  • 131. Data: 2009-11-12 13:11:11
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):
    > IMHO zrobili miejsca po środku, na coś bezpośrednio rywalizującego z
    > D90, ale czy, kiedy i jak je zapełnią - to tylko przypuszczenia.

    A czy ja coś innego twierdzę?
    Niepotrzebnie potraktowałeś moją tezę jako aksjomat.
    To tylko moja, nie tak bardzo nieprawdopodobna teoria.
    I jak na razie się broni.

    --
    Mirek

  • 132. Data: 2009-11-12 13:20:40
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > A ktoś gdzieś twierdził że bez magnezu się rozpadnie?

    To Ty podniosłeś kwestię magnezowego korpusu, jakoby był konieczny w
    porządnym amatorskim korpusie.

    > A po co amatorowi pryzmat? A 2 pokrętła? A uszczelnienia? Tak się
    > przyjęło w klasie wyższej.

    Jakoś w D90 pryzmat się zmieścił w budżecie, a to nie klasa wyższa, a
    jedynie przyzwoita amatorska.

    > Magnez jest jakoś tam bardziej odporny na
    > uderzenia i zaawansowane korpusy są z niego robione. Ot, taki standard
    > panujący w fotografii od wieeelu lat.

    Dla tych co potrzebują jest 7D.
    Ale przypuszczam, że większość amatorów nie chce go (magnezu) nosić i za
    niego dopłacać.

    --
    Mirek

  • 133. Data: 2009-11-12 13:32:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > nie rozumiesz pewnych rzeczy
    >
    > te obiektywy ktore nazywamy analogowymi w istocie nie maja
    > rozdzielczosci nieskonczenie wysokiej

    To ty nie rozumiesz, że całe te rozważania można wsadzić gdziekolwiek,
    bo by określać rozdzielczość należy zadbać o precyzyjne sformułowanie
    wielkości całego doświadczenia. Inaczej jednemu już ostrzy, innemu nie,
    podostrzanie w szopie cudownie zwiększa mtf, a jakże konkretną jednostką
    staje się binarne ''mydło-brak mydła''.

    Używanie liczydła do zliczanie chmur na niebie świadczy o inteligencji
    liczącego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 134. Data: 2009-11-12 13:33:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Po co amatorowi magnezowy korpus?

    Amatorowi dla statusu. Status na drabinie potrzeb stoi zaraz za bułkami
    i siusianiem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /prawdziwa wolność to wybór drogi dla większości nieatrakcyjnej/

  • 135. Data: 2009-11-12 13:44:49
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-12 14:20:40 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > To Ty podniosłeś kwestię magnezowego korpusu, jakoby był konieczny w
    > porządnym amatorskim korpusie.

    Po pierwsze nie napisałem nigdzie, że to ja uważam iż jest niezbędny w
    porządnym korpusie amatorskim, po drugie wyjaśniłem Ci po prostu skąd
    się biorą (najprawdopodbniej) takie różnice w wadze, która jak widać
    jest dla Ciebie czynnikiem istotnym.

    > Jakoś w D90 pryzmat się zmieścił w budżecie, a to nie klasa wyższa, a
    > jedynie przyzwoita amatorska.

    A magnez już nie. A w pdobnej klasie u Canona jest i przyzmat i magnez.
    Zresztą rozważania o materiałach kontra cena są dość abstrakcyjne, bo
    to nie suma kosztów wytworzenia ma kluczowy wpływ na końcową cenę,
    tylko marketing.

    > Dla tych co potrzebują jest 7D.

    Ale co, masz za złe Canonowi, że w dwucyfrowym body umieścił ficzersa,
    na który niektórzy zwracają uwagę i uważają go za plus? To obraź się
    jeszcze na Sony za a700, Pentaxa za K7 i Olka za E3.

    > Ale przypuszczam, że większość amatorów nie chce go (magnezu) nosić i za
    > niego dopłacać.

    I dlatego kupują np. 500D. Albo i 1000D. Albo wybierają inny system.
    Nie chcesz - nie płacisz. Niestety czasy, gdy będzie można sobie
    dowolnie skastomizować korpus pod swoje oczekiwania są myślę dość
    odległe, więc na razie trzeba się ograniczyć do wybierania z tego, co
    różni producenci umieszczają na różnych półkach.

    de Fresz

  • 136. Data: 2009-11-12 13:49:57
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-12 14:11:11 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > A czy ja coś innego twierdzę?

    Nie twierdzę, że twierdzisz ;-) Dyskusyjne natomiast jest to, czy Canon
    akurat Twoje zastrzeżenia co do masy czy wymiarów potraktuje
    priorytetowo, bo znając życie mogą się znależźć na dość odległej
    pozycji listy przygotowanej przez dział marketingu. Ale może i
    zrezygnują z magnezu, na rzecz cięcia ceny i odcięcia bardziej xxD od
    7D.

    de Fresz

  • 137. Data: 2009-11-12 14:00:50
    Od: John Smith <u...@e...net>

    [ciach]

    Nie chce mi się w ten sposób dyskutować.
    Proponuję EOT.

    --
    Mirek

  • 138. Data: 2009-11-12 14:04:06
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Amatorowi dla statusu. Status na drabinie potrzeb stoi zaraz za bułkami
    > i siusianiem.

    Ten co go stać na więcej niż bułki i własny sedes, kupi 7D. :-)
    Bo poza kawałkiem magnezu jest duży i ma fyfnaście krzyżowych pól AF,
    chociaż 90% kupujących nie wie co to oznacza.

    --
    Mirek

  • 139. Data: 2009-11-12 14:39:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikolaj Tutak" hdgmr5$b1p$...@n...news.neostrada.pl

    > To se innaczej obrob RAWa i bedzie jak chcesz (chyba ze nie umiesz).

    Wolę se podpiąć inny obiektyw.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 140. Data: 2009-11-12 14:42:16