  • 81. Data: 2009-08-30 20:49:41
    Temat: Re: 5Dmk2 - z automatu - lubi se przepalic .... co Wy na to?
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h7eijt$3hg$1@nemesis.news.neostrada.pl> Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Czekam na konkrety. Tak łopatologicznie krok po kroku. Na początek niech
    > będzie widoczek górski w sloneczny dzień, godzina około 14.

    Nie mam górskich widoczków pod ręką, ale posłużę się przykładem dłoni
    białasa - pomiar spotem wnętrza dłoni, korekta o mniej więcej +1,5 EV
    (strefa 6 plus poprawka na kalibrację światłomierza na 12%).

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 82. Data: 2009-09-03 20:59:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Endless Lameness wrote:
> [...]
    > białasa - pomiar spotem wnętrza dłoni, korekta o mniej więcej +1,5 EV
    > (strefa 6 plus poprawka na kalibrację światłomierza na 12%).

    Nie osłabiaj mnie. Chmury w tle "białasa" się poprzepalają, ewentualnie w
    drugą stronę nie wyłapiesz całej dynamiki matrycy. Chyba, iż bedziesz tym
    spotem wyszukiwał najjasniejsze miejsca kadru i korygował je na +X EV zeby
    dojechać histogramen "do prawej" - powodzenia i milego szukania.

    PS: Jakby ktoś chciał udowodnić przydatność spota w fotografii cyfrowej to
    ja chętnie poczytam ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 83. Data: 2009-09-04 08:46:06
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h7pare$sha$1@atlantis.news.neostrada.pl> Mikolaj Tutak napisał(a):

> [...]
    > spotem wyszukiwał najjasniejsze miejsca kadru i korygował je na +X EV zeby
    > dojechać histogramen "do prawej" - powodzenia i milego szukania.

    No to sobie mierz chmury i koryguj odpowiednio, zależy co chcesz mieć
    poprawnie naświetlone. Chodzi tylko o to, że w ten sposób to ty, nie jakiś
    nie do końca przewidywalny automat dobierze parametry ekspozycji.
    Takie to dziwne? Chcesz "na histogram do prawej", to sobie skorygujesz
    mocniej. Co w tym takiego dziwnego, że negujesz przydatność systemu
    strefowego w cyfrze?