało z garstki uprzywilejowanych. Na początku ci żyją cy w dostatku
    będą tolerować żyjących w nędzy niepotrzebnych już i coraz bardziej
    głupiejących wyrzutków (może nawet zasiłki i pomoce im dadzą). Aż w końcu
    nowi bogowie stwierdzą że nie potrzebują już coraz mniej cywilizowanego,
    niezdolnego do wykonania jakiejkolwiek pracy możliwej do wykonania przez
    robota, motłochu. Więc po prostu ich wybiją w ich przy pomocy
    zrobotyzowanych służb porządkowych. Koniec!

  • 7. Data: 2013-12-15 20:22:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > jak dla mnie bomba :)

    bez przesady. Dopracowane rzeczywiście, ale bez rewelacji. Nic nowego.

    To już to jest ciekawsze imo - niby też hexapod, ale bardziej w kierunku
    "morfingu";
    http://www.youtube.com/watch?v=HuC6q9kbryw

    Z człekopodobnych najbardziej podoba mi się HRP-4;
    http://www.youtube.com/watch?v=fJFfcBGdh-s

  • 8. Data: 2013-12-15 20:29:14
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 12/15/2013 5:30 PM, A.L. wrote:
> [...]
    > zasuwac, to nieludzkie!" No i skonczy sie wyzyskiwanie. Ludzi zastapia
    > roboty z Boston Dynamics, a pracownicy pojda na zielona trawke.

    I bardzo dobrze. Czlowiek jest od myslenia a nie od glupiej roboty.

    > Co jeszcze wymysli Google, nie wiadomo. Ale mozna pzrewidywac. Wszak
    > szefem dzialu Reserach jest Peter Norvig, jeden z najwybitniejsxzych
    > przetstawicieli nauki zwanej Artificial Intelligence

    No i super. Moze w koncu tematy ktore sa badane od 50 lat rusza
    do przodu w sensownym tempie.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 9. Data: 2013-12-15 20:45:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 15 Dec 2013 17:49:45 +0100, fifak <f...@w...com> wrote:

    >właśnie oglądałem, świeżutka produkcja:
    >http://www.youtube.com/watch?v=-vVblGlIMgw#t=459
    >
    >jak dla mnie bomba :)

    Proponuje obejzrec to

    http://spectrum.ieee.org/automaton/robotics/robotics
    -software/scoop_new_video_of_bdis_big_do

    To spzred 5 lat. Inny film z tegoo roku pokazuje jak Big Dog rzuca
    wielkimi ceglami z betonu. Film na stronie Boston Dynamics

    A.L.

  • 10. Data: 2013-12-15 20:49:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 15 Dec 2013 17:44:34 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    -robots/boston-dynamics-now-belongs-to-google

    >No i co - sie sprzedaja i jezdzi ich coraz wiecej ?
    >Czy Google przygotowuje sie do zwolnienia policjantow ? ;-)

    Nie, nie spzredaja sie. Poki co.

> [...]
    >roboczolat taniego pracownika, ale pracuje na okraglo, nie meczy sie,
    >nie narzeka na kregoslup, nie idzie na chorobowe.

    Owszem. tak jest i bedzie coraz bardziej. Ludzi eleminuje sie nie
    tylko ze stanowisk wymagajacych ciezkiej parcy fizycznej ale i ze
    stanowisk wymagajacych pracy umyslowej. Przykladem moje wlasne
    podworko - systemy zaopatrzenia.

    A.L.

    A.L.