  • Data: 2011-12-01 18:03:04
    Temat: Re: 8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?
    Od: " Rafał" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek <r...@o...pl> napisał(a):

    > Rafał nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >

    > A jesteś pewien, że Gavotte Ramdisk zobaczy te pamięci

    no tak, bo mam 5GB RAMDysk, a wcześniej (kiedy miałem 4GB RAM) było 1GB :)

    , skory SYSTEM umie
    > zaadresować tylko 3GB z groszami?

    system Windows - dodajmy, bo ktoś sobie wymyślił, że 3GB (ściślej to 4GB) to
    wystarczy

    > Niby w jaki sposób Gavotte Ramdisk miałby
    > zobaczyć resztę?

    jest takie coś jak PAE - Physical Address Extension, czyli rozszerzenie
    adresy fizycznego, funkcja procesora i dzieki temu można się dostać do reszty
    pamięci.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extens
    ion

    To jest mocna sprawa, jeśli 3GB swap umieścimy na tym RAMdysku.
    Windows 32-bit pracuje wtedy nie gorzej jak Windows 64-bit

    instnieją tez programy "odblokowywujące" dostęp to reszty pamięci na Win 32-b.
    System 32-b wtedy widzi cały RAM.
    Działają one właśnie wykorzystując PAE. Jednak programy są niestabilne, a
    nikt nie chcę ich dopracowywać. Być może dlatego, bo użytkownicy szybciej
    zainbteresowali się aplikacjami i systemamy 64-b