  • 11. Data: 2016-01-19 18:37:53
    Temat: Re: 74LS48 a wyświetlacz 7-segment
    Od: Bogdan Ryszkiewicz <s...@s...com>

    On Tuesday, 19 January 2016 10:18:22 UTC+1, Piotr Gałka wrote:

    > Według karty katalogowej z tej strony:
    > http://www.ti.com/product/SN7448?keyMatch=7448&tisea
    rch=Search-EN-Everything.
    > Na str. 10 jest maksymalny prąd dla wyjść a..g 6.4mA. Jak Ci wyszło 150R?

    N, założyłem, że skoro to jest "driver" a nie tylko "decoder" to już nie patrzyłem
    tylko ograniczyłem do oczekiwanych między 20 a 30 mA wychodząc od 5V (może błędnie).
    Opierałem się na tym dokumencie:

    http://www.datasheetarchive.com/dl/Datasheet-029/DSA
    00514084.pdf

    Założyłem, że "SIEMENS" wie o czym pisze - na drugiej stronie pokazują jak podłączyć
    "7448" lub ekwiwalent...

    > Na szybko wygląda mi na to, że jak segment ma się świecić to danego wyjścia
    > scalaka jakby nie było (jest HiZ) - czyli o jasności decydują tylko elementy
    > na zewnątrz.
    > Scalak działa wygaszając te (zabierając im prąd) które nie mają się świecić.

    Eee... to by znaczyło, że SIEMENS jednak nie wie o co chodzi, bo schemat powyżej
    zupełnie tego nie przewiduje - czyli należałoby dać z zasilania a on (układ) ma
    działać jako "sink"?

    > Bez scalaka Ci się normalnie świeci?

    Jeżeli wysteruję poprzez moje rezystory bezpośrednio z 5V to świeci się idealnie.

  • 12. Data: 2016-01-19 18:50:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan Ryszkiewicz" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    A00514084.pdf
    >Założyłem, że "SIEMENS" wie o czym pisze - na drugiej stronie
    >pokazują jak podłączyć "7448" lub ekwiwalent...

    Wychodzi na to, ze nie bardzo wie ... albo to TI nie wie :-)

    Miernik w reke i zmierzyc prad zwarcia - zakladam ze bedzie zgodnie z
    TI ok 2.5mA

    >Eee... to by znaczyło, że SIEMENS jednak nie wie o co chodzi, bo
    >schemat powyżej zupełnie tego nie przewiduje - czyli należałoby dać
    >z zasilania a on (układ) ma działać jako "sink"?

    Wychodzi na to, ze tak jak opisane na fig 9 - dla 49.
    A w 48 byc moze wystarcza wewnetrzne rezystory.

    >Jeżeli wysteruję poprzez moje rezystory bezpośrednio z 5V to świeci
    >się idealnie.

    Znaczy sie dupne wyswietlacze, skoro idealnie swieca przy 20mA, a nie
    przy 1mA :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-01-19 18:57:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Bogdan Ryszkiewicz" <s...@s...com> napisał w
    wiadomości news:b411bf6b-5abd-4775-897c-28ae469a22eb@googlegrou
    ps.com...

[...]

    ---------
    Nigdy nic nie projektuj nie zajrzawszy do karty katalogowej.
    Myślałem, że 150 to dałeś jako podwieszenie co przekroczyło by parametry
    scalaka.
    A Siemens nie wie.

> [...]
    > wyjścia
    > scalaka jakby nie było (jest HiZ) - czyli o jasności decydują tylko
    -------
    Tu ja się pospieszyłem (na szybko), bo nie jest HiZ tylko ma w środku
    podwieszenie ok 2k.

> [...]
    powyżej zupełnie tego nie przewiduje - czyli należałoby dać z zasilania a

    ------------
    Z tego co wynika z karty 7448 to jest to tak jak u Siemensa 7449 tylko, że
    RS (2k) są już w 7448 i ewentualnie można dodać coś równolegle.
    P.G.

  • 14. Data: 2016-01-19 20:53:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Według mnie nie powinno się przekraczać tego co jest Iol MAX - czyli
    > 6.4mA (7448, str. 10), 6mA (74LS48, str. 12).

    Nie powinno być "według mnie" tylko jasno określone w karcie
    katalogowej. Prawdopodbnie tak jest bo 5V przez opornik 2k do masy to 2.5mA

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2016-01-19 21:44:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 09:21, Bogdan Ryszkiewicz pisze:
    > Ukłony Szanownej Grupie.
    >
    > Pytanie takie - dostępne schematy pokazują aby wyjścia 7448/74LS48

    Mam pytanie, dlaczego chcesz użyć tak archaiczną kostkę?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 16. Data: 2016-01-20 07:08:51
    Od: Bogdan Ryszkiewicz <s...@s...com>

    On Tuesday, 19 January 2016 21:44:13 UTC+1, janusz_k wrote:

    > Mam pytanie, dlaczego chcesz użyć tak archaiczną kostkę?

    Nie mam jakichś specjalnych powodów aby używać akurat tego. Po prostu wyskoczyło jako
    pierwsze kiedy szukałem a musi pracować w otoczeniu 5V/TTL. Jeżeli możesz
    podpowiedzieć coś lepszego to chętnie na tym etapie wymienię na coś
    lepszego/tańszego/łatwiej dostępnego/...

  • 17. Data: 2016-01-20 10:24:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Bogdan Ryszkiewicz pisze:

> [...]
    podpowiedzieć coś lepszego to chętnie na tym etapie wymienię na coś
    lepszego/tańszego/łatwiej dostępnego/...

    To nie takie proste, z czego idą dane? licznik?, swego czasu popełniłem
    miernik częstotliwości na zintegrowanych licznikach/dekoderach, kość na
    cyfrę, tyle że to cmos.

  • 18. Data: 2016-01-20 11:53:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan Ryszkiewicz" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >5V/TTL. Jeżeli możesz >podpowiedzieć coś lepszego to chętnie na tym
    >etapie wymienię na coś lepszego/tańszego/łatwiej dostępnego/...

    Po zmianie wyswietlacza - popularny 7447.
    W CMOS bylo troche dekoderow, taki 4511 to nawet spory prad ma.

    A co to za urzadzenie - moze warto cale zmienic i dekodera nie dawac

    J.

  • 19. Data: 2016-01-20 22:45:32
    Od: Bogdan Ryszkiewicz <s...@s...com>

    On Wednesday, 20 January 2016 11:53:30 UTC+1, J.F. wrote:

    > Po zmianie wyswietlacza - popularny 7447.

    A 7447 to nie archaiczny? No i wyświetlacz inny - musiałbym jeszcze jeden inwerter
    robić wtedy.

    > W CMOS bylo troche dekoderow, taki 4511 to nawet spory prad ma.

    Też go właśnie znalazłem - zobaczę, może się sprawdzi lepiej.

    > A co to za urzadzenie - moze warto cale zmienic i dekodera nie dawac

    To ma być wyświetlacz / indykator do urządzenia z mikrokontrolerem sterującym który
    wystawia dwa bity jednej funkcji i jeden bit drugiej. Te dwa bity podpinam pod
    dekoder i wyświetlam cyfry odpowiadające stanowi tej funkcji. Pojedynczy bit drugiej
    funkcji podpinam pod kropkę dziesiętną i mam wszystko co potrzeba. Druga funkcja jest
    active HI, więc prosi się aby tak poszło na wyświetlacz.

  • 20. Data: 2016-01-21 09:57:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Bogdan Ryszkiewicz" <s...@s...com> napisał w
    wiadomości news:1e7b3daa-5bc0-44a1-8bd0-bc4d3e103318@googlegrou
    ps.com...

[...]

    Nie lepiej 2-LEDy do tych dwu bitów funkcji.
    P.G.