  • Data: 2009-08-02 20:23:08
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisał

    >w wyliczenia cenowe i argumnety tej natury nie wnikam
    >
    >w migawkach canona powodem krotkiej zywotnosci byl pewien maly blad
    >konstrukcyjny - blszka pelniaca role sprezyny byla za waska.
    >zamieniono ja na grubsza i zywotnosc wzrosla.

    Nie wnikam w rozważania o błędach konstruktorów Canona. Pozostaje jednak
    bezspornym faktem, że pozostawiając ten sam czas synchronizacji przy
    krótszej drodze przebiegu migawki można zmniejszyć jej prędkość - a więc i
    siły działające na mechanikę migawki przy jej rozpędzaniu i hamowaniu. Nie
    trzeba wielkiej wiedzy technicznej aby zdać sobie sprawę, że zmniejszenie
    obciążeń mechanicznych konstrukcji przekłada się na zwiększenie jej
    trwałości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)