  • 31. Data: 2012-09-18 01:31:49
    Temat: Re: 6D - tania pelna klatka od Canona
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-09-17 23:50, mt wrote:
    > Hmm, A99, RX1, D600 i 6D, a gdzie pozostałe 6 aparatów?

    Jeszcze przynajmniej dzisiejsze dwie leiki, camcorder NEX który może
    owszem bardziej jest kamerą, ale też i jest pierwszym tworem na bagnet E i
    35mm, co potwierdziło przypuszczenia, że NEX-y też takie będą. Coś też
    było od RED ostatnio. Prawie że dycha jest, a zdecydowanie solidna
    ofensywa 35mm.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 32. Data: 2012-09-18 01:45:44
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-09-18 01:31, dominik pisze:

> [...]
    > 35mm, co potwierdziło przypuszczenia, że NEX-y też takie będą. Coś też
    > było od RED ostatnio. Prawie że dycha jest, a zdecydowanie solidna

    I te Leiki, VG900 oraz REDa nazywasz dość tanią pełną klatką? To w takim
    razie "tanich" pełnoklatkowych puszek to już było trochę na rynku i
    żadna to nowość.

    --
    marcin

  • 33. Data: 2012-09-18 02:05:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Okazało się, że ani to mniej nie szumi, ani dynamiki więcej, za to dużo
    > więcej dźwigania i płacenia, a na dodatek znaleźć równe szkło od
    > krawędzi do krawędzi graniczy z cudem.

    Też już nie widzę sensu, nie mam pojęcia, do czego miałbym wykorzystać FF.

    Czekam teraz tylko na EVIL z dobrym wysokim ISO i standardem 1.8, niczego
    więcej nie mam zamiaru kupować.

  • 34. Data: 2012-09-18 06:10:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:
> [...]
    cial-specs/

    > A ja czekałem na to, żeby w końcu okazało się, że pełna klatka może
    > być dość tania w produkcji. I co?

    ale zauważyłeś dlaczego tak sie stało?

    bo została przekroczona pewna magiczna liczba podaży takich matryc, być może
    udało sie poprawić technologię dzięki czemu z wafla mamy mniejszy odpad i
    matryce staniały. A teraz zobacz ile czasu upłynęło od chwili gdy pojawiły
    sie pierwsze popularniejsze FFy. Nikt nie twierdził że tańszych FF nie
    będzie kwestią było tylko kiedy to sie stanie.

    tak na marginesie ciekawe czy do tych tańszych nie ładuje sie matryc z
    wadami które to wady sa korygowane programowo przez oprogramowanie
    obrąbiające obraz z matryc.

  • 35. Data: 2012-09-18 06:13:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Janko Muzykant:

    > Też już nie widzę sensu, nie mam pojęcia, do czego miałbym
    > wykorzystać FF.

    zapomnieliście o starym dobrym zastosowaniu cieżkiego body, jako systemu
    obronnego po rozkręceniu na mocnym pasku.

  • 36. Data: 2012-09-18 09:31:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2012 06:13, Marek Dyjor pisze:

    > zapomnieliście o starym dobrym zastosowaniu cieżkiego body, jako systemu
    > obronnego po rozkręceniu na mocnym pasku.

    Ale te nowoczesne cyfrówki to słabo się do tego nadają. Nie ma to jak Zenit.

  • 37. Data: 2012-09-18 09:57:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "cichybartko" napisał w wiadomości grup

    > Ja powiem tak trochę zaczepnie że 600mm na pełen klatce w Canonie zaczyna
    > się od ponad 33 tysięcy zaś w Nikonie to już dochodzimy do 40 tysięcy.
    > Więc poruszamy się trochę w abstrakcyjnym świecie ;) szczególnie gaworząc
    > o budżetowym body.

    Odpowiem równie zaczepnie :-)

    Na pełnej klatce: 70-300 + TCx2 To będzie jakieś 3 tysiące czyli 10% Twojej
    ceny :-)

    A na poważnie to należałoby porównywać z APS-C bo FF to inna półka cenowa i
    tam wystarczy 400/5.6 za 5 tysięcy, albo jak ktoś chce IS to 300/4 + TC 1.4.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 38. Data: 2012-09-18 09:58:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dominik" napisał w wiadomości grup

    > Tak tak, trójeczka :)

    Jak mi wskażesz sklep w którym mogę go pomacać to przyznam Ci rację :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2012-09-18 10:04:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-18 09:31, Andrzej Lawa pisze:
    > Ale te nowoczesne cyfrówki to słabo się do tego nadają. Nie ma to jak Zenit.

    Zawsze można nosić takiego wabika :)

    --
    pozdrawia Adam
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/

  • 40. Data: 2012-09-18 10:04:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > pojawiły sie pierwsze popularniejsze FFy. Nikt nie twierdził że tańszych
    > FF nie będzie kwestią było tylko kiedy to sie stanie.

    Pamiętam gdy w czasach pierwszych piątek canona, gdzieś były wyliczenia że
    matryca stanowi prawie połowę kosztów jego produkcji (ok 1000 usd) bo jest
    bardzo mały uzysk dobrych matryc z wafla. Teraz na pewno technologia poszła
    do przodu więc uzysk jest większy

    > tak na marginesie ciekawe czy do tych tańszych nie ładuje sie matryc z
    > wadami które to wady sa korygowane programowo przez oprogramowanie
    > obrąbiające obraz z matryc.

    Przy obecnej gęstości upakowania pikseli byłoby to całkiem logiczne, a
    dzięki temu można by dalej zejść z ceną. Podobnie robią producenci
    procesorów graficznych gdy mają trochę chipów z uwalonym jednym/dwoma
    rdzeniami wypuszczają tańszą serię z okrojoną wydajnością.

    Pozdrawiam
    Ergie