  • 1. Data: 2015-02-15 22:30:18
    Temat: 3 cylindry
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy
    silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"

    nie pytam o to czy jest czy nie jest, pytam dlaczego jest lepszy - więc
    proszę na temat...

  • 2. Data: 2015-02-15 22:30:52
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    dziś w TV pokazali BMW hybrydę, ma 3 cylindrowy silnik 1,5l...

  • 3. Data: 2015-02-15 22:33:35
    Od: k...@g...com

    Jest tańszy w produkcji.

  • 4. Data: 2015-02-15 22:38:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy
    > silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
    Elementarne Sherlocku: 3 cylindry, to tylko 3 świece, więc o 25% (w
    porównaniu z 4 cylindrowym) mniejsza szansa, że padnie świeca, czy kabel
    WN, do tego mniej prądu się zużywa, więc czysta ekologia, że o zysku nie
    wspomnę. Dodam, że pod tym względem jeszcze lepszy jest 2 cylindrowy, 1
    cylindrowy, a najlepszy 0 cylindrowy.

    Maciek

  • 5. Data: 2015-02-15 23:18:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 22:38, Maciek pisze:
    > Elementarne Sherlocku: 3 cylindry, to tylko 3 świece, więc o 25% (w
    > porównaniu z 4 cylindrowym) mniejsza szansa, że padnie świeca, czy kabel

    A jak padnie, to działa nam tylko 66,6% świec (i cylindrów) w
    przeciwieństwie do 4-cylindrowego, gdzie jedna padnięta świeca powoduje
    działanie 75% silnika ;)

    > WN, do tego mniej prądu się zużywa, więc czysta ekologia, że o zysku nie

    Owszem, zawsze to jakiś ułomek wata

    > wspomnę. Dodam, że pod tym względem jeszcze lepszy jest 2 cylindrowy, 1
    > cylindrowy, a najlepszy 0 cylindrowy.

    Wiatr w żagle ;)

    A tak na serio, to plusami jest niższy koszt wytworzenia i na ogół
    mniejsze tarcie wewnętrzne, zaś minusami, to m.in niska kultura pracy i
    trudności w wyważeniu. No, chyba, że silnik w układzie gwiazdy - ale
    rzadko stosowany w motoryzacji.

    P.S.
    Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2015-02-15 23:33:43
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 15 lutego 2015 23:18:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > rzadko stosowany w motoryzacji.
    >
    > P.S.
    > Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20?

    sądzisz `że maił jakieś zdecydowanie większe od współczesnego? Z wyjątkiem gorszego
    oleju jaki wtedy był nie było w nim nic dodatkowego żeby tarcie miał mieć większe
    albo mniejsze.

  • 7. Data: 2015-02-15 23:39:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > A jak padnie, to działa nam tylko 66,6% świec (i cylindrów) w
    > przeciwieństwie do 4-cylindrowego, gdzie jedna padnięta świeca powoduje
    > działanie 75% silnika ;)

    I to działanie w odbiorze właśnie takie, jak tej niby w pełni sprawnej 3
    cylindrówki, z 3 sprawnymi świecami. ;-)

  • 8. Data: 2015-02-16 09:19:25
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    > cylindrowy silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
    >
    > nie pytam o to czy jest czy nie jest, pytam dlaczego jest lepszy -

    Głupszego pytania już nie dasz rady wymyślić. Do czego w ogóle
    nawiązujesz że zadajesz na poważnej grupie tak głupkowate pytanie?

  • 9. Data: 2015-02-16 10:55:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup

    >Głupszego pytania już nie dasz rady wymyślić. Do czego w ogóle
    >nawiązujesz że zadajesz na poważnej grupie tak głupkowate pytanie?

    A podobno nie ma glupich pytan.

    Jedna rzecz moze byc taka, ze istnieje "optymalny rozmiar cylindra".
    Takie tam pol litra.

    No i w rezultacie trzy litry robi sie V6 lub R6, 1.2 robi sie jeszcze
    R4,
    a przy mniejszych widac ze cztery cylindry to za duzo.

    Kogutek moze miec racje ze przy okazji silnik tanszy, choc nie bylbym
    taki pewny - jak sie ma maszyny i oprzyrzadowanie do produkcji R4, to
    moze nie byc tak prosto przestawic na R3.

    No i gdzies tam sie poniewiera sprawa wy(rowno)wazenia biegu - R4 ma
    nieuknione drgania, R3 tez, ale inne.

    J.

  • 10. Data: 2015-02-16 15:55:15
    Od: tá´Ź

    Ministerstwo Propagandy wrote:

    > chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3
    > cylindrowy silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"

    Mniejsze opory (a więc wyższa sprawność), mniejsza masa, prostsza (a więc
    tańsza) konstrukcja.

    Minusem jest gorsze wyważenie i dość specyficzny dźwięk i to w sumie
    wszystko.

    --
    ss??q s? ??u??ou??