    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 35 L dla amatora ?
    Date: Sun, 2 Aug 2009 18:04:16 +0200
    <h4p5oh$n3r$1@news.onet.pl> <h4pceh$kub$1@news.interia.pl>
    <h4q68j$ecg$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@o...googlegroups.com>
    <h4qbbi$8q6$1@inews.gazeta.pl> <h4qi73$93p$1@inews.gazeta.pl>
    <h4qodv$q74$1@inews.gazeta.pl> <h4suat$6bo$1@inews.gazeta.pl>
    <h4t3hg$166$1@inews.gazeta.pl> <h4tsgk$ro0$1@node1.news.atman.pl>
    <h4usga$od4$1@inews.gazeta.pl> <h4vs8s$oka$1@inews.gazeta.pl>
    <h5143c$8qo$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@c...googlegroups.com>
    <h51761$ivi$1@inews.gazeta.pl> <h51b8n$3d8$1@inews.gazeta.pl>
    <h527ak$h1q$1@inews.gazeta.pl> <h52ick$51s$1@inews.gazeta.pl>
    <h52jdm$8gj$1@inews.gazeta.pl> <h53kg6$ad5$1@inews.gazeta.pl>
    <h53od0$nen$1@inews.gazeta.pl> <h53r1r$34f$1@inews.gazeta.pl>
    <h53rp3$5ug$1@inews.gazeta.pl> <h545sg$brb$1@inews.gazeta.pl>

    On 2009-08-02 15:55:28 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Tylko, że A-1 to był korpus semi pro. Tuż za F-1. Tak jak teraz 5D, A
    > nie był modelem entry level. Takim modelem był jakiś AV-1 lub coś w tym
    > stylu.

    Ale dlaczego porównujesz modele o konstrukcji zbliżonej do budowy
    zaawansowanego ręcznego cepa? Gubisz po drodze AF, rozbudowaną
    automatykę, wbudowany transport itepe. Wiem, wiem, wwyliczenia nie
    prezentowałyby się tak druzgocząco. Jak już, to bliższe będą ostatnie
    analogi, gdzie odpowiednikiem 5D byłby EOS 3 czy inny F100. Kosztujące
    w okolicach połowy tego co topowa puszka.
    Tylko wciąż takie porównania są o kant potłuc, bo zupełnie nie
    uwzględniają, że do tych analogów trzeba by doliczyć abonament na
    filmy, w ilościach dowolnych, wraz z wołaniem. I do kompletu murzyna,
    który by całe to laboratorium dzwigał na plecach za fotografującym i
    każdy skończony film odrazu wołał (pal sześć pojedyńcze klatki), a
    efekty prezentował na monitorku. Ale przecież taka usługa nie byłaby
    specjalnie dużo warta, nie?

    > I nie chrzańcie już, że te aparaty są tańsze. Są przynajmniej 2x droższe.
    > To samo się tyczy nikonów minolt/sony, pentaxów.

    Faktycznie, przestańmy chrzanić. W końcy filmy rosły na drzewach w
    społecznych parkach, a wołanie odbywało się w darmowych maszynach,
    stojących na każdym rogu, na koszt producenta aparatu. Tak, tak,
    analogi zawsze były tanie jak barszcz.

    de Fresz