  • Data: 2014-02-25 08:58:50
    Temat: Re: 386DX-40 plus nostalgia...
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-02-24, o godz. 22:10:00
    Maurycy <m...@c...cz> napisał(a):

    > Ja pamiętam, używałem i przeglądałem "strony" za pomocą peceta 386
    > podpiętego do sieci uczelnianej coś ok. 1995-1996r. :-)

    Gopher był fajny bo przypominał strukturę menu BBS-ów ale z
    odnośnikami do innych serwerów. Dosłownie chwile później "wszedł" Mosaic
    i HTML zaczął rządzić.
    Gophera to ja używałem na Xt i AT pracującymi jako terminale SSH.
    Ech... 8-bitowa karta Ethernet na ISA na koncentryku, packet driver,
    stos TCP/IP pod DOS-em i odpalona sesja ssh do lokalnego serwera na
    Linux-ie a z niego dzierżawką 33600bps z modemami Goramo BPh+ w świat.

    BTW: najważniejszym narzędziem sieciowym w tamtym czasie był terminator
    BNC 50 omów. Magistrala koncentryka była bardzo wrażliwa na uszkodzenia
    mechaniczne. Biegało się i szukało błędów.

    Zdrówko