-
Data: 2015-10-21 18:30:45
Temat: Re: A jednak piesi ...
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 21.10.2015 17:00, J.F. wrote:
> Ale to nie o to chodzi. Chodzi o to, zeby pieszy nie wchodzil z
> nienacka, a ja zebym nie musial wypatrywac pieszego na kolizyjnym
> kursie, gdzies daleko, i moze jeszcze za budynkiem.
Poruszasz się 10 razy szybciej (akurat uwierzę, że 50 jeździsz;) od
pieszego, więc jak jesteś w drodze hamowania (powiedzmy 40m) to musisz
ogarnąć 4 metry od jezdni. Dajesz radę?
>> Często zmierzasz w kierunku przejścia, żeby potem zawrócić nie
>> przechodząć?
>
> W Anglii czesto :-)
I wielu Anglików ma takie hobby, czy to tylko polska emigracja małpiego
rozumu dostaje, jak widzi europejskie zwyczaje;)
>>> -mniej spostrzegawczy tez sie zdarzaja, ci hamuja potem ostro,
>> To tak jak u nas częśc przed czerwonym. Ale nijak nie wychodzi mi, że
>> z tego powodu należy im nadać pierwszeństwo na czerwonym;)
>
> A ja mowie - pieszy zdrowszy bedzie, jak bedzie mial nawyk, ze na
> krewezniku nalezy sie zatrzymac i rozejrzec.
A ja nie mówię, że nie. Ba - sam się rozglądam i wszystkich zachęcam.
Ale to że zdrowszy będę jak z dresami nie będę się wdawał w dyskusję nie
powoduje, że dresy mają automatycznie rację i należy to wpisać do
kodeksu karnego.
>>> -jak nie ma przejscia, to kultura kierowcow znika, nikt cie przepusci,
>>> nawet jak wystarczyloby noge z gazu zdjac,
>> Tak - bo u nas to co prawa na przejściach nie przepuszczają, ale poza
>> przejściami się zatrzymują. Tylko jednorożców brakuje;)
>
> Jak staniesz na srodku drogi, to ktos sie u nas zatrzyma.
Tak - radiowóz:P
>> Z tym, że wolno zapewne na każdym skrzyżowaniu, a w praktyce
>> gdziekolwiek.
>
> To tak jak u nas.
Nie - u nas to nie byłyby skrzyżowania, tylko wyjazdy z dróg
wewnętrznych czy stref zamieszkania. Ale, ale podobno poza przejściami
to carmagedon - jak oni się tam przedostają na drugą stronę?:P
>>> Nawiasem mowiac - podobna sprawe z autobusem ruszajacym z przystanku czy
>>> pojazdem uprzywilejowanym rozwiazano bez dawania im pierwszenstwa.
>>> Masz przepuscic, ale jak nie przepuscisz, to jego wina :-)
>> Też uważam to za niewłaściwe.
>
> Nie, dlaczego - bardzo wlasciwe. Jeden ma przepuscic, ale drugi upewnic
> sie, ze go przepuszczaja.
> Stoi policjant i daje mandaty i jednym i drugim.
Z tym, że nie stoi, a co najwyżej przyjeżdza po fakcie. Podobno nie ma
nic gorszego niż martwe prawo.
> A tu z pieszymi co ? Nie pokaze taki wyraznego zamiaru, nie zatrzyma
> sie, nie upewni, ale winny bedzie samochod :-)
Właśnie tak. Po warunkiem, że na przejściu. Przynajmniej będzie jasność.
>> Wiesz dobrze, że nie o to chodzi, czy ma czy nie. A o zasadę i
>> ewentualne ustalenie winy. Jeśli kierowca ma problem z zatrzymaniem
>> się i ruszeniem sprzed przejścia, to znaczy, że ogólnie ma problem.
>
> No wlasnie o zasade chodzi - kierowce to kosztuje sporo
Ile?
> , a pieszego
> prawie nic.
x40 samochodów.
> Wiec pieszy powinien przepuscic.
To na chuj całe te pasy?\
Nie - chodzi o zasadę - część kierowców z nieznanych powodów czuje się
królami dżungli - zresztą widać to tu na grupie. I takich należy
pacyfikować, bo są po prostu mentalnie nie przystosowani do współżycia w
społeczeństwie. Udowodnić ci tego nie udowodnię, ale stawiam dolary
przeciw orzechom, że statystycznie powodują więcej wypadków. I to jest
wyjaśnienie togo, co poprzednio zauważyłeś "w tamtych krajach jest
ogólnie mniej wypadków". Właśnie dlatego, że nie toleruje się takiej
mentalności. I o ta zasadę właśnie chodzi. Bo przecież nie o to, że
będziesz się musiał zatrzymać dodatkowo raz na kilka kilometrów.
>> Widziałbym, bo sam ich przepuszczam - prawie zawsze.
>
> Jak stoja i wyraznie czekaja. A ja o tym, ze beda z marszu wchodzic.
A jak idą w kierunku przejścia to czego, okrętu się spodziweasz? Nie rób
problemu, gdzie go nie ma.
>>> U nich w ogole mniej wypadkow.
>> Oczywiście. Myślę, że jest to powiązane;)
>
> I tak i nie - bo co ma pierwszenstwo dla pieszych wspolnego np z
> czolowka w terenie niezabudowanym.
Odpowiedź wcześniej padła.
>>>> Jak już pisałem - dziś strajk włoski i wyszło mi raz na jakieś kilka
>>>> km. Więc tragedii nie ma (Warszawa). Razem pewnie około 1 minuty na
>>>> prawie dwie godziny jazdy. Pomijalne.
>>> Moze Warszawa juz przygotowana i przejscia zlikwidowala :-)
>> Są, ale rzeczywiście część zlikwidowali, a na przytłaczającej
>> większości pozostałych na głównych drogach są światła.
>
> No to po cholere jeszcze pierwszenstwo zmieniac ?
Żeby było jasno i wyraźnie a nie kwantowo. No skoro nie ma znaczenia, to
co cię tak boli?;)
>>> W druga strone - i spaliny i halas i to niedobre CO2 ...
>> Hmm. Smrodzimy i dla tego powinniśmy mieć większe prawa?
>
> Nie - jak pieszy nas przepusci, to bedziemy smrodzic mniej. I to
> wielokrotnie mniej.
A konkretnie to ile procent?
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.15 18:46 Liwiusz
- 21.10.15 18:58 Shrek
- 21.10.15 19:34 J.F.
- 21.10.15 19:38 Tom N
- 21.10.15 19:58 J.F.
- 21.10.15 20:05 Shrek
- 21.10.15 20:07 Shrek
- 21.10.15 20:22 J.F.
- 25.10.15 16:29 Tom N
- 25.10.15 16:34 Tom N
- 25.10.15 17:09 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.15 17:24 J.F.
- 26.10.15 00:33 J.F.
- 26.10.15 06:17 Shrek
- 26.10.15 07:42 HubertO
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=