  • 1. Data: 2009-09-17 07:43:14
    Temat: Problem z dzwiękiem w N-ce
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Znajomy ma pewien problem.
    Od dwóch dni nie ma głosu z rekordera Nki. Tzn. jest ale:
    Kablem HDMI bezpośrednio do TV jest ale tylko stereo nigdy nie 5.1
    Kablem HDMI za pośrednictwem kina Yamaha nie ma nic.
    Światłowodem z Nki do kina też nic nie leci.
    Kino raczej OK bo z DVD po HDMI głos jest ale nigdy 5.1. Jak dodatkowo
    połączyłem jeszcze cyfrowym to leci też w 5.1.
    N-ka coś kombinuje? Walnięty dekoder?

    Marek

  • 2. Data: 2009-09-17 07:44:56
    Temat: Re: Problem z dzwiękiem w N-ce
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > Kino raczej OK bo z DVD po HDMI głos jest ale nigdy 5.1. Jak dodatkowo
    > połączyłem jeszcze cyfrowym to leci też w 5.1.

    ustawienia -> telewizor -> dzwiek

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2009-09-17 07:57:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 09:43:14 +0200, marko1a napisał(a):

    > Kino raczej OK bo z DVD po HDMI głos jest ale nigdy 5.1. Jak dodatkowo
    > połączyłem jeszcze cyfrowym to leci też w 5.1.
    > N-ka coś kombinuje? Walnięty dekoder?

    próbowałeś wcisnąć guzik OPT na pilocie i wybrać dźwięk DD (jak jest..)?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2009-09-17 11:02:32
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ustawienia -> telewizor -> dzwiek

    Może źle się trochę wyraziłem ale co ma telewizor do faktu że z głośników
    podpiętych do kina nie ma foni?
    Telewizor był tylko wykorzystany do sprawdzenie czy wógóle coś z Nki leci.
    No i okazuje się że leci ale tylko stereo, gdy z Nki leci HD z dzwiękiem
    stereo natomiast także nie słychac gdy leci w 5.1
    Natomiast kino "nie odbiera" wogóle żadnego audio ani stereo ani 5.1 ani po
    HDMI i ani po światłowodzie.

  • 5. Data: 2009-09-17 11:51:07
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > stereo natomiast także nie słychac gdy leci w 5.1
    > Natomiast kino "nie odbiera" wogóle żadnego audio ani stereo ani 5.1 ani po

    a o czym ja mówie?
    jeżeli tam nie właczysz dd to 5.1 nie będzie.

  • 6. Data: 2009-09-17 12:19:31
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > a o czym ja mówie?
    > jeżeli tam nie właczysz dd to 5.1 nie będzie.

    Aaa mówisz o ustawieniach dzwięku w Nce w punkcie menui "telewizor".
    No czywiście temat był przerabiany jako pierwszy i nie działa ani włącz ani
    wyłącz.
    Niestety.

    Marek

  • 7. Data: 2009-09-17 12:22:59
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    >
    > Aaa mówisz o ustawieniach dzwięku w Nce w punkcie menui "telewizor".
    > No czywiście temat był przerabiany jako pierwszy i nie działa ani włącz ani

    jak rozumiem kino jest sprawdzone z innym źródłem?
    jeżeli tak to dekoder wymieniają od ręki, ale sprawdź
    czy tak dioda swieci.

  • 8. Data: 2009-09-17 12:33:16
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > jak rozumiem kino jest sprawdzone z innym źródłem?
    > jeżeli tak to dekoder wymieniają od ręki, ale sprawdź
    > czy tak dioda swieci.

    Kino było sprawdzone z DVD i z dzwiękiem 5.1 jak i stereo nie ma problemów.
    Dziwnie natomiast zachoduje się z dekoderem Nki bo niby po podłączeniu
    światłowodu zapala się w kinie "PCM" ale w głośnikach jest cisza.
    I nieco nurtujące pytanie: A dlaczego ja ciągle myślałem że kablem HDMI
    powinien lecieć tak jak i światłowodem dzwięk przestrzenny?
    Zarówno z Nki - bez śwtatłowodu "PCM" jest wygaszone to także z DVD niestety
    gdy jest tylko HDMI to bez cyfrowego coax połączenia niestety ale 5.1 nie
    budiet.

    Marek

  • 9. Data: 2009-09-17 13:12:41
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > gdy jest tylko HDMI to bez cyfrowego coax połączenia niestety ale 5.1 nie

    po hdmi wychodzi, kwestia czy amplituner przyjmuje nim dźwięk czy ma
    tylko przełącznik hdmi.
    a dekoder jak nie działa to wymień

  • 10. Data: 2009-09-17 13:55:12
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > po hdmi wychodzi, kwestia czy amplituner przyjmuje nim dźwięk czy ma tylko
    > przełącznik hdmi.
    > a dekoder jak nie działa to wymień
    Czyli zdarza się że hdmi to tylko video... no nie przypuszczałem, ale to by
    się potwierdzało w sumie częściowo bo jeszcze parę dni temu
    po hdmi jak było audio to jak wypytałem znajomego co i jak się u niego
    świeciło w kinie to twierdzę że od poczatku nie miał pojęcia że leci tylko
    stereo. W przypadku 5.1 w kinie yamaha wyświetlają się piktogramy wskazujące
    które głośniki są własnie aktywne. On twierdzi że zawsze mu się świeciło
    tylko LR a surroundy centralny i subek były zawsze wygaszone. Nawet przy
    odtwarzaniu z DVD. Dopiero gdy DVD podłączyłem ekstra kabelkiem cyfrowym
    coax dźwięk jest 5.1. Widzisz nie miał tej świadomości.

    Dzięki za porady.

    Marek