  • Data: 2014-02-21 11:48:22
    Temat: Re: 386DX-40 plus nostalgia...
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-02-20, o godz. 23:30:10
    Krystek <s...@k...art.pl> napisał(a):

    > Hola hola! Rozmowa nie toczyła się tutaj o kataklizmie na terenie
    > całej Ziemi. W takim przypadku to i o satelitach moglibyśmy
    > zapomnieć, centralach telefonicznych, modemach czy innych
    > technologiach ;)

    To zrób obliczenia dla terytorium Poslki. Zadanie za dodatkowe punkty:
    powierzchnię Polski znajdź sam. ;-)

    > PS: A bombami N to unieszkodliwia się ośrodki łączności/stacje
    > przekaźnikowe, więc w takim kontekście użyłem tego sformułowania.
    > Padną BTS-y, radiolinie, przekaźniki satelitarne, czy stacje
    > światłowodowe i można sobie włączać komórki, modemy...

    Zadanie domowe: sprawdź czy nie pomyliłeś bomby N z jakąś inną. ;-)

    Od nauczyciela: Bomba N - neutronowa - ma za zadanie ograniczyć
    zniszczenia i skażenie na obszarze atakowanym i działać głównie na
    organizmy żywe. Stąd takie ładunki to stosunkowo mała moc wybuchu, duża
    dawka przenikliwego promieniowania neutronowego (stąd nazwa N) i
    stosunkowo nieduży impuls elektromagnetyczny EMP. dlatego ze wszystkich
    rodzajów ładunków jądrowych ładunki N najgorzej nadają się do niszczenia
    elektroniki. Bo to EMP ją głownie niszczy.

    Zdrówko