    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 5.7l V8 zrobiło na mnie wrażenie
    Date: Sun, 16 May 2010 00:46:47 +0200

    DoQ pisze:

    > Czyli zgadzasz sie ze stwierdzeniem "zuzycie paliwa nie jest
    > proporcjonalne do pojemnosci silnika ?

    na to pytanie (stwierdzenie) niema jednoznacznej odpowiedzi. w dużych
    silnikach określa sie spalanie w ilości paliwa na kilowat. czyli jak
    depniesz, to łyka, jak stoi na luzie, to jest oszczędny. wiec ilośc
    paliwa nie zależy od pojemności.
    Z drugiej strony, im większa pojemność tym zazwyczaj wiecej mocy. wiecej
    mocy to wieksze spalanie, nawet na luzie....

    ToMasz