  • 21. Data: 2010-02-28 17:04:10
    Temat: Re: 3manie w serwisie fonu na abo a raty
    Od: "news.icm.edu.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Daniel Lisewski" <l...@g...pl>

    > Zgadzam się, ale awaria telefonu nie jest brakiem gotowości operatora do
    > świadczenia usług. Co najwyżej może być powodem przerwy w dostępie do tych
    > usług dla konkretnego abonenta. Jednak operator nie jest winien tego, że
    > Abonentowi zepsuł się telefon.

    Kiedy właśnie jest. Jako jego sprzedawca.

    > Co innego, gdyby awaria dotyczyła na przykład BTS-ów. Za nie (i ich ciągłe
    > działanie) odpowiada operator. Jednak nawet awaria po stronie operatora
    > nie zwalnia abonenta z opłat. Jedynie daje mu możliwość dochodzenia zwrotu
    > opłat za okres awarii.

    To przecież to samo. Inna konstrukcja prawna ale efekt ten sam.

    > A propos telefonu jako "nieodłącznego elementu umowy" przejrzałem swoją
    > umowę i nie znalazłem tam ani jednego zapisu, który dotyczyłby aparatu i
    > uważam, jak już tu zresztą pisano, że aparat jest tylko płatnym
    > "dodatkiem" do umowy.

    Nie rób z ludzi idiotów. Telefon jest integralną częścią umowy. Gdyby było
    inaczej nie byłoby go w promocji.

    > Istnieje bowiem możliwość podpisania umowy bez aparatu i zaopatrzenie się
    > w niego gdzie idziej - podobnie jak komputer nie jest częścią umoewy o
    > korzystanie z łącza internetowego (mimo tego, że bez komputera z Internetu
    > korzystać nie można * )

    No ale skoro zawarto właśnie tę umowę, w ramach której kupuje się telefon to
    odpowiednio jego sprawność powinna warunkować odpowiedzialność za
    niewywiązanie się z umowy klienta lub operatora odpowiednio do winy.

    > * mam tu na myśli internet stacjonarny, z którego raczej nie korzysta się
    > przy pomocy palmtopa czy telefonu komórkowego.

    Bez związku. A niemożność wywiązania się z umowy np z powodu choroby może
    skutkowć brakiem zobowiązania.

  • 22. Data: 2010-02-28 17:18:54
    Od: "news.icm.edu.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Borafu" <b...@g...pl>

    > Nie, dali Ci prawo do zakupu telefonu po obniżonej cenie.
    > Tyle i tylko tyle.

    Czyli ni mniej ni więcej niż sprzedali usługę w zamian za udostępnienie
    telefonu.

    > Umowa w żadnym miejscu nie mówi, że to jest telefon do wykorzystania z tą
    > kartą SIM, ani w ogóle co masz z nim robić.

    Co w związku z tym ?

    > Równie dobrze mogliby Ci dać w ramach umowy prawo do zakupu roweru po
    > obniżonej cenie.

    Chodzi o to czy/jak się z tego wywiązali.

  • 23. Data: 2010-02-28 18:38:38
    Od: TGor <t...@o...peel>

    W dniu 2010-02-28 13:35, Adramelech pisze:

    > Może przeczytaj tę umowe jeszcze raz?

    Może spróbuj rozwiązać umowę i poproś o uzasadnienie kary umownej. Nagle
    - czary/mary - łoperator uzna, że kara musi być, bo ... dał zniżkę na
    aparat. Czarodziejsko raz aparaty JEST częścią umowy, a raz nie. Jak
    wygodnie.

    W kraju z prawem typu anglosaskiego rozwiązano by tę szaradę soczystym
    odszkodowaniem dla klienta za straty moralne oraz big fat middle finger
    dla łoperatora.

    A tu - wiadomo. Silniejszy (bogatszy) wygra. No chyba, że sędzia jest
    niezawisły, ale to nie nad Wisłą.

    TG

  • 24. Data: 2010-03-01 08:28:01
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    TGor <t...@o...peel> Odpowiedz na news:hmed7s$jlk$1@news.onet.pl:

> [...]
    > - czary/mary - łoperator uzna, że kara musi być, bo ... dał zniżkę na
    > aparat. Czarodziejsko raz aparaty JEST częścią umowy, a raz nie. Jak

    Nie aparat, a _ulga_ przyznana na zakup aparatu.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 25. Data: 2010-03-01 08:30:02
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "news.icm.edu.pl" <o...@o...op.invalid> Odpowiedz na

    > Przecież napisał, że nie ma telefonu (tego telefonu ani innego) do
    > korzystania z usługi a nie, że usługa przestała działać.

    No właśnie, wiec o co mu chodzi?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 26. Data: 2010-03-01 08:53:10
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    > Kiedy właśnie jest. Jako jego sprzedawca.

    Widzisz, miałbys racje, gdyby w umowie był obowiązek używania wyłacznie
    apararatu który przy okazji umowy sprzedał ci operato. A takiego obowiązku
    nie ma, mozna korzystać z usługi na która się zawarło umowe, z dowolnego
    aparatu. To już jest decyzja abonenta, nieregulowana przez umowe.

    > Nie rób z ludzi idiotów. Telefon jest integralną częścią umowy. Gdyby
    > było inaczej nie byłoby go w promocji.

    Umowa jest tak ułożona że częścią umowy jest ulga na aparat, nie sam aparat.
    Operator specjalnie tak skonstruował umową własnie by nie mieć takich
    problemów jak w tym temacie.

> [...]
    > telefon to odpowiednio jego sprawność powinna warunkować
    > odpowiedzialność za niewywiązanie się z umowy klienta lub operatora

    Na chłopski rozum masz racje. Ale operator o tym pomyślał i ustawił sprawe
    tak by rozdzielić usługę od aparatu. Dlatego sam aparat nie jest cześcią
    umowy. Zamiast tego masz ulge na zakup aparatu. Pewnie nawet wcale nie musisz
    korzystać z tej ulgi i brać aparat od operatora.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 27. Data: 2010-03-01 09:50:42
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    > Umowa polegała na zakupie (sprawnego) telefonu i (a nie tylko)
    > korzystania z usługi

    A w którym miejscu umowy o jest coś o zakupie aparatu? Możesz przytoczyć?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 28. Data: 2010-03-01 11:40:15
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 28-02-2010 o 12:34:10 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > Jak juz bedziesz mial korztystny wyrok z drugiej instancji to wtedy nie
    > omieszkaj grupy poinformowac o tym

    He he, rozbawiłeś mnie,
    naprawdę.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 29. Data: 2010-03-01 11:43:32
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 28-02-2010 o 12:21:58 yendy <y...@g...com> napisał(a):

    > A JAKA TO "GOTOWOŚĆ" JEŚLI NIE MA *CZYM* DZWONIĆ!!!

    A co się pieklisz i ideologie doprawiasz, pisząc o hipotezach.
    Podpisałeś umowę, spójrz co podpisałeś i sprawa jasna.

  • 30. Data: 2010-03-01 14:05:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    Dnia 28-02-2010 o 12:34:10 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    >He he, rozbawiłeś mnie,
    >naprawdę.

    No moze to i smieszne, ale taka jest prawda.
    Mozna sobie cos sadzic, uwazac - a liczy sie i tak tylko orzecznictwo :)

    Kilkanascie lat temu, gdy komorki dopiero wchodzily na rynek i byly
    rzadkoscia, to spokojnie moglby zapasc korzystny wyrok dla abonenta - nie
    bylo zreszta potrzeby wydawania takich wyrokow - serwisy badz operatorzy
    dawali na czas naprawy aparaty zastepcze. Teraz, gdy komorka stala sie tak
    powszechnym urzadzeniem jak dlugopis czy - powiedzmy - radio i kazdy z nas
    ma gdzies na strychu czy w szufladzie jedna a moze nawet i wiecej starych,
    wciaz sprawnych, "komorek" trudno jest twierdzuc, ze uszkodzenie aparatu
    wzietego "z promocji" komus uniemozliwilo korzystanie z uslug operatora -
    skoro jest karta SIM i mozna z tych uslug korzystac.

    Pozdrawiam
    SDD