  • Data: 2009-01-06 11:50:05
    Temat: Re: 60mm czy 105mm do do D300?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał:

    > To jak najbardziej tak, tylko zupełnie poza granicami naszych rozważań. W
    > LF możesz osiągnąć o wiele większą skalę odwzorowania i rozciągnąć robala
    > na całą klatkę.

    Jeśłi studio będzie odpowiednie duże (niezbędny wyciąg może się okazać dość
    sporawy) i robal będzie chciał grzecznie pozować (najlepszy będzie martwy na
    szpilce). Nigdy nie negowałem, ze wykorzystując wielki format można osiągnąć
    przy fotografowaniu statycznych motywów rewelacyjną jakość - to, że
    powiększenie miedzy odbitką a negatywem z której zostało zrobione jest
    niewielkie (albo nawet w ogóle go nie ma) przekłada się wyraźnie na
    uzyskiwany wynik. Rozważaliśmy jednak przypadek zupełnie inny - gdy zdjęcie
    wykonujemy przy skali odwzorowania 1:1 a następnie powiększamy mały jego
    wycinek - w takim samym stopniu, jak zdjęcie wykonane aparatem cyfrowym o
    maleńkiej matrycy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)