-
X-Received: by 10.140.82.212 with SMTP id h78mr281704qgd.22.1424119591635; Mon, 16
Feb 2015 12:46:31 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.82.212 with SMTP id h78mr281704qgd.22.1424119591635; Mon, 16
Feb 2015 12:46:31 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!i13no1668916qae.0!news-out.google.com!n6ni8qar.0!nntp.google.com!j7no99452
9qaq.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 16 Feb 2015 12:46:31 -0800 (PST)
In-Reply-To: <mbtjal$cue$1@usenet.news.interia.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=109.243.19.34;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 109.243.19.34
References: <mbr35b$253$1@node1.news.atman.pl> <mbr3lh$2n9$1@node1.news.atman.pl>
<mbr60f$d16$1@usenet.news.interia.pl>
<3...@g...com>
<mbt0s8$60d$1@usenet.news.interia.pl> <mbt280$69g$1@node1.news.atman.pl>
<mbtjal$cue$1@usenet.news.interia.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: 3 cylindry
From: k...@g...com
Injection-Date: Mon, 16 Feb 2015 20:46:31 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5376
X-Received-Body-CRC: 2677895825
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2555889
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 21:18:30 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2015-02-16 o 16:26, Tomasz Wójtowicz pisze:
> > W dniu 2015-02-16 o 16:03, Adam pisze:
> >> W dniu 2015-02-15 o 23:33, k...@g...com pisze:
> >>> W dniu niedziela, 15 lutego 2015 23:18:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> >>>> (...)
> >>>> P.S.
> >>>> Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20?
> >>>> (...)
> >>>
> >>> sądzisz `że maił jakieś zdecydowanie większe od współczesnego? Z
> >>> wyjątkiem gorszego oleju jaki wtedy był nie było w nim nic dodatkowego
> >>> żeby tarcie miał mieć większe albo mniejsze.
> >>>
> >>
> >> Ja nie sądzę, ja wiem ;)
> >> To znaczy wiem, ale nie pamiętam szczegółów.
> >>
> >> DTR coś mówiło bodajże o ponad 5km (koniach) marnujących się na same
> >> opory wewnętrzne.
> >> Bo to, że to dolnozaworówka, to chyba dobrze wiesz. A to też ma wpływ.
> >
> > Ale w tych pięciu koniach zawarta jest też praca na sprężanie, a ta jest
> > mniejsza niż w silnikach górnozaworowych, nie mówiąc już o współczesnych
> > wynalazkach ze stopniem sprężania > 10 i doładowaniem.
> >
>
> OIDP to owe 5 koni nie zawierało "normalnych" oporów - to były same
> opory tarcia i opory mechanizmów. Zresztą nie takie silniki odpalało się
> korbą.
>
> To był silnik o dużym skoku, ale małym stopniu sprężania.
> Niestety, nie jestem inżynierem, więc ciężko mi coś powiedzieć na ten
> temat, a tym bardziej obliczyć, jednak mogę potwierdzić to co piszesz:
> niektóre współczesne silniki, zwłaszcza "podkwadratowe" (skok mniejszy
> od suwu), mają dużo większe opory pochodzące od sprężania, niż silniki
> starsze. Ale na olejach o małej lepkości kręci się je jednym palcem (bez
> świec).
> Były w motoryzacji ciekawe konstrukcje silników, np. w układzie leżącego
> H - tak jakby dwa boksery położone na sobie, miało to 16 cylindrów i
> pojemność skokową 2 litry. Chodziło jak silniczek elektryczny albo Wankla.
> Jeszcze wcześniej były silniki z "zaworami" płaszczowymi (tuleja w
> tulei) - też można je było postawić luzem na stole, podeprzeć kilkoma
> zapałkami (dosłownie, nie w przenośni) i odpalić - silnik nawet nie
> zadygotał.
> A w którejś ze swoich książek Witold Rychter opisywał auto z silnikiem
> parowym. Czas od uruchomienia "pieca" do chwili otrzymania efektywnego
> ciśnienia roboczego, umożliwiającego jazdę, to nieco ponad minuta. To
> tyle, ile potrzebuje w zimie stary dizel z komorą wstępną, aby pojechać.
> Ale o ile czystsze spalanie, o ile lepszy chód - praktycznie brak
> wibracji. Silnik prawie bezgłośny. Brak skrzyni biegów, potężny moment
> obrotowy w pełnym zakresie obrotów. 300 koni mechanicznych mieści się w
> silniczku sporo mniejszym od bloku z malucha.
> Ciekawe, czy motoryzacja wróci do starych pomysłów.
>
>
> --
> Pozdrawiam.
>
> Adam
W tym silniku nie było żadnych dodatkowych mechanizmów. Chociaż nie, był jeden
dzisiaj nie występujący. To aparat zapłonowy. W pracującym silniku nie ma elementów
które nie pracują na warstwie oleju. To olej był czynnikiem powodującym dodatkowe
opory. Jedynymi elementami które wnosiły dodatkowe zapotrzebowanie na moc to szklanki
i popychacze zaworów. Niby małe gówinko ale za każdym ruchem góra dół trzeba
kilka-kilkanaście deko rozpędzić od zera do tego kilkadziesiąt razy na sekundę. Wpływ
tych dodatkowych mas w stosunku do silnika z wałkiem rozrządu w głowicy jest taki ze
te drugie mogą pracować z większymi prędkościami obrotowymi.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.15 03:06 Pszemol
- 17.02.15 09:20 tck
- 17.02.15 13:06 Adam
- 17.02.15 13:12 Trybun
- 17.02.15 13:12 J.F.
- 17.02.15 13:12 Trybun
- 17.02.15 14:06 k...@g...com
- 17.02.15 14:26 J.F.
- 17.02.15 14:50 yabba
- 17.02.15 14:56 k...@g...com
- 17.02.15 15:41 yabba
- 17.02.15 18:20 Shrek
- 17.02.15 18:27 k...@g...com
- 17.02.15 19:05 Shrek
- 17.02.15 19:14 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje