  • 41. Data: 2009-09-21 08:43:21
    Temat: Re: A gdyby tak zrezygnować z TV naziemnej?
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > To, że ktoś nie próbuje nieuczciwie zarobić na tym po raz n-ty?
    > W sumie niby nic, ale popytaj w spółdzielniach czy dostarczają za friko
    > sygnał z azartów, o satelitach nie wspominając.

    u mnie w spółdzielni jest za darmo, ale tylko 5 kanałów.
    opłata 1 zł za konserwacje.
    tam gdzie robiłem zbiorczą satelitarną inwestor pobrał
    opłate jednorazową za wykonanie instalacji.
    wysokość konserwacji w zależności od ilości mieszkań

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 42. Data: 2009-09-21 08:48:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > opłate jednorazową za wykonanie instalacji.
    > wysokość konserwacji w zależności od ilości mieszkań

    No to się ciesz, bo zdecydowanie nie jest to norma.
    Wszędzie gdzie mieszkałem polikwidowano AZARTy albo sprzedano je kablówkom.
    I za darmo umarło, 5 zł miesięcznie to było minimum.

  • 43. Data: 2009-09-21 08:53:14
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:
    > No to się ciesz, bo zdecydowanie nie jest to norma.
    > Wszędzie gdzie mieszkałem polikwidowano AZARTy albo sprzedano je kablówkom.
    > I za darmo umarło, 5 zł miesięcznie to było minimum.

    cieszę się, bo coraz więcej słyszę o takich praktykach,
    a są one niezgodne z prawem.
    tak jest u nas w nowo wybudowanych blokach przez spółdzielnie.
    kablówka będzie robić instalacje, tak samo z netem - tylko jeden
    operator. po drugiej stronie miasta komunalka buduje tbs-y
    i tam takich problemów nie ma.

  • 44. Data: 2009-09-22 06:58:43
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    Musisz się chyba trochę dokształcić, bo DVB-T jest:

    1. dużo bardziej niezawodna (znacznie trudniej jest sabotować taki przekaz)
    2. umożliwia odbiór w ruchu, na urządzeniach przenośnych
    3. prostrza instalacja (w miastach z nadajnikiem w centrum wystarczy drut
    wetknięty w telewizor)
    4. niższe koszty (wiąże się z powyższym - STB niedługo będą wbudowane w
    każdy nowy TV)
    5. możliwość emisji kanałów regionalnych
    6. brak problemów z prawami autorskimi przy emisji poza kraj
    7. możliwość taniego rozdziału na kilka odbiorników
    8. mniej miejsc (w porównaniu do sat) gdzie nie można odebrać sygnału

    A oddanie tych częstotliwości w ręce prywatne to byłaby dopiero strata...
    Jak za 15 lat ktoś jednak postanowi że przydałaby się TV naziemna to
    częstotliwości będą już nie do odzyskania.

    Płatne, tematyczne kanały powinny być na satelicie, ale tzw. pakiet
    podstawowy musi być dostępny naziemnie.

    Ali

    4445 (20090921) __________

  • 45. Data: 2009-09-22 07:57:45
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Ali pisze:
> [...]
    > naziemna to częstotliwości będą już nie do odzyskania.
    >
    > Płatne, tematyczne kanały powinny być na satelicie, ale tzw. pakiet

    na konferencji ogłosili, że nie rezygnują z rozwoju naziemnej,
    a dvb-s to forma konkurencyjności na rynku.
    ale to dobrze - będzie większy wybór na tani odbiór tv

  • 46. Data: 2009-09-22 08:02:58
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Ali napisał:
    > 1. dużo bardziej niezawodna (znacznie trudniej jest sabotować taki przekaz)

    Właściwie poza zniszczeniem lub czasowym wyłączeniem nadajnika nic nie
    przychodzi mi do głowy ;-)

    > 5. możliwość emisji kanałów regionalnych

    Na satelicie też można.

    > 6. brak problemów z prawami autorskimi przy emisji poza kraj

    Niemcy nie mają z tym problemu. W sumie Anglicy też nie, tylko że ich
    wiązka jest trudna do odbioru poza Wielką Brytanią... ale jak się
    postawi 3m miednicę to da się ;-)

    > 8. mniej miejsc (w porównaniu do sat) gdzie nie można odebrać sygnału

    Przy odpowiednim pokryciu kraju, a do tego jeszcze daleko.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 47. Data: 2009-09-22 13:12:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 17.09.2009 Rylen <r...@m...pl> napisał/a:

    > Całkowicie się z tobą zgadzam. Ja tak zrobię. Ale dla innych to problem nie
    > do przejścia
    > bo nie mają możliwości założenia anteny SAT. Trzeba mieć odpowiednie
    > warunki.

    Oczywiście antena naziemna nie potrzebuje warunków.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 48. Data: 2009-09-22 18:01:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 21.09.09 10:53, pawell32 pisze:

    > cieszę się, bo coraz więcej słyszę o takich praktykach,
    > a są one niezgodne z prawem.

    A z którym prawem są niezgodne?

    --
    Pete

  • 49. Data: 2009-09-23 10:50:50
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhbhj59.ue5.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Oczywiście antena naziemna nie potrzebuje warunków.

    w porownaniu do satelitarnej duzo duzo lagodniejsze (nie potrzebuje np.
    czystej przestrzeni na drodze do nadajnika)

  • 50. Data: 2009-09-23 10:53:38
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:h9a0bi$hn0$1@polsl.pl...
    Użytkownik Ali napisał:
    > 1. dużo bardziej niezawodna (znacznie trudniej jest sabotować taki
    > przekaz)

    Właściwie poza zniszczeniem lub czasowym wyłączeniem nadajnika nic nie
    przychodzi mi do głowy ;-)

    poczytaj o atakach terrorystycznych na transmisje do Iranu. Zaklocic
    transmisje sat jest bardzo prosto.

    > 5. możliwość emisji kanałów regionalnych

    Na satelicie też można.

    nieoplacalne, nawet bogaci Niemcy sie z tego wycofuja duzo taniej to zrobic
    na ziemi i wszyscy moga odbierac

> [...]

    Niemcy nie mają z tym problemu. W sumie Anglicy też nie, tylko że ich
    wiązka jest trudna do odbioru poza Wielką Brytanią... ale jak się

    zobaczymy czy TVP nie bedzie musialo sie tlumaczyc i dodatkowo placic za
    odkodowanie programow..

    > 8. mniej miejsc (w porównaniu do sat) gdzie nie można odebrać sygnału

    Przy odpowiednim pokryciu kraju, a do tego jeszcze daleko.

    odpowiednie pokrycie mozna uzyskac w rok tylko urzedy musza sie wziac do
    roboty.