  • 1. Data: 2009-08-13 19:04:38
    Temat: Jak wywoływać fotki
    Od: bohateur <bohateur@{no-spam}gmail.com>

    Cześć,

    Jestem początkujący w fotografii cyfrowej i mam pewnie dla Was trywialne
    pytanie. Postanowiłem wywołać jedno ze zdjęć cyfrowych zrobionych w
    ostatnich dniach. Zdjęcie było obrobione w lightroomie, potem otworzone
    w photoshopie a następnie wyeksportowane do tiffa którego oddałem do
    labu. Tu pojawia się moje pytanie. Odebrałem z labu fotke której kolory
    są zupełnie inne niż na monitorze (jakby ktoś ujął znacznie parametru
    tint z lightrooma :). Zieleń jest mało żywa, kolory mało nasycone itd.
    Oddałem z ciekawości fotkę do drugiego labu (co prawda oba kodaka)
    i fotka tak samo niepodobna do tej w kompie. Pytanie moje brzmi jak
    należałoby zapisać to zdjęcie, jakie formaty itd aby zdjęcie w kompie
    wyglądało maksymalnie podobnie do tego uzyskanego w labie.

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2009-08-13 21:03:05
    Temat: Re: Jak wywoływać fotki
    Od: Jurekk <j...@o...pl>

    bohateur pisze:
> [...]
    > należałoby zapisać to zdjęcie, jakie formaty itd aby zdjęcie w kompie
    > wyglądało maksymalnie podobnie do tego uzyskanego w labie.

    pobierz z labu tester,
    a tak w ogóle to poczytaj archiwum grupowe, pełno było na ten temat

  • 3. Data: 2009-08-13 23:37:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-13 21:04:38 +0200, bohateur <bohateur@{no-spam}gmail.com> said:

    > Pytanie moje brzmi jak
    > należałoby zapisać to zdjęcie, jakie formaty itd aby zdjęcie w kompie
    > wyglądało maksymalnie podobnie do tego uzyskanego w labie.

    Właśnie wkroczyłeś na grzązki grunt, który potrafi wciągnąć po pas,
    albo i po szyję, przy nieopacznie stawianych krokach ;-) A imię bestii:
    Color Management. Bardzo droga zabawa, która dodatkowo wymaga spędzenia
    wielu godzin na zdobywaniu wiedzy. Książki na ten temat idą w konkury z
    "Wojna i pokój". Więc lepiej przemyśl jeszcze raz, czy aby na pewno Ci
    na tym aż tak zależy... ;-)

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-08-14 03:05:16
    Od: qunio <p...@g...pl>

    http://www.phototrip.pl/porady/profile/profile.html

  • 5. Data: 2009-08-14 06:20:57
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > pobierz z labu tester,

    Ph czy ciazowy?

  • 6. Data: 2009-08-14 07:22:00
    Od: bohateur <bohateur@{no-spam}gmail.com>

    Jurekk pisze:

    > pobierz z labu tester,
    > a tak w ogóle to poczytaj archiwum grupowe, pełno było na ten temat

    Sorry, nie chciałem wywoływać flame'a, mam nadzieję, że tak się nie
    stanie Zdawałem sobie sprawę, że temat jest szeroki jak Amazonka
    i opasły jak literatura Tołstoja. Wiem, że można kupić kalibratory,
    monitory za grube tysiące złotych itd. Chciałem się natomiast
    dowiedzieć, jak sobie radzić "sposobami domowymi" bez dużych nakładów
    aby uzyskać możliwie najbardziej zbliżone efekty.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-08-14 13:45:28
    Od: bohateur <bohateur@{no-spam}gmail.com>

    qunio pisze: