  • Data: 2009-08-15 17:15:45
    Temat: Re: 5Dmk2 - z automatu - lubi se przepalic .... co Wy na to?
    Od: Tomasz Bojakowski <m...@W...chrum.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Aug 2009 10:32:08 +0200, Ptas <panskajazda> wrote:
    > Witajcie,

    Witam,

> [...]
    > (wiem, malo smaczne). Po jednym dniu moje zadowolenie nie maleje.
    >
    > Jedna rzecz natomiast mnie zaskoczyla. Nie jestem bardzo doswiadczony
    > cyfrowo ale troche uzywalem pozyczanych lustrzanek kropowych i kilku
    > kompaktow z G10 wlacznie. 5D bardzo pilnuje cieni i skutecznie przepala
    > swiatla. Przyklad:
    >
    > pomiar: matrycowy (probowalem tez na srednio wazonym)
    > tryb: Av
    > ISO: jakies rozsadne 400 lub 800 chyba
    > ostrosc: srodkowy punkt
    > kadr: zdjecie wykonane bez przekadrowania

    Dziś na podobny spacerek/testowe obstrzelanie 5D mk II wyszedłem, też z 17-40 ;)
    Ale wnioski mam troszkę innę. godz. 15.00, zdjęcie ładnym słoneczku - pomiar
    centralnie ważony. Niebo naświetlone (bez przeapleń jak dla mnie), w cieniach
    też całkiem nieźle. Dwa suwaczki ewentualnie i w cieniach już też dużo lepiej by
    było.

    Oczywiście sytuacje jak piszesz też mi się dziś przytrafiły, ale raczej jestem
    zaskoczony na plus, niż na minus (przesiadka po kilku latach z 350D;))

    > No i wyszlo tak:

    A mi wyszło tak (uwaga, ten pierwszy to 15 MB):
    http://www.tomasz.bojakowski.com/tory.jpg
    http://www.tomasz.bojakowski.com/s_tory.jpg

    ISO 100, AV, F22, 17mm, 1/40 sek.
    Zdjęcie tylko do "testu" mi posłużyło, więc wartości w nim się proszę nie doszukiwać
    ;)

    http://www.tomasz.bojakowski.com
    Należy wybaczać swym wrogom, nie wcześniej jednak, niż ich powieszą.
    Heinrich Heine (1797-1856)