-
Data: 2015-10-20 17:44:35
Temat: Re: A jednak piesi ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
On 19.10.2015 22:55, J.F. wrote:
>>>> Na wieksza odleglosc, to nawet pieszy
>>>> szuka transportu, z nielicznymi wyjatkami :-)
>>> No i?
>> No i przechodzi przez jedna ruchliwa ulice, bo wiecej to przejezdza
>> tramwajem :-)
>Tramwajów w to nie mieszaj. Miały zachować swoją uprzywilejowaną
>pozycje. Ponadto w tramwaju jest zwykle ze 100 osób a w samochodzie
>śrenio 1,3. Nie manipuluj:P
Tu nie chodzi o mieszanie tramwajow, tylko czy piesi urzadzaja sobie
dalekie spacery przez wiele ruchliwych ulic.
IMO - nie, przynajmniej nie w wiekszym miescie.
A propos - pieszy przed tramwajem tez mial miec pierwszenstwo ?
>>> Ale co ten eksperyment ma wnieść. Przed następny nadjeżdający mogę
>>> wejść
>>> czy też mam poczekać?
>> Eksperyment ma pokazac ile traci pieszy przepuszczajac jedno auto.
>> Mniej niz szerokosc ulicy :-)
>Kierowca nie więcej (bo tak naprawdę liczy się raczej czas niż
>odległość).
Wbrew pozorom wiecej - czas hamowania i rozpedzania dochodzi i wiecej
tego niz samo przechodzenie.
A z drugiej strony - jak sie ma pieszy upewnic, ze pojazd hamujacy da
rade sie zatrzymac, to sie czas wydluza i juz jest niewiele mniej niz
przepuszczenie samochodu :-)
>>>> Poza tym widziales ta tabelke - jest pare krajow, gdzie kierowca
>>>> jest
>>>> zobowiazany przepuscic pieszego, ale dopiero jak ten pieszy daje
>>>> wyraznie do zrozumienia, ze chce przejsc.
>>>> Czyli czeka na krawezniku, a nie tak, ze wchodzi prosto z
>>>> chodnika.
>>
>>> Dodajmy, ze to kraje azjatyckie z punktu widzenia europy:P
>> Nie, centralne.
>Jak najbardziej azjatyckie granice Unii (nie mylić z Europą).
Austria, Belgia, Dania, Francja, Szwajcaria ?
http://infografika.wp.pl/title,Pierwszenstwo-pieszyc
h,wid,16583108,wiadomosc.html?ticaid=115cb9
No dobra - mamy tam "zblizania sie do jezdni z wyraznym zamiarem
przejscia".
>>> Problemem zarówno dla pieszych jak i kierowców są
>>> jezdnie po dwa i więcej pasów w jedną stronę. Bo jeden z drugim
>>> nie
>>> rozumieją, że nie wyprzedza się pojazdów zatrzymujących się przed
>>> pasami.
>
>> Ale tam akurat wielu sie zatrzymuje i ustepuje pieszemu.
>> Tylko dla wlasnego zdrowia trzeba zobaczyc przed wejsciem na
>> kolejny
>> pas czy zauwazyli.
>Patrzeć to zawsze warto. A za "niezawuważenie" że inni się zatrzymują
>przed przejściem powinni prawko na pół roku zabierać. Albo nawet
>zostawić po staremu, tylko skutecznie wyłuskiwać takich niewidowmych.
>jest za to 10 punktów więc albo przejrzy na oczy, albo się szybko
>prawka pozbędzie.
Jest 10 pkt+500zl i wystarczy, moze nawet by 8 pkt wystarczylo, gdyby
policja czesciej lapala.
>>> Naprawdę - po to stworzono prawo, żeby nie polegało to na tym, że
>>> rację
>>> ma ten kto ma większą pałę.
>
>> Tu nie chodzi o wieksza pale, tu o sens chodzi.
>To przestańcie używać argumentu, że skoro ważę 1,5 tony i jestem w
>zbroi to mam większą rację niż pospólstwo. To nie Rosja.
Tu nie chodzi o racje, tylko o sens zatrzymywania wiekszego i
szybszego, aby ten lzejszy i wolniejszy mogl przejsc bez
zatrzymywania.
>Wielokrotnie powtarzane doświadczenia niezbicie wykarują, że jak
>kierowca chce, to potrafi się w wyznaczonym miejscu zatrzymać -
>światła i inne znaki na ogół mu problemnu z zatrzymaniem nie
>sprawiają. Więc fizyka też nie zabrania. Wychodzi na to, że religia;)
Oczywiscie, tylko mamy:
-jasnosc zamiarow,
-widocznosc (po nocy bez swiatel),
-ilosc/czestosc ... choc obywatele sobie ponoc chwala tych kilka
miast, gdzie zlikwidowano wszystkie znaki i swiatla, i co skrzyzowanie
trzeba sie zatrzymywac.
>>> Więc nie jest to żaden argument. Argument
>>> jakoby fizyka zabraniała zatrzymania się samochodowi też jest
>>> słaby, bo
>>> jak ma odwrócony trójkąt, to jakoś większość nie ma problemów z
>>> zatrzymaniem się;)
>
>> A teraz policz ile przejezdzasz skrzyzowan podporzadkowanych, a ile
>> przejsc.
>Średnio jakieś 1 na 400 metrów.
Przejsc ? Bo ja sie tam ciesze jak z osiedla ze "spowolnionym ruchem"
wyjezdzam na glowna i zatrzymuje sie tylko na czerownym.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.15 17:58 re
- 20.10.15 18:14 Zenek Kapelinder
- 20.10.15 18:49 Shrek
- 20.10.15 18:51 Shrek
- 20.10.15 22:46 HubertO
- 21.10.15 10:56 J.F.
- 21.10.15 16:13 Shrek
- 21.10.15 16:37 HubertO
- 21.10.15 17:00 J.F.
- 21.10.15 18:11 Shrek
- 21.10.15 18:30 Shrek
- 21.10.15 18:46 Liwiusz
- 21.10.15 18:58 Shrek
- 21.10.15 19:34 J.F.
- 21.10.15 19:38 Tom N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-08 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-11-08 zbrojone wężyki hamulcowe
- 2024-11-07 Pytanie o transformator do dzwonka
- 2024-11-07 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-07 międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- 2024-11-07 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-11-07 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=