  • 61. Data: 2009-08-17 13:12:17
    Temat: Re: 5Dmk2 - z automatu - lubi se przepalic .... co Wy na to?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Ptas napisał(a):
    > Pierwszy pomysl wykracza poza bezmyslne fotografowanie ... ale moze
    > drugi? Potestuje.

    Do bezmyślnego fotografowania to trzeba było kupić małpkę :-)

    --
    Mirek

  • 62. Data: 2009-08-17 13:49:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-17 15:12:17 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Do bezmyślnego fotografowania to trzeba było kupić małpkę :-)

    Niby tak.
    Ale zaawansowany (nikt chyba nie zaprzeczy) EOS 3 i wcale nie prosty w
    "pełnym wykorzystaniu możliwości" spokojnie sobie radzi z bezmyślnym
    operatorem.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2009-08-17 14:02:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-17 14:57:13 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Zrób ten test z innym kadrem, bardziej kontrastowym, np: świecąca lampa
    > na tle ściany, którą oświetla. Niech lampa wypełnia jakieś 10% kadru na
    > środku. Porównaj, co pokaże matrycowy, a co średnioważony.

    EOS 400D
    matryca 200/7,1
    CW 160/5,6

    EOS 3
    matryca 160/6,3
    CW 160/6,3

    IMHO zaskakująco podobne działanie pomiaru.

  • 64. Data: 2009-08-17 14:03:31
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JA napisał(a):

    > Niby tak.
    > Ale zaawansowany (nikt chyba nie zaprzeczy) EOS 3 i wcale nie prosty w
    > "pełnym wykorzystaniu możliwości" spokojnie sobie radzi z bezmyślnym
    > operatorem.

    EOS 3 to następca EOS-a 5, a w domenie cyfrowej jesteśmy dopiero na
    poziomie 5D i 5DMkII. Poczekajmy do modelu 3D, może wyprostują (np
    poprzez CFn) ;-)

    --
    Mirek

  • 65. Data: 2009-08-17 14:08:19
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JA napisał(a):

    > EOS 400D
    > matryca 200/7,1
    > CW 160/5,6
    >
    > EOS 3
    > matryca 160/6,3
    > CW 160/6,3
    >
    > IMHO zaskakująco podobne działanie pomiaru.

    A przy jakim ustawieniu CFn o którym wspominał Waldemarrr?

    --
    Mirek

  • 66. Data: 2009-08-17 14:11:15
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > EOS 3 to następca EOS-a 5, a w domenie cyfrowej jesteśmy dopiero na
    > poziomie 5D i 5DMkII. Poczekajmy do modelu 3D, może wyprostują (np
    > poprzez CFn) ;-)

    'Malpke' mam. I papuge ;)

    Jak wyzej wspomniano EOS 3 radzil sobie z 'niefotografujacymi' jak trzeba
    bylo zrobic fotke pamiatkowa i chciec samemu byc na zdjeciu.

    A swoja droga to jest mysl zeby porownac pomiary 5D z EOS 3. Jak tylko
    zmieszcze w planach na wieczor to nie omieszkam :)

    Ptas

  • 67. Data: 2009-08-17 14:36:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-17 16:08:19 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > A przy jakim ustawieniu CFn o którym wspominał Waldemarrr?

    Po prostu wyłączyłem AF w obu aparatach, wtedy te wszystkie mundrości
    też się wyłączają.
    Ale fakt, 400D to nie ta liga co 3. I to porównanie jest nie teges :)

  • 68. Data: 2009-08-17 16:21:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JA napisał(a):
    > Po prostu wyłączyłem AF w obu aparatach, wtedy te wszystkie mundrości
    > też się wyłączają.

    O, a to ciekawe, aż sprawdzę u siebie :-)

    > Ale fakt, 400D to nie ta liga co 3. I to porównanie jest nie teges :)

    :-)

    --
    Mirek

  • 69. Data: 2009-08-18 07:47:54
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    > O, a to ciekawe, aż sprawdzę u siebie :-)

    > :-)
    >
    > --
    > Mirek

    No to potestowalem jasna lampe w ciemnym pokoju umieszczona w centrum kadru.
    Wyszlo:

    - matryca 1/6 sek
    - centralnie-wazony 1/3 sek

    Powtorzylem z korpusem EOS 3 i wynik praktycznie tem sam.

    Co wiecej, rozne sceny mierzylem 5D i EOS-3 i wyniki sa praktycznie
    identyczne. Bardzo sie staralem znalezc roznice i trudno bylo ;) Jakies tam
    minimalne czasami byly ale to pomijalne biorac pod uwage malo labolatoryjne
    warunki podczas testowania.

    No nic, pojde na spacer i bede sie cieszyl fotografowaniem. Z EOS'em trzecim
    bylo mi dobrze to i z 5D sie polubimy. Jak na kadrze zalezy to najlepiej
    punktowo pomierzyc i juz. A tak z ciekawosci wiek kto, przy jakim +ev dojde
    do bieli i jakim -ev do czerni?

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 70. Data: 2009-08-18 08:08:23
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Ptas napisał(a):
> [...]
    > trzecim bylo mi dobrze to i z 5D sie polubimy.
    > Jak na kadrze zalezy to najlepiej punktowo pomierzyc i juz.

    RAW, -1/3EV korekty "na dzień dobry" i już jest bezpieczniej :-)

    > A tak z ciekawosci wiek kto, przy
    > jakim +ev dojde do bieli i jakim -ev do czerni?

    Nie wiem dokładnie jak w 5dMkII, ale mniej więcej będzie do zakres od
    -7EV do +3EV, może mniej. I pamiętaj że dla każdego kanału RGB jest
    inaczej, najbardziej wrażliwy na przepały jest chyba czerwony.

    --
    Mirek