  • 21. Data: 2009-12-15 17:24:18
    Temat: Re: 500D i speedlite 580 - prosze o porade
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Można też mieć przedłużacz stopki za pięć złotych.

    Który pewnie przy okazji nie ma wady 7D polegającej (ponoć, czytałem w
    FVD) na widoczności błysku lampy wbudowanej na zdjęciu (pomimo, że miała
    tylko wyzwalać lampę zewnętrzną). Podobno nie da się jej do końca
    wyłączyć i zawsze coś dodaje od siebie.

    Rzucisz linkiem do takiego przedłużacza za 5 złotych?

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 22. Data: 2009-12-15 17:27:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
> [...]
    > wyłączyć i zawsze coś dodaje od siebie.
    >
    > Rzucisz linkiem do takiego przedłużacza za 5 złotych?

    Chyba linką, z której sobie ów przedłużacz zrobiłem sam :)
    Z kawałka zenita (sanki do lampy), kabelka i stopki do lamp studyjnych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2009-12-15 17:52:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hg8gtk$cg2$...@n...onet.pl

    > Chyba linką, z której sobie ów przedłużacz zrobiłem sam :)
    > Z kawałka zenita (sanki do lampy), kabelka i stopki do lamp studyjnych.

    I masz tam styki Canona? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2009-12-15 18:26:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > I masz tam styki Canona? :)

    Przecież napisałem, że używam lampy ręcznej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /sąd uznał, że nawet jeżeli nie wykazano szkodliwości to wystarczą same
    obawy/

  • 25. Data: 2009-12-15 19:09:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hg8kd4$m54$...@n...onet.pl

    > Przecież napisałem, że używam lampy ręcznej.

    No właśnie. A chyba siódemka Canona potrafi sterować do końca.
    Mogę Ci sprzedać tyrystorową lampę Vivitara. ;) GN 39 dla
    50 mm i ISO 100, na 6 paluszków AA. :)

    ______________
    ( ________ )
    ( { ______ } )
    ( { ====== } )
    ( {________} ) Japan
    (_____ _____)
    [ ]
    [ ] Vivitar
    [ ] 3900
    [ ] Auto
    [ ].... Thyristor
    [____][ |
    |[====][==}
    |[----][--|____________________."._______.
    [ ]'_______________________ _______]
    [ ] _'_'_
    [_""_] =====

    Jednopalnikowa -- palnik można obracać i odchylać. :)
    Uszkodzone jest mocowanie rękojeści do tej poziomej
    szyny -- posypał się bakelit przy śrubkach. Można
    pewnie zalać klejem epoksydowym

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2009-12-15 20:04:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Dez., 18:24, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > FVD) na widoczności błysku lampy wbudowanej na zdjęciu (pomimo, że miała
    > tylko wyzwalać lampę zewnętrzną). Podobno nie da się jej do końca

    teoretycznie niemozliwe.

    najwiekszy wplyw drugiej lampy masz jesli jest takiej samej mocy i tej
    samej odleglosci jak pierwsza i wynosi on ok 1/2 ev.

    jesli lampa zasadnicza jest mocniejsza to wplyw lampy wbudowanej
    bedzie mniejszy od 1/2 ev - a wiec marginalny.

    oczywiscie jesli lampe zasadnicza umiescisz 100 m od motywu a
    blasniesz lampa wbudowana powiedzmy z 2 m - to ona bedzie ta
    mocniejsza .

    przy wiekszej liczbie lamp , wplyw pojedynczej lampy jest coraz mniej
    widoczny.

    Krotko mowiac - w praktyce takiego niebezpieczenstwa nie ma.
    ktos fantazjowal.

  • 27. Data: 2009-12-15 20:30:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > przy wiekszej liczbie lamp , wplyw pojedynczej lampy jest coraz mniej
    > widoczny.
    >
    > Krotko mowiac - w praktyce takiego niebezpieczenstwa nie ma.
    > ktos fantazjowal.

    Zwłaszcza pan z lusterkiem w którym odbijało się światło jednej małej
    głupiej ledy, nie dalej jak cztery godziny temu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co zostało sfinansowane ze środków Unii nie może podlegać żadnym zmianom!/

  • 28. Data: 2009-12-16 00:28:42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    XX YY pisze:
> [...]

    To oznacza jedynie tyle, że nie słyszałeś nigdy dobrze nagłośnionego Golfa
    ; )
    I nic wiecej.

    Jest to co prawda kwestia ceny jak za półówkę (lub całość) owego VW ale z
    rzekomą przestrzenią vana nie ma nic wspólnego. Z wyciszeniem owszem.

    adam

  • 29. Data: 2009-12-16 02:01:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" e...@e...goo
    glegroups.com

    : jesli lampa zasadnicza jest mocniejsza to wplyw lampy wbudowanej
    : bedzie mniejszy od 1/2 ev - a wiec marginalny.

    IMO wbudowana jest kilkanaście razy słabsza a zewnętrzną
    chyba warto postawić blisko obiektu fotografowanego. Ale
    jeśli naprawdę nie można wyłączyć wbudowanej, to fatalnie. :)

    Czy przynajmniej zewnętrzną można tak sterować jak z innej EX II wsuniętej w sanki?
    :)
    Rozkład światła (mocy) korekty, krótkie czasu synchronizacji itd.?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 30. Data: 2009-12-16 02:02:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4b2829ba$...@n...home.net.pl

    > Jest to co prawda kwestia ceny jak za półówkę (lub całość)
    > owego VW ale z rzekomą przestrzenią vana nie ma nic wspólnego.
    > Z wyciszeniem owszem.

    Całość Golfa VI to tak na oko 100 tałzenów? :)
    Nieźle. ;)

    --