-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!newsfeed.freenet.ag!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.
63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <mv88d1$u9m$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<mv8c0i$2us$1@node1.news.atman.pl>
<6255559478$20151009150658@squadack.com>
<1...@g...com>
<a...@g...com>
<c...@g...com>
<2...@g...com>
<56248c0a$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
<n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
<56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<n03bu4$ce9$1@node1.news.atman.pl>
<ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
<n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Tue, 20 Oct 2015 17:44:35 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 111
Message-ID: <56266166$0$9570$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.242.203
X-Trace: 1445355878 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 9570 83.7.242.203:56392
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5789
X-Received-Body-CRC: 1958127710
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570677
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
On 19.10.2015 22:55, J.F. wrote:
>>>> Na wieksza odleglosc, to nawet pieszy
>>>> szuka transportu, z nielicznymi wyjatkami :-)
>>> No i?
>> No i przechodzi przez jedna ruchliwa ulice, bo wiecej to przejezdza
>> tramwajem :-)
>Tramwajów w to nie mieszaj. Miały zachować swoją uprzywilejowaną
>pozycje. Ponadto w tramwaju jest zwykle ze 100 osób a w samochodzie
>śrenio 1,3. Nie manipuluj:P
Tu nie chodzi o mieszanie tramwajow, tylko czy piesi urzadzaja sobie
dalekie spacery przez wiele ruchliwych ulic.
IMO - nie, przynajmniej nie w wiekszym miescie.
A propos - pieszy przed tramwajem tez mial miec pierwszenstwo ?
>>> Ale co ten eksperyment ma wnieść. Przed następny nadjeżdający mogę
>>> wejść
>>> czy też mam poczekać?
>> Eksperyment ma pokazac ile traci pieszy przepuszczajac jedno auto.
>> Mniej niz szerokosc ulicy :-)
>Kierowca nie więcej (bo tak naprawdę liczy się raczej czas niż
>odległość).
Wbrew pozorom wiecej - czas hamowania i rozpedzania dochodzi i wiecej
tego niz samo przechodzenie.
A z drugiej strony - jak sie ma pieszy upewnic, ze pojazd hamujacy da
rade sie zatrzymac, to sie czas wydluza i juz jest niewiele mniej niz
przepuszczenie samochodu :-)
>>>> Poza tym widziales ta tabelke - jest pare krajow, gdzie kierowca
>>>> jest
>>>> zobowiazany przepuscic pieszego, ale dopiero jak ten pieszy daje
>>>> wyraznie do zrozumienia, ze chce przejsc.
>>>> Czyli czeka na krawezniku, a nie tak, ze wchodzi prosto z
>>>> chodnika.
>>
>>> Dodajmy, ze to kraje azjatyckie z punktu widzenia europy:P
>> Nie, centralne.
>Jak najbardziej azjatyckie granice Unii (nie mylić z Europą).
Austria, Belgia, Dania, Francja, Szwajcaria ?
http://infografika.wp.pl/title,Pierwszenstwo-pieszyc
h,wid,16583108,wiadomosc.html?ticaid=115cb9
No dobra - mamy tam "zblizania sie do jezdni z wyraznym zamiarem
przejscia".
>>> Problemem zarówno dla pieszych jak i kierowców są
>>> jezdnie po dwa i więcej pasów w jedną stronę. Bo jeden z drugim
>>> nie
>>> rozumieją, że nie wyprzedza się pojazdów zatrzymujących się przed
>>> pasami.
>
>> Ale tam akurat wielu sie zatrzymuje i ustepuje pieszemu.
>> Tylko dla wlasnego zdrowia trzeba zobaczyc przed wejsciem na
>> kolejny
>> pas czy zauwazyli.
>Patrzeć to zawsze warto. A za "niezawuważenie" że inni się zatrzymują
>przed przejściem powinni prawko na pół roku zabierać. Albo nawet
>zostawić po staremu, tylko skutecznie wyłuskiwać takich niewidowmych.
>jest za to 10 punktów więc albo przejrzy na oczy, albo się szybko
>prawka pozbędzie.
Jest 10 pkt+500zl i wystarczy, moze nawet by 8 pkt wystarczylo, gdyby
policja czesciej lapala.
>>> Naprawdę - po to stworzono prawo, żeby nie polegało to na tym, że
>>> rację
>>> ma ten kto ma większą pałę.
>
>> Tu nie chodzi o wieksza pale, tu o sens chodzi.
>To przestańcie używać argumentu, że skoro ważę 1,5 tony i jestem w
>zbroi to mam większą rację niż pospólstwo. To nie Rosja.
Tu nie chodzi o racje, tylko o sens zatrzymywania wiekszego i
szybszego, aby ten lzejszy i wolniejszy mogl przejsc bez
zatrzymywania.
>Wielokrotnie powtarzane doświadczenia niezbicie wykarują, że jak
>kierowca chce, to potrafi się w wyznaczonym miejscu zatrzymać -
>światła i inne znaki na ogół mu problemnu z zatrzymaniem nie
>sprawiają. Więc fizyka też nie zabrania. Wychodzi na to, że religia;)
Oczywiscie, tylko mamy:
-jasnosc zamiarow,
-widocznosc (po nocy bez swiatel),
-ilosc/czestosc ... choc obywatele sobie ponoc chwala tych kilka
miast, gdzie zlikwidowano wszystkie znaki i swiatla, i co skrzyzowanie
trzeba sie zatrzymywac.
>>> Więc nie jest to żaden argument. Argument
>>> jakoby fizyka zabraniała zatrzymania się samochodowi też jest
>>> słaby, bo
>>> jak ma odwrócony trójkąt, to jakoś większość nie ma problemów z
>>> zatrzymaniem się;)
>
>> A teraz policz ile przejezdzasz skrzyzowan podporzadkowanych, a ile
>> przejsc.
>Średnio jakieś 1 na 400 metrów.
Przejsc ? Bo ja sie tam ciesze jak z osiedla ze "spowolnionym ruchem"
wyjezdzam na glowna i zatrzymuje sie tylko na czerownym.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.15 17:58 re
- 20.10.15 18:14 Zenek Kapelinder
- 20.10.15 18:49 Shrek
- 20.10.15 18:51 Shrek
- 20.10.15 22:46 HubertO
- 21.10.15 10:56 J.F.
- 21.10.15 16:13 Shrek
- 21.10.15 16:37 HubertO
- 21.10.15 17:00 J.F.
- 21.10.15 18:11 Shrek
- 21.10.15 18:30 Shrek
- 21.10.15 18:46 Liwiusz
- 21.10.15 18:58 Shrek
- 21.10.15 19:34 J.F.
- 21.10.15 19:38 Tom N
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=