  • 31. Data: 2009-12-16 02:28:32
    Temat: Re: 500D i speedlite 580 - prosze o porade
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > Całość Golfa VI to tak na oko 100 tałzenów? :)
    > Nieźle. ;)

    A ja tam nie wiem wiele to teraz stoi.
    Pamietam sprzed paru lat, chyba IV, którego ktoś "wypasł" razy dwa i w sumie
    gdyby to nie był Golf to można by pomysleć, że ziścił się sen melomana.

    adam

  • 32. Data: 2009-12-16 06:57:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Dez., 03:01, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" e...@e...goo
    glegroups.com

    > : jesli lampa zasadnicza jest mocniejsza to wplyw lampy wbudowanej
    > : bedzie mniejszy od 1/2 ev - a wiec marginalny.
    >
    > IMO wbudowana jest kilkanaście razy słabsza a zewnętrzną
    > chyba warto postawić blisko obiektu fotografowanego. Ale
    > jeśli naprawdę nie można wyłączyć wbudowanej, to fatalnie. :)

    w przypadku lamp sterowanych automatycznie pojecie lampy slabszej ,
    mocniejszej sie relatywizuje.
    Trzebaby raczej mowic " Master" , " Slave".
    Musze uscislic moja poprzednia wypowiedz.

    Jesli lampa wbudowana pelni funkcje Master to jej wplyw na warunki
    expozycji ( czyli ew przeswietlenie ) jest pomijalny , ale zgoda moze
    istniec jakis wplyw na sposob oswietlenia motywu.
    Byc moze to mieli na mysli piszacy o tym wpywie. Z tym mozna sie
    zgodzic.

    przy oswietlaniu dwoma lub wiecej lampami najwiekszy wplyw na
    oswietlnie ma lampa oswietlajaca motyw z najwieksza moca /energia.
    Wplyw pozostalych lamp jest mniejszy . Najwiekszy ( czyli taki sam )
    bylby gdyby oswietlaly one z ta sama moca obiekt ( mowa nie o mocy/
    energii oddanej a padajacej na obiekt) .

    XXX

  • 33. Data: 2009-12-16 08:36:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Chyba linką, z której sobie ów przedłużacz zrobiłem sam :)
    > Z kawałka zenita (sanki do lampy), kabelka i stopki do lamp studyjnych.

    Oj to nie mów, że 5 złotych. Jasne, że jeśli wszystko znalazłeś w swoich
    śmieciach i sam polutowałeś w wolnym czasie dla zabawy, to możesz liczyć
    i po zecie, ale to jednak nadużycie.

    Jak piszesz, że za 5 złotych to sprzedaj mi toto, choćby i z 50% marżą
    detaliczną. ;-)

    --
    Mirek

  • 34. Data: 2009-12-16 08:44:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > jesli lampa zasadnicza jest mocniejsza to wplyw lampy wbudowanej
    > bedzie mniejszy od 1/2 ev - a wiec marginalny.

    No, zwłaszcza jeśli lampa główna świeci z boku albo z tyłu i jest
    jedynym źródłem światła w scenie. Jeśli dodatkowy błysk z innej lampy
    1/2 EV słabszy od głównej jest dla Ciebie pomijalny to współczuję, ale
    powinieneś iść do okulisty jednak. Ja bez problemu widzę na zdjęciu
    doświetlenie cieni lampą skorygowaną o 2EV w dół.

    --
    Mirek

  • 35. Data: 2009-12-16 08:45:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

> [...]
    > i po zecie, ale to jednak nadużycie.
    >
    > Jak piszesz, że za 5 złotych to sprzedaj mi toto, choćby i z 50% marżą

    A nie, nie - sprzedać o ja mogę za dużo więcej :)
    Oczywiście, że hendmejd mam na myśli mówiąc przysłowiowe pięć złotych.
    Ale pewnie są takie przedłużacze. Nota bene, jak każdy obowiązkowo ma
    jakieś ustrojstwo do rozpraszania światła na lampie, to przedłużacz po
    epoce lamp spaleniowych praktycznie jest nieznany - a jest to sposób na
    znaczące poprawienie światła, zwłaszcza na stereo z wbudowaną lamą,
    która wreszcie może być przydatna (jako słabsze dopełnienie).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 36. Data: 2009-12-16 09:06:40
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > A nie, nie - sprzedać o ja mogę za dużo więcej :)
    > Oczywiście, że hendmejd mam na myśli mówiąc przysłowiowe pięć złotych.

    Wiesz, to hendmejd to dla mnie jest zrozumiałe, ale dla młodszego
    pokolenia już mniej jakby... :-)

> [...]
    > znaczące poprawienie światła, zwłaszcza na stereo z wbudowaną lamą,
    > która wreszcie może być przydatna (jako słabsze dopełnienie).

    Najchętniej to bym kupił małą manualną lampkę na dwa paluszki,
    zintegrowaną z fotocelą na drugi błysk. Znasz taką do 150 PLN?
    (gotową, nie schemat z elektrody ;-) )

    --
    Mirek

  • 37. Data: 2009-12-16 09:21:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Najchętniej to bym kupił małą manualną lampkę na dwa paluszki,
    > zintegrowaną z fotocelą na drugi błysk. Znasz taką do 150 PLN?
    > (gotową, nie schemat z elektrody ;-) )

    No... pewnie są takie, ja mam ruską na prąd z gniazdka co pierze
    piorunami równo, ale nie używałem jej już z kilka lat. Dorobiłem jej
    fotocelę... aha, miało nie być o hendmejdzie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co to jest: przykry zapach, na cztery litery, inaczej polityk?/

  • 38. Data: 2009-12-16 09:25:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Najchętniej to bym kupił małą manualną lampkę na dwa paluszki,
    > zintegrowaną z fotocelą na drugi błysk. Znasz taką do 150 PLN?
> [...]

    odpowiedz jest natychmiastowa :

    http://www.metz.de/de/foto-elektronik/metz-mecablitz
    -modelle/slave-blitzgeraete.html

  • 39. Data: 2009-12-16 09:58:55
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

    > odpowiedz jest natychmiastowa :
    >
    > http://www.metz.de/de/foto-elektronik/metz-mecablitz
    -modelle/slave-blitzgeraete.html

    Co nagle, to po diable - ani na paluszki, ani za 150 PLN-ów, niestety. :-(

    --
    Mirek

  • 40. Data: 2009-12-16 10:01:30
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > No... pewnie są takie, ja mam ruską na prąd z gniazdka co pierze
    > piorunami równo, ale nie używałem jej już z kilka lat. Dorobiłem jej
    > fotocelę... aha, miało nie być o hendmejdzie :)

    Jak nie znajdę gotowej, to pewnie też dorobię oczko do jakiegoś ruska. :-)

    --
    Mirek