    From: "sensei" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: A gdyby tak zrezygnować z TV naziemnej?
    Date: Wed, 23 Sep 2009 14:32:44 +0200

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhbk520.mje.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...
    b.com.pl...

    > Czy ja wiem, w niebo jednak łatwiej znaleść czystą przestrzeń niż na
    > powierzchni. W sumie jak ktoś jest budynkiem zasłonięty to i tak dach,
    > anteny przyokienne czy balkonowe jednak wymagają kierunku w stronę
    > nadajnika. Satka potrzebuje południowego nieba.

    antena naziemna może mieć przed sobą las, drzewa, budynki i i tak będzie
    działać, może działać nawet na fali odbitej. Satelitarna jak nie ma czystego
    nieba przed sobą na południe to nic się nie zrobi

> [...]
    > sezonowych, instalacja sat sprawia tu problemy, lub jest w ogóle
    > niedostępna.
    > I większym problemem są jednak prawa licencyjne. Jak stacja kupi film na
    > emisję
    > na polskę, to niekodowana sieć naziemna jest ok, a satelitarna już nie,
    > potrzebne
    > są karty, a one też mogą się za granicą znaleść, a tego nadawca
    > satelitarny
    > stacji nie zapewni.
    >
    > No i nie zapominajmy że sieć naziemna już istnieje, nie trzeba jej

    dokładnie tak, wystarczy włączyć parę nadajników, dosył, anteny, maszty
    nadawcze, infrastruktura jest. "Koszty" DVB-T po stronie nadawczej to temat
    zastepczy. Problemem sa koszty po stronie odbiorczej. A te w przypadku
    odbioru satelitarnego sa 2x wieksze niz w przypadku transmisji naziemnej.