  • 21. Data: 2016-01-21 18:37:38
    Temat: Re: 74LS48 a wyświetlacz 7-segment
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 22:45, Bogdan Ryszkiewicz pisze:

    > A 7447 to nie archaiczny? No i wyświetlacz inny - musiałbym jeszcze jeden inwerter
    robić wtedy.

    Ale bardziej znany, jak sam widzisz wersja 48 zaskakuje :)

    > Też go właśnie znalazłem - zobaczę, może się sprawdzi lepiej.

    > To ma być wyświetlacz / indykator do urządzenia z mikrokontrolerem

    sterującym który wystawia dwa bity jednej funkcji i jeden bit drugiej.

    Te dwa bity podpinam pod dekoder i wyświetlam cyfry odpowiadające stanowi

    tej funkcji. Pojedynczy bit drugiej funkcji podpinam pod kropkę
    dziesiętną

    i mam wszystko co potrzeba. Druga funkcja jest active HI, więc prosi się
    aby

    tak poszło na wyświetlacz.

    To po co ci dekoder? wysteruj z tego procka tranzystory a do nich
    podłącz albo diody albo segmenty wyświetlacza, dwa bity można tak bez
    problemu obsłużyć, możesz się z posiłkować dodatkowo diodami, tu masz
    przykład
    http://forum.elportal.pl/files/thumbs/xt_ster_wys_19
    4.jpg.pagespeed.ic.-cj_Q7mrf8.jpg

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2016-01-22 02:53:51
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 09:21:42 UTC+1 użytkownik Bogdan Ryszkiewicz napisał:
    > Ukłony Szanownej Grupie.
    >
    > Pytanie takie - dostępne schematy pokazują aby wyjścia 7448/74LS48 łączyć z
    segmentami poprzez rezystory, choć niektóre dokumenty mówią, że dodatkowe rezystory
    nie są potrzebne w przypadku tego układu. Niemniej wyliczyłem rezystory (150R) i
    podłączyłem segmenty. Fajnie, ale... ledwo co się jarzą. No to podłączyłem bez
    rezystorów. Efekt taki sam - ledwo co widać, że się jarzą. To jak to w końcu powinno
    być, żeby one chciały się poprawnie świecić? Mam wstawiać dodatkowe tranzystory?!

    http://skroc.pl/0fe0b