  • Data: 2009-11-12 20:50:12
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Nov 2009, de Fresz wrote:

    > Ekhm, ja tam na elektronice znam się całkiem wcale, ale AFAIK sama matryca
    > jest akurat urządzeniem analogowym.

    Ale "cyfrowość" bywa kojarzona z dwoma elementami: próbkowaniem
    i kwantyzacją. Matryca czysto analogowo wprowadza próbkowanie,
    które jest "dyskretne w przestrzeni", w dwu wymiarach.
    Do tego próbkowania stosują się wszelkie prawa "typowo" (choć
    może nie do końca słusznie) kojarzone z "cyfryzacją", od
    sławnego Shannona poczynając.
    Coś tak, jak w jednym wymiarze robi telewizor "analogowy" CRT
    (w postaci linii, stanowiacych przestrzenne próbki w osi
    pionowej, poziom oczywiście idzie analogowo, bez próbkowania).

    pzdr, Gotfryd