  • Data: 2009-08-02 22:32:38
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski wrote:
    > W ten spadek kosztów całkowicie wierzę. Przyczyną jest mechanika - w
    > OM-1 chyba całkowicie metalowa, obecnie znaczna część elementów to
    > plastik z wtryskarki.

    Marku, ale ja nie przeczę, że dzisiaj wiele elementów się robi taniej. Nie
    ma sprężynek, naciągu i nawet x-sync takiego jak kiedyś. To wszystko
    elektronicznie jest tanie i np. taki spust migawki to zwykły przycisk i
    dalej sobie elektronika steruje wszystkim. To jest tanie.
    Są za to inne koszty. Matryca, procesor, ekran LCD, oprogramowanie - to
    wszystko sprawy, które kosztują i nie biorą się z nikąd.

    Podsumowując uważam, że koszty są mniej więcej te same. Ewentualnie więcej
    osób sięga po lepsze aparaty, bo nie musi odkładać na filmy i wywołania.

    d.