-
Data: 2015-10-21 17:00:55
Temat: Re: A jednak piesi ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n086hp$bj1$...@n...news.atman.pl...
On 21.10.2015 10:56, J.F. wrote:
>>> To nie hebluj do zera przed samym przejściem, a po prostu zdejmij
>>> nogę
>>> z gazu - wtedy sobie przejdą, a ty stracisz z 10 sekund.
>
>> Jak ja zdejmuje noge z gazu, to auto jeszcze jedzie i jedzie ...
>> tu nie o to chodzi
>Dokładnie o to chodzi - skoro jedzie i jedzie i jedzie to znaczy, że
>czasu wystarczy na przejście pieszych.
Ale to nie o to chodzi. Chodzi o to, zeby pieszy nie wchodzil z
nienacka, a ja zebym nie musial wypatrywac pieszego na kolizyjnym
kursie, gdzies daleko, i moze jeszcze za budynkiem.
>>> Zastanawiam się jak oni sobie w Europie radzą. Ba... Polacy też
>>> jak
>>> przejadą granicę to jakby inna fizyka zaczynała ich obowiązywać:)
>> No coz, ja to z Anglii pamietam tak:
>> -kierowcy ladnie hamuja, czasem potrzebnie, czasem nie - stoje i
>> podziwiam widoki.
>Często zmierzasz w kierunku przejścia, żeby potem zawrócić nie
>przechodząć?
W Anglii czesto :-)
Nowe miejsce, nieznane, nie wiem gdzie isc, widoki podziwiam.
I wcale nie zawracam, tylko ide chodnikiem, staje na rozdrozu i
rozgladam sie gdzie isc ... metr od kraweznika, a i tak hamuja.
>> -mniej spostrzegawczy tez sie zdarzaja, ci hamuja potem ostro,
>To tak jak u nas częśc przed czerwonym. Ale nijak nie wychodzi mi, że
>z tego powodu należy im nadać pierwszeństwo na czerwonym;)
A ja mowie - pieszy zdrowszy bedzie, jak bedzie mial nawyk, ze na
krewezniku nalezy sie zatrzymac i rozejrzec.
>> -postawili troche swiatel ... te na przycisk to mialy tak dlugi
>> czas
>> reakcji, ze piesi przechodza na czerwonym,
>To rzeczywiście zakała drogownictwa. Kiedyś zdarzyło mi się
>przycisnąć przejść na czerwonym, wsiąść w autobus, który załapał
>czerwone z założeniu przepuszczające... tak właśnie mnie;)
Tak to wygladalo.
Naciskam, czekam, czekam, w koncu wszyscy przechodza na czerwonym,
nadjezdza fala samochodow z pobliskiego skrzyzowania, i hamuja bo im
sie czerwone zapala.
A nikt nie przechodzi, bo wszyscy przeszli wczesniej :-)
>> -jak nie ma przejscia, to kultura kierowcow znika, nikt cie
>> przepusci,
>> nawet jak wystarczyloby noge z gazu zdjac,
>Tak - bo u nas to co prawa na przejściach nie przepuszczają, ale poza
>przejściami się zatrzymują. Tylko jednorożców brakuje;)
Jak staniesz na srodku drogi, to ktos sie u nas zatrzyma. A u nich nie
:-P
>> -to niedawno omawiane Beverley
>> https://www.google.pl/maps/@53.8429582,-0.40769,351m
/data=!3m1!1e3
>> skrzyzowanie jest juz nowe, mapa nowa, ale zdjecia stare.
>> To ile widzisz przejsc w okolicy ?
>Z tym, że wolno zapewne na każdym skrzyżowaniu, a w praktyce
>gdziekolwiek.
To tak jak u nas.
Tylko co z tego wynika ?
Ze przejsc, na ktorych piesi maja pierwszenstwo nie ma, piesi sobie
przechodza byle gdzie, ustepujac samochodom, a przy tym wcale nie sa
chronieni, chocby przez zakaz wyprzedzania na przejsciach.
Tyle pozytku z przepisow.
No ale patrzac po drogach w tej miescinie, to i tak sie nikt nie
wyprzedza :-)
>> Nawiasem mowiac - podobna sprawe z autobusem ruszajacym z
>> przystanku czy
>> pojazdem uprzywilejowanym rozwiazano bez dawania im pierwszenstwa.
>> Masz przepuscic, ale jak nie przepuscisz, to jego wina :-)
>Też uważam to za niewłaściwe.
Nie, dlaczego - bardzo wlasciwe. Jeden ma przepuscic, ale drugi
upewnic sie, ze go przepuszczaja.
Stoi policjant i daje mandaty i jednym i drugim.
A tu z pieszymi co ? Nie pokaze taki wyraznego zamiaru, nie zatrzyma
sie, nie upewni, ale winny bedzie samochod :-)
>> Sa ulice z pierwszenstwem i jakos nie protestujesz, ze to
>> niesprawiedliwe, dlaczego oni maja pierwszenstwo, a ty na
>> podporzadkowanej nie.
>Zauważ, że raz są z pierwszeństwem, raz nie... więc jest to pewna
>różnica:P
Akurat jak kojarze, to zazwyczaj przejezdzam przez takie z
pierwszenstwem lub swiatlami.
I badzo mnie cieszy, ze hamowac musze tylko raz - wyjezdzajac na
glowna droge :-)
>> Ot, dla lepszego ruchu tak to zorganizowano - a pieszy naprawde nie
>> ma
>> zadnego problemu, aby sie zatrzymac i ruszyc.
>Wiesz dobrze, że nie o to chodzi, czy ma czy nie. A o zasadę i
>ewentualne ustalenie winy. Jeśli kierowca ma problem z zatrzymaniem
>się i ruszeniem sprzed przejścia, to znaczy, że ogólnie ma problem.
No wlasnie o zasade chodzi - kierowce to kosztuje sporo, a pieszego
prawie nic.
Wiec pieszy powinien przepuscic.
>>> Oczywiscie, tylko mamy:
>>> -jasnosc zamiarow,
>> Tak wiemy - opsywane są tu wielokrotnie sytauacje, gdy piesi
>> dochodzą
>> do pasów, a jak ktoś się zatrzyma, to odwrotu na pięcie. Podobnie
>> jak
>> hamowanie ze 100 na 5m, węże ogrodowe na kołach, i przeszkadzający
>> w
>> optymalnym hamowaniu ABS. Dlatego ten problem pomińmy odcinając go
>> brzytwą pewnego pana na O.
> Teraz pieszy nie ma pierwszenstwa, to problemu nie widzisz.
>Widziałbym, bo sam ich przepuszczam - prawie zawsze.
Jak stoja i wyraznie czekaja. A ja o tym, ze beda z marszu wchodzic.
>>> No i doświadczenia innych krajów pokazują, że jednak się da i
>>> wypadków
>>> na przejściach jest tam mniej.
>> U nich w ogole mniej wypadkow.
>Oczywiście. Myślę, że jest to powiązane;)
I tak i nie - bo co ma pierwszenstwo dla pieszych wspolnego np z
czolowka w terenie niezabudowanym.
>>> Jak już pisałem - dziś strajk włoski i wyszło mi raz na jakieś
>>> kilka
>>> km. Więc tragedii nie ma (Warszawa). Razem pewnie około 1 minuty
>>> na
>>> prawie dwie godziny jazdy. Pomijalne.
>> Moze Warszawa juz przygotowana i przejscia zlikwidowala :-)
>Są, ale rzeczywiście część zlikwidowali, a na przytłaczającej
>większości pozostałych na głównych drogach są światła.
No to po cholere jeszcze pierwszenstwo zmieniac ?
>> W druga strone - i spaliny i halas i to niedobre CO2 ...
>Hmm. Smrodzimy i dla tego powinniśmy mieć większe prawa?
Nie - jak pieszy nas przepusci, to bedziemy smrodzic mniej. I to
wielokrotnie mniej.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.15 18:11 Shrek
- 21.10.15 18:30 Shrek
- 21.10.15 18:46 Liwiusz
- 21.10.15 18:58 Shrek
- 21.10.15 19:34 J.F.
- 21.10.15 19:38 Tom N
- 21.10.15 19:58 J.F.
- 21.10.15 20:05 Shrek
- 21.10.15 20:07 Shrek
- 21.10.15 20:22 J.F.
- 25.10.15 16:29 Tom N
- 25.10.15 16:34 Tom N
- 25.10.15 17:09 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.15 17:24 J.F.
- 26.10.15 00:33 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=