  • 51. Data: 2009-09-23 12:30:05
    Temat: Re: A gdyby tak zrezygnować z TV naziemnej?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 23.09.2009 sensei <n...@n...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:slrnhbhj59.ue5.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > w porownaniu do satelitarnej duzo duzo lagodniejsze (nie potrzebuje np.
    > czystej przestrzeni na drodze do nadajnika)

    Czy ja wiem, w niebo jednak łatwiej znaleść czystą przestrzeń niż na
    powierzchni. W sumie jak ktoś jest budynkiem zasłonięty to i tak dach,
    anteny przyokienne czy balkonowe jednak wymagają kierunku w stronę
    nadajnika. Satka potrzebuje południowego nieba.

    Są inne problemy:
    odbiorniki mobilne, radio i tv w samochodach, kampingach, domkach
    sezonowych, instalacja sat sprawia tu problemy, lub jest w ogóle niedostępna.
    I większym problemem są jednak prawa licencyjne. Jak stacja kupi film na emisję
    na polskę, to niekodowana sieć naziemna jest ok, a satelitarna już nie, potrzebne
    są karty, a one też mogą się za granicą znaleść, a tego nadawca satelitarny
    stacji nie zapewni.

    No i nie zapominajmy że sieć naziemna już istnieje, nie trzeba jej budować,
    wyłączyć?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 52. Data: 2009-09-23 12:32:44
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhbk520.mje.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...
> [...]
    > anteny przyokienne czy balkonowe jednak wymagają kierunku w stronę
    > nadajnika. Satka potrzebuje południowego nieba.

    antena naziemna może mieć przed sobą las, drzewa, budynki i i tak będzie
    działać, może działać nawet na fali odbitej. Satelitarna jak nie ma czystego
    nieba przed sobą na południe to nic się nie zrobi

> [...]
    > satelitarny
    > stacji nie zapewni.
    >
    > No i nie zapominajmy że sieć naziemna już istnieje, nie trzeba jej

    dokładnie tak, wystarczy włączyć parę nadajników, dosył, anteny, maszty
    nadawcze, infrastruktura jest. "Koszty" DVB-T po stronie nadawczej to temat
    zastepczy. Problemem sa koszty po stronie odbiorczej. A te w przypadku
    odbioru satelitarnego sa 2x wieksze niz w przypadku transmisji naziemnej.

  • 53. Data: 2009-09-23 15:13:43
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > antena naziemna może mieć przed sobą las, drzewa, budynki i i tak będzie
    > działać, może działać nawet na fali odbitej. Satelitarna jak nie ma
    > czystego nieba przed sobą na południe to nic się nie zrobi

    W analogu odbicia przeszkadzaly.
    W DVB-T nawet nieco pomagają.
    Tak więc wg mnie niezawodnoscią wygrywa TV naziemna (cyfrowa).
    vari

  • 54. Data: 2009-09-23 18:50:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Sergiusz Rozanski napisał:
> [...]
    > są karty, a one też mogą się za granicą znaleść, a tego nadawca satelitarny

    Przypuszczam, że skala tego zjawiska - tzn. "przenikania" kart dostępu
    warunkowego za granicę - jest marginalna, być może nawet porównywalna ze
    zjawiskiem odbioru programów zagranicznych na terenach położonych w
    pobliżu granicy. Zresztą to pobliże wcale nie musi być takie małe - np.
    czeskie programy TV można całkiem przyzwoicie odbierać jeszcze w
    odległości kilkudziesięciu km od granicy.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 55. Data: 2009-09-23 18:54:38
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik sensei napisał:
    > poczytaj o atakach terrorystycznych na transmisje do Iranu. Zaklocic
    > transmisje sat jest bardzo prosto.

    Słyszałem o tym, TVS nawet szacowało straty z tego powodu.

    > odpowiednie pokrycie mozna uzyskac w rok tylko urzedy musza sie wziac do
    > roboty.

    Podobnie, jak pokrycie kraju siecią autostrad. Da się to zrobić, jeśli
    nie w rok, to w 5-10 lat. Wystarczy przestać o tym gadać, tylko zakasać
    rękawy i do łopat. Tymczasem, gdyby te wszystkie słowa o autostradach
    poskładać to pewnie mielibyśmy sieć autostrad lepszą niż Niemcy. Oby nie
    spotkało to cyfrowej TV naziemnej.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 56. Data: 2009-09-24 09:44:46
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 23 Sep 2009 12:53:38 +0200, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

    >Na satelicie też można.
    >
    >nieoplacalne, nawet bogaci Niemcy sie z tego wycofuja duzo taniej to zrobic
    >na ziemi i wszyscy moga odbierac

    http://satkurier.pl/news/49562/sat1-uruchamia-lokaln
    e-wersje-na-192e.html

    chyba nie jest tak, jak piszesz.

    Lokalne powinny byc nadawane naziemnie,bo taniej. Ale regula powinno
    byc, ze na danym obszarze z danego nadajnika, powinny byc takze
    nadawane programy lokalne sasiadow. Bo czesto jest tak, ze niby jestes
    w swoim wojewodztwie, ale antene masz (z jakis wzgledow) ustawiona na
    inny nadajnik. Poza tym jak ktos mieszka na granicy wojewodztw, to
    "zyciowo" siedzi i tu i tu. Np. ja mieszkam w lubuskim a chcialbym
    takze ogladac dolnoslaskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie.
    Wiec jedynym rozwiazaniem bylby mux dla programow regionalnych i
    lokalnych. Czyli program lokalny i kilka wersji programow regionalnych
    (tvp info - swoich sasiadow).

    --
    ThinkXtra

  • 57. Data: 2009-09-24 18:39:52
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > http://satkurier.pl/news/49562/sat1-uruchamia-lokaln
    e-wersje-na-192e.html

    > chyba nie jest tak, jak piszesz.

    http://satkurier.pl/news/49473/antenne-west-opuscil-
    astre.html

    chyba jednak tak jest

    > Lokalne powinny byc nadawane naziemnie,bo taniej. Ale regula powinno
    > byc, ze na danym obszarze z danego nadajnika, powinny byc takze
    > nadawane programy lokalne sasiadow.

    zgoda. W DVB-T mozna to robic bez problemu

> [...]
    > Wiec jedynym rozwiazaniem bylby mux dla programow regionalnych i
    > lokalnych. Czyli program lokalny i kilka wersji programow regionalnych

    troche sie chyba nie rozumiemy, program regionalny to nie tylko regionalna
    wersja tvp info, w DVB-T moga powstac lokalne kanaly danego miasta, powiatu,
    gminy moze byc kilka programow "regionalnych" w danym miejscu

  • 58. Data: 2009-09-25 22:00:23
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 24 Sep 2009 20:39:52 +0200, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >wersja tvp info, w DVB-T moga powstac lokalne kanaly danego miasta, powiatu,
    >gminy moze byc kilka programow "regionalnych" w danym miejscu

    TVP Info - ogolnopolski
    TVP Info regiony - pasmo regionalne (wojewodzkie) - i oto mi chodzilo.
    a programy lokalne - to np TV Odra (w Zielonej Gorze, Glogowowie.... -
    ale nie wiem czy to sie roznia wersje

    a przydalby sie np. typowo lokalny program miejski z zasiegiem
    nadajnika np. do Swiebodzina max. Ale dla takich celow to wcale nie
    musi byc jakis wielki mux. Jeden miejski nadajnik na wiezowcu i kilka
    kanalow.

    --
    ThinkXtra