  • 141. Data: 2009-11-12 14:42:47
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "quent" 4afbafb5$...@n...home.net.pl

    > A Ty co, afirmacje jakies uskuteczniasz?
    > Jak wiele razy musiales sobie to powtorzyc, zeby w to uwierzyc?

    Ja musiałem wielokrotnie powtórzyć pstryknięcie i obejrzenie, aby pojąć,
    że jednak Canon ustępuje szkłami Tamronowi i Sigmie a matrycami Nikonowi.
    (być może Nikonowi także matrycami -- na razie twierdzę, że tak, ale nie
    na podstawie tego, co robiłem osobiście)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 142. Data: 2009-11-12 14:43:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    XX YY pisze:

    > nie rozumiesz pewnych rzeczy
    >
    > te obiektywy ktore nazywamy analogowymi w istocie nie maja
    > rozdzielczosci nieskonczenie wysokiej
    > oznacza to, ze rozrozniaja z pewna czestotliwoscia a wiec iles tam
    > cykli na jednostke odleglosci , czyli pracuja tez sekwencyjnie. One
    > nie sa rzeczywiscie analogowe.

    To że są zdolne przenieść ileśtam cykli na mm nie ma nic wspólnego z rzekomą
    nie-analogowością. Sam obiektyw niczego nie "skanuje" - skanowanie to proces
    w któym pewne obszary/chwile są wyróżnione. A nie są. Powiedzmy: jest obraz złożony
    z gęstych pasków, które znajdują się na granicy rozdzielczości (ich obraz ma kontrast
    przyjęty za graniczny). Jeśli przesuniemy paski o pół fazy, albo ćwierć to ich obraz
    przesunie się tak samo - poza tym będzie identyczny. Wszystko całkowicie analogowe,
    jakie znów skanowanie???

    Ale, jeśli ten obraz rejestruje matryca o dokładnie takiej samej odległości
    między celami co odległości pasków na obrazie to faktycznie w pewnych
    położeniach obrazu na matrycy rejestronwany obraz się całkiem rozmydli
    (w wypadku pasków realnych, a nie nie idealnych - będzie to zwykła mora).
    I o tym pewnie pisałeś. Tylko że pisanie, że rozdzielczość takiego zestawu
    jest zerowa to totalna bzdura, bo już paski 2x grubsze matryca zarejestruje
    znakomicie. No chyba że rozdzielczość zdefiniujesz sobie po swojemu...

  • 143. Data: 2009-11-12 14:44:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>
    hdh70r$qdv$...@a...news.neostrada.pl

    > Mowiłem o kolorach "posypanych żużlem".

    Ja też. Sigma (obiktyw) daje ładniejsze kolory.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 144. Data: 2009-11-12 15:21:53
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>
    > hdh70r$qdv$...@a...news.neostrada.pl

    > Ja też. Sigma (obiktyw) daje ładniejsze kolory.

    Która Sigma i od czego daje lepsze kolory.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 145. Data: 2009-11-12 15:55:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Nov., 15:43, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

> [...]
    > I o tym pewnie pisałeś. Tylko że pisanie, że rozdzielczość takiego zestawu

    pisalem o rozdzielczosci OBRAZU.

    Na Boga rozrozniajecie pomiedzy rozdzielczoscia urzadzenia , a
    rozdzielczoscia obrazu !

    w skarjnym i wydumanym przypadku choc nie tak do konca dwa
    urzadzenia o porownywalnej rozdzielczosci moglyby dostarczyc OBRAZ o
    zerowej rozdzielczosci.
    praktycznym skutkiem jest . iz mimo wyzszej rozdzielczosci obiektywow
    od matryc rozdzielczosc obrazu jest ciagle nizsza niz rozdzielczosc
    samej matrycy.
    np dla jakiegos obiektywu i c 20 d dostaniesz rozdzielczosc obrazu
    powiedzmy 40 l/mm ( a rozdzielczosc samej matrycy jest powiedzmy 50
    l/mm) i ten sam obiektyw z c50d da obraz o rozdzielczosci
    powiedzmy 200 l/mm a ropzdzielczosc matrycy jest np 220 l/mm ( liczby
    przykladowe )

    ale jestes na dobrej drodze.

    A ten niuans majacy w fotografi cyfrowej znaczenie wynikl z faktu iz
    Dominik postawil glupio pytanie - pytal o limitowaniu rozdzielczosci
    obiektywu przez rozdzielczosc matrycy. To sa byty niezalezne.

    mozna mowic o limitowaniu rozdzielczosci obrazu przez kazde z tych
    urzadzen pracujacych w zespole a nie wzajemnym limitowaniu swojej
    rozdzielczosci .

    ja nic nie poradze , jesli ktos tego nie rozumie to niech tak juz
    zostanie.

  • 146. Data: 2009-11-12 16:03:34
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Mnie chodzi o przewagę pokazanych dwóch obiektywów. :)
    >

    > http://www.16-9.net/lens_tests/canon14l2_nikon1424/n
    ikon1424_canon14l2_a.html

    Czyli jednego z nowszych Nikonów z 18-sto letnim Canonem 14/2.8L. Oczywiście
    porównania do Canona Canonem 14/2.8L II nie widziałeś?!

    Zreszta w każdych dwóch systemach da się zorganizować podobne porównanie
    udawadniające dokładnie nic. Wyciąganie na tej podstwie wniosków dotyczących
    całego systemu jest lekko mowiąc głupie.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 147. Data: 2009-11-12 16:07:42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" napisał

> [...]
    > udawadniające dokładnie nic. Wyciąganie na tej podstwie wniosków
    > dotyczących całego systemu jest lekko mowiąc głupie.

    Ale jakie wysokooktanowe paliwo do hajcowania flejma - na półroczny wątek by
    starczyło ; ))))

    adam

  • 148. Data: 2009-11-12 16:12:45
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > obiektyw moze dac np rozdzielczosc 15 mpx

    Co to oznacza?
    Jak to zmierzysz?
    Mierzenie rozdzielczości obiektywu Mpixelami nie ma sensu.
    Ma sens MTF, ale Mpix? Jak to zdefiniujesz?

    --
    Mirek

  • 149. Data: 2009-11-12 16:27:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikolaj Tutak" hdh9b4$298$...@a...news.neostrada.pl

    > Która Sigma i od czego daje lepsze kolory.

    Dwie Sigmy od czterech Canonaów.
    Ponadto oglądam zdjęcia innych osób.
    I te zdjęcia mówią to samo, co ja widzę na swoich.

    Matryca C 450 D wygląda jak przetarta brudną szmatą -- widać
    to na ,,zdjęciu'' gołym okiem bez jakiegokolwiek obiektywu.

    --

  • 150. Data: 2009-11-12 16:27:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4afc32d8$...@n...home.net.pl

    > Ale jakie wysokooktanowe paliwo do hajcowania
    > flejma - na półroczny wątek by starczyło ; ))))

    Im wyższa oktanowość, tym mniej wybuchowe.

    --