eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm3manie w serwisie fonu na abo a ratyRe: 3manie w serwisie fonu na abo a raty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: "news.icm.edu.pl" <o...@o...op.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 3manie w serwisie fonu na abo a raty
    Date: Sun, 28 Feb 2010 18:04:10 +0100
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 46
    Message-ID: <hme7mc$8ot$1@newsfeed.net.icm.edu.pl>
    References: <2...@b...googlegroups.com>
    <sunxupic7uk8$.p4fkvkw2x1m2.dlg@40tude.net>
    <8...@1...googlegroups.com>
    <hmdoao$tfv$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-232-55.static.gprsbal.plusgsm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsfeed.net.icm.edu.pl 1267376658 8989 87.251.232.55 (28 Feb 2010 17:04:18
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 17:04:18 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hmdoao$tfv$1@news.task.gda.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:990121
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Daniel Lisewski" <l...@g...pl>

    >>
    >> Abonament, to jest opłata za *gotowość* świadczenia usług, a nie zapłata
    >> za
    >> świadczenie.
    >
    > Zgadzam się, ale awaria telefonu nie jest brakiem gotowości operatora do
    > świadczenia usług. Co najwyżej może być powodem przerwy w dostępie do tych
    > usług dla konkretnego abonenta. Jednak operator nie jest winien tego, że
    > Abonentowi zepsuł się telefon.

    Kiedy właśnie jest. Jako jego sprzedawca.

    > Co innego, gdyby awaria dotyczyła na przykład BTS-ów. Za nie (i ich ciągłe
    > działanie) odpowiada operator. Jednak nawet awaria po stronie operatora
    > nie zwalnia abonenta z opłat. Jedynie daje mu możliwość dochodzenia zwrotu
    > opłat za okres awarii.

    To przecież to samo. Inna konstrukcja prawna ale efekt ten sam.

    > A propos telefonu jako "nieodłącznego elementu umowy" przejrzałem swoją
    > umowę i nie znalazłem tam ani jednego zapisu, który dotyczyłby aparatu i
    > uważam, jak już tu zresztą pisano, że aparat jest tylko płatnym
    > "dodatkiem" do umowy.

    Nie rób z ludzi idiotów. Telefon jest integralną częścią umowy. Gdyby było
    inaczej nie byłoby go w promocji.

    > Istnieje bowiem możliwość podpisania umowy bez aparatu i zaopatrzenie się
    > w niego gdzie idziej - podobnie jak komputer nie jest częścią umoewy o
    > korzystanie z łącza internetowego (mimo tego, że bez komputera z Internetu
    > korzystać nie można * )

    No ale skoro zawarto właśnie tę umowę, w ramach której kupuje się telefon to
    odpowiednio jego sprawność powinna warunkować odpowiedzialność za
    niewywiązanie się z umowy klienta lub operatora odpowiednio do winy.

    >
    > * mam tu na myśli internet stacjonarny, z którego raczej nie korzysta się
    > przy pomocy palmtopa czy telefonu komórkowego.

    Bez związku. A niemożność wywiązania się z umowy np z powodu choroby może
    skutkowć brakiem zobowiązania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: