    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 7d na dpreview.com
    Date: Thu, 12 Nov 2009 07:55:33 -0800 (PST)
    <a...@g...googlegroups.com>
    <hdh6u7$1661$1@news2.ipartners.pl>

    On 12 Nov., 15:43, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

    > To że są zdolne przenieść ileśtam cykli na mm nie ma nic wspólnego z rzekomą
    > nie-analogowością. Sam obiektyw niczego nie "skanuje" - skanowanie to proces
    > w któym pewne obszary/chwile są wyróżnione. A nie są. Powiedzmy: jest obraz złożony
    > z gęstych pasków, które znajdują się na granicy rozdzielczości (ich obraz ma
    kontrast
    > przyjęty za graniczny). Jeśli przesuniemy paski o pół fazy, albo ćwierć to ich
    obraz
    > przesunie się tak samo - poza tym będzie identyczny. Wszystko całkowicie analogowe,
> [...]

    pisalem o rozdzielczosci OBRAZU.

    Na Boga rozrozniajecie pomiedzy rozdzielczoscia urzadzenia , a
    rozdzielczoscia obrazu !

    w skarjnym i wydumanym przypadku choc nie tak do konca dwa
    urzadzenia o porownywalnej rozdzielczosci moglyby dostarczyc OBRAZ o
    zerowej rozdzielczosci.
    praktycznym skutkiem jest . iz mimo wyzszej rozdzielczosci obiektywow
    od matryc rozdzielczosc obrazu jest ciagle nizsza niz rozdzielczosc
    samej matrycy.
    np dla jakiegos obiektywu i c 20 d dostaniesz rozdzielczosc obrazu
    powiedzmy 40 l/mm ( a rozdzielczosc samej matrycy jest powiedzmy 50
    l/mm) i ten sam obiektyw z c50d da obraz o rozdzielczosci
    powiedzmy 200 l/mm a ropzdzielczosc matrycy jest np 220 l/mm ( liczby
    przykladowe )

    ale jestes na dobrej drodze.

    A ten niuans majacy w fotografi cyfrowej znaczenie wynikl z faktu iz
    Dominik postawil glupio pytanie - pytal o limitowaniu rozdzielczosci
    obiektywu przez rozdzielczosc matrycy. To sa byty niezalezne.

    mozna mowic o limitowaniu rozdzielczosci obrazu przez kazde z tych
    urzadzen pracujacych w zespole a nie wzajemnym limitowaniu swojej
    rozdzielczosci .

    ja nic nie poradze , jesli ktos tego nie rozumie to niech tak juz
    zostanie.