  • 61. Data: 2010-01-25 16:25:33
    Temat: Re: 500D vs 50D
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jan., 16:08, Tomek <b...@o...pl> wrote:

    > Brak ci zdroworozsądkowego podejścia do tematu.

    > 50D wcale nie musi być
    > lepszy od 500D.

    50d wcale nie musi byc lepszy od 500d , ale jest lepszy .
    jest lepszy choc nie musi.
    A dlaczego jest lepszy choc nie musi?
    Bo tak go zaprojektowali konstruktorzy.

    >Sam zmieniłem 17-40 na 18-55IS i jestem zadowolony.

    a co ma wspolnego zamiana 17-40 na 18-55 z porownaniem 50d vs 500d.?
    moze sam bys uzyl zdrowego rozsadku.
    17-40 nie jest obiektywem projektowanym dla aps-c i w tym formacie
    nalezy do jednego u najslabniej rysujacych.
    Z tego ze zamieniles nieodpowiedni obiektyw dla aps-c na inny z
    najnizszej polki cenowej ( choc dosyc dobrze rysujacy) wcale nie
    wynika ze c50d nie jest lepszy od c500d !
    Wybacz ale uzyles kompletnie byzmyslnego argumnetu.
    Zanim zaczniesz powolywac sie na zdrowy rozsadek , zastanow sie lepiej
    na logika swoich argumnetow.

    a ja zmienilem 450d ( niemal ident z 500d za wyjatkiem filmow) na 50d
    i roznica jest kolosalna.

    roznica pomiedzy 450/500d a 50d jest wieksza niz pomiedzy 50d a 5d !

    nie moja sprawa , niech kazdy kupuje co chce.
    ja wyrazilem opinie - c500d to aparat dla ludzi lubiacych wyrzucac
    pieniedza w bloto - czyli tych lepiej sytuowanych.

    nigdy nie mielm wczesniej tak kosztownego aparatu jak 450d . zeby
    otrzymac prawidlowe zdjecie ( co czesto bylo niemozliwym ) nalezalo
    wylamywac drzwi , ktore w c50d sa otwarte.
    nie wierzysz to nie wierz .
    Ludzie pisza jak to sa zadowoleni z c500d i jaki to dobry aparat
    ( najczesciej pierwszy dslr jaki posiadaja ) a jesli poprosic o
    zdjecia to najczesciej wolaja o przyslowiowa pomste do nieba.

  • 62. Data: 2010-01-25 16:29:31
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > 50d wcale nie musi byc lepszy od 500d , ale jest lepszy .
    > jest lepszy choc nie musi.
    > A dlaczego jest lepszy choc nie musi?
    > Bo tak go zaprojektowali konstruktorzy.

    Tak często to powtarzasz, że mam wrażenie, że sam sobie musisz wciąż
    uzasadniać wybór tego, a nie innego aparatu.

    --
    Mirek

  • 63. Data: 2010-01-25 16:30:37
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-01-23 21:23, J-L-F wrote:
    > Który z tych aparatów kupić?
    > Jestem totalnym amatorem, do body wpinam Sigmę 18-50 2,8 EX i Takumara
    > 50mm 1,4.
    > 500D jest nową konstrukcją, 50D już trąci (trochę) myszką, jak sądzę.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jan

    raczej nie trąci, sprawniejszy AF w 50D, możliwość korekcji FF i BF w
    50D (a ta Sigma na pewno idealnie nie ostrzy znając życie), generalnie
    50D jest szybszy, lepiej lezy w dłoni itp. takie są moje odczucia...
    Co do 500D to "za" przemawia tylko kręcenie filmów... jak chcesz być
    filmowcem to rozważ 500D, a jak nie to 50D :)

    jest na ten temat mnóstwo informacji w sieci:
    http://www.grupy.v10.pl/Canon,50D,vs,Canon,500D,8,81
    8837,2009_08.html
    http://www.flickr.com/groups/eos50d/discuss/72157616
    212636766/

  • 64. Data: 2010-01-25 16:35:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tak często to powtarzasz, że mam wrażenie, że sam sobie musisz wciąż
    > uzasadniać wybór tego, a nie innego aparatu.
    >
    > --
    niczego sobie nie powtarzam i nie musze sobie uzasadniac wyboru tego
    aparatu , gdyz ostatecznie mam tez lepsze niz c50d .
    odpowiadam jedynie przez uprzejmosc na pytanie.
    to nie moja wina , ze to pytanie tutaj ciagle wraca.
    tak sie sklada ze mialem/mam obydwa i w odroznieniu od innych nie
    przypuszczam i nie gdybam a pisze konkretnie.
    konkretnych roznic nie wymianiam , nie chce mi sie - jest ich sporo-
    dwie najwazniejsze majace zasadniczy wplyw na jakosc odwzorowania to:
    inny rodzaj mikrosoczewek na matrycy - lepsza wspolpraca z szerokim
    katem
    - tuning AF . Wiadomo , jesli zdjecie jest nieostre to wszystko inne
    jest bez znaczenia.
    regularnie raz w tygodniu padaja tutaj pytania o problemy zwiazane z
    nieostroscia w canonie.

  • 65. Data: 2010-01-25 16:35:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Tak często to powtarzasz, że mam wrażenie, że sam sobie musisz wciąż
    > uzasadniać wybór tego, a nie innego aparatu.

    To raczej najbardziej klasyczne ucieleśnienie kompleksu nieudanego
    życia: ''stać mnie na 50D więc obśmieję wszystkich z 500D, ale obśmieję
    też 5D, bo na ten mnie już nie stać''.
    Smutne życie mają ludziki z takimi problemami, a jest ich tak wielu...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 66. Data: 2010-01-25 16:46:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jan., 17:35, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > też 5D, bo na ten mnie już nie stać''.
    > Smutne życie mają ludziki z takimi problemami, a jest ich tak wielu...

    co ty wypisujesz?
    bredzisz jak potluczony.
    zakup c50d z powodu lepiej pracujacego AF uwazasz za przejaw
    ucielesnienia nieudanego zycia ?

    ha ha , ha.
    toz to dopieru musza ogromne meki przechodzic posiadacze c1d , albo
    nd3.
    Alez musza miec nieudane zycie.

    Dla mnie zakup dslr z najnizszej polki jest ucielesnienim nie tyle
    udanego zycia , co b nierozsadnym wydatkiem.

    toz lepiej dolozyc do ceny zakupu ok 20% po to by miec cos co
    funkcjonuje zawsze , anizeli kupic o te 20% taniej cos co funkcjonowac
    wcale dobrze nie musi , przeciwnie , czesto zle.

    Jesli jako posiadacz c500d sadzisz ze prowadzisz udane zysie , to
    moze zmien aparat na jeszcze gorszy i tanszy to bedzisz wiodl jeszcze
    b udane zycie.

    Ludzie alez uzywacie argumnetow ?

    jeden pisze ze c500d jest lepszy od c50s bo zamienil jeden obiektyw
    na drugi.-
    inny uwaza ze zakupujac c50d zycie bedzie nieudanym .

    ha , ha , ha

    czy ja snie ?
    Orwell by tego nie wymyslil.

  • 67. Data: 2010-01-25 16:56:10
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > 400D

    Po co Ci 10MPx ? Sprzedaj i kup D30. Masz tam 3MPx wiec na 30x40 tez bedzie
    ok :-)

  • 68. Data: 2010-01-25 16:56:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > czy ja snie ?

    Tak.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /synoptycy mieli rację, w całym kraju pada deszcz/

  • 69. Data: 2010-01-25 17:06:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jan., 13
    > Cóż ja nie szukam na siłę ograniczeń na potrzeby grup dyskusyjnych,
    > tylko po prostu robię zdjęcia.

    kazdy robi , ktop chce , zaden argument.

    Tak się składa że najczęściej pracuje
    > właśnie na przysłonach 5,6 i 8. Zresztą np. w takim systemie mikro 4/3
    > standardowy zoom ma właśnie światło 3.5-5.6 i jakoś ludzie dają radę tym
    > fotografować, ba nawet są bardzo zadowoleni z efektów.

    a moj standardowy zoom ma sile swiatla 2,8 , wcale nie byl drogi i
    rysuje kapitalnie.
    najczesciej robie na przyslonach 5,6 - 8,0 a sila swiatla 2,8 jest
    przydatna zawsze ze wzgledu na pomiar AF , a czasem w slabych
    warunkach oswietleniowych .
    najciekawsze oswietlenie jest wwczas , gdy jest go malo.

    przymknac zawsze mozesz , otworzyc jesli masz ciemny obiektyw wiecej
    sie nie da.

  • 70. Data: 2010-01-25 17:24:31
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

> [...]
    > jest bez znaczenia.
    > regularnie raz w tygodniu padaja tutaj pytania o problemy zwiazane z

    To, że 50D jest lepszy od 500D jest oczywiste, zresztą odzwierciedla to
    różnica w cenie. Nie oznacza to jednak, że jest optymalnym wyborem w
    każdej sytuacji. Potrzeby naprawdę są różne, a budżet przeważnie
    ograniczony. W mojej sytuacji np nie jest to optymalny wybór, bo
    poradziłem sobie z problemami AF w dużo tańszej puszce (350D) a
    zaoszczędzone pieniądze wydałem na porządny obiektyw.

    Ty lansujesz tezę, jakoby brak mikrotuningu AF był jakimś wielkim
    felerem. Może faktycznie w 50D jest konieczny. W moim zestawie go nie
    potrzebuję. I zdjęcia wychodzą ostre. Również na szerokim kącie. Bez
    problemu wykorzystuję wszystkie możliwości matrycy, jeśli chodzi o
    rozdzielczość. "Biedne" 8Mpix się bynajmniej nie marnuje, a wystarcza do
    wszystkich moich potrzeb. Porządne obiektywy i stareńki korpusik.

    --
    Mirek