  • Data: 2009-08-17 10:03:40
    Temat: Re: 5Dmk2 - z automatu - lubi se przepalic .... co Wy na to?
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:1abaf410-fbed-4338-b7ae-f64c9a563ea7@w6g2000yqw
    .googlegroups.com...

    > motywy 2 i 3 sa identyczne
    >
    > winny byc tak samo naswietlone
    > jedyne wytlumaczeni jakie znajduje , ze jednak nieco inaczej bylo
    > ustawione swiatllo i byc moze w fot 2 padlo jakis promyk swiatla
    > skupionego do aparatu.doszlo do jakiegos odbicia wewnetrznego.
    > Jakis reflex?
    >
    > drugie wytlumaczenie , ze przyslona nie zadzialala prawidlowo.To chyba
    > malo prawdopodobne , ale gdyby sie przeswietlanie powtarzalo czesciej
    > to trzeba sie przyjrzec temu obiektywowi blizej pod tym wzgledem.
    >
    > czy zdjecia 2 i 3 robione tym samym obiektywem ?

    zdj 1 - Sigma 28-70/2.8 EX
    zdj 2 - ww Sigma albo EF 17-40/4 L
    zdj 3 - EF 17-40/4 L

    W przypadku fot 2 zdjecie wykoanalem oboma obiektywami (nie jestem pewien,
    ktore pokazalem) i wynik byl ten sam. Wyklucza to raczej problemy z
    przyslona. co wiecej oboma szklami zrobilem potem sporo fotek i naswietlanie
    nie wydawalo sie zalezec od szkla.

    Mysle, ze 2 i 3 nie sa identyczne. W przypadku 2 byl jasny dach i mocno
    oswietlone drzewo. Fot 3 raczej w zacienionym miejscu. O ile pamietam lekko
    przepalilo pieniek ale latwo to bylo skorygowac wolajac RAW. Do tego 3 chyba
    lekko przekadrowane - mierzone w ciut jasniejszym kadrze niz ten ostatecznie
    sfotografowany.

    Ptas