  • Data: 2009-08-17 12:48:36
    Temat: Re: 5Dmk2 - z automatu - lubi se przepalic .... co Wy na to?
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
    news:h6bij0$o8j$1@node2.news.atman.pl...

    > To ma miejsce tylko przy pomiarze matrycowym. Zrozumiałem, że zdjęcie
    > zostało powtórzone z pomiarem średnioważonym i było to samo.

    Zgadza sie. Jednak przy srednio wazonym w zasadzie mierzy z naciskiem na
    centrun kadru (tak to rozrysowali w instrukcji tego aparatu) a tam wlasnie
    stala chalupa.

    Przeprowadzilem szybka probe wczoraj: kadr podzielony pionowo na dwie
    czesci, po prawej biale drzwi a po lewej sciana ciemno zolta, + jakis ciemny
    mebel, cot tam jeszcze. No w kazdym razie roznica byla. Srodkowy sensor na
    granice pomiedzy jasnymi drzwiami a ciemniejsza partia. Trzy zdjecia: lewy,
    srodkowy, prawy sensor - trzy zdjecia przy tam samym kadrze. Pomiar
    matrycowy.

    Klatki wyszly bardzo podobnie naswietlone. Faktem jest, ze cala scena
    miescila sie i takie zachowanie matrycy bylo jak najbardziej prawidlowe.
    Jezeli aparat przesadzilby z przywiazaniem punktu pomiaru ostrosci do
    ekspozycji to powinien raz niedoswietlic i raz przepalic. W takiej lagodniej
    sytuacji pomiar sie spisal :)

    Ptas