-
1. Data: 2015-02-15 22:30:18
Temat: 3 cylindry
Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>
chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy
silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
nie pytam o to czy jest czy nie jest, pytam dlaczego jest lepszy - więc
proszę na temat...
-
2. Data: 2015-02-15 22:30:52
Temat: Re: 3 cylindry
Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>
dziś w TV pokazali BMW hybrydę, ma 3 cylindrowy silnik 1,5l...
-
3. Data: 2015-02-15 22:33:35
Temat: Re: 3 cylindry
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 15 lutego 2015 22:30:20 UTC+1 użytkownik Ministerstwo Propagandy
napisał:
> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy
> silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
>
> nie pytam o to czy jest czy nie jest, pytam dlaczego jest lepszy - więc
> proszę na temat...
Jest tańszy w produkcji.
-
4. Data: 2015-02-15 22:38:56
Temat: Re: 3 cylindry
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy
> silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
Elementarne Sherlocku: 3 cylindry, to tylko 3 świece, więc o 25% (w
porównaniu z 4 cylindrowym) mniejsza szansa, że padnie świeca, czy kabel
WN, do tego mniej prądu się zużywa, więc czysta ekologia, że o zysku nie
wspomnę. Dodam, że pod tym względem jeszcze lepszy jest 2 cylindrowy, 1
cylindrowy, a najlepszy 0 cylindrowy.
--
Pozdrawiam
Maciek
-
5. Data: 2015-02-15 23:18:55
Temat: Re: 3 cylindry
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-02-15 o 22:38, Maciek pisze:
> W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
>> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy
>> silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
> Elementarne Sherlocku: 3 cylindry, to tylko 3 świece, więc o 25% (w
> porównaniu z 4 cylindrowym) mniejsza szansa, że padnie świeca, czy kabel
A jak padnie, to działa nam tylko 66,6% świec (i cylindrów) w
przeciwieństwie do 4-cylindrowego, gdzie jedna padnięta świeca powoduje
działanie 75% silnika ;)
> WN, do tego mniej prądu się zużywa, więc czysta ekologia, że o zysku nie
Owszem, zawsze to jakiś ułomek wata
> wspomnę. Dodam, że pod tym względem jeszcze lepszy jest 2 cylindrowy, 1
> cylindrowy, a najlepszy 0 cylindrowy.
>
Wiatr w żagle ;)
A tak na serio, to plusami jest niższy koszt wytworzenia i na ogół
mniejsze tarcie wewnętrzne, zaś minusami, to m.in niska kultura pracy i
trudności w wyważeniu. No, chyba, że silnik w układzie gwiazdy - ale
rzadko stosowany w motoryzacji.
P.S.
Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20?
--
Pozdrawiam.
Adam
-
6. Data: 2015-02-15 23:33:43
Temat: Re: 3 cylindry
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 15 lutego 2015 23:18:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2015-02-15 o 22:38, Maciek pisze:
> > W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
> >> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy
> >> silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
> > Elementarne Sherlocku: 3 cylindry, to tylko 3 świece, więc o 25% (w
> > porównaniu z 4 cylindrowym) mniejsza szansa, że padnie świeca, czy kabel
>
> A jak padnie, to działa nam tylko 66,6% świec (i cylindrów) w
> przeciwieństwie do 4-cylindrowego, gdzie jedna padnięta świeca powoduje
> działanie 75% silnika ;)
>
> > WN, do tego mniej prądu się zużywa, więc czysta ekologia, że o zysku nie
>
> Owszem, zawsze to jakiś ułomek wata
>
> > wspomnę. Dodam, że pod tym względem jeszcze lepszy jest 2 cylindrowy, 1
> > cylindrowy, a najlepszy 0 cylindrowy.
> >
>
> Wiatr w żagle ;)
>
> A tak na serio, to plusami jest niższy koszt wytworzenia i na ogół
> mniejsze tarcie wewnętrzne, zaś minusami, to m.in niska kultura pracy i
> trudności w wyważeniu. No, chyba, że silnik w układzie gwiazdy - ale
> rzadko stosowany w motoryzacji.
>
> P.S.
> Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20?
>
>
> --
> Pozdrawiam.
>
> Adam
sądzisz `że maił jakieś zdecydowanie większe od współczesnego? Z wyjątkiem gorszego
oleju jaki wtedy był nie było w nim nic dodatkowego żeby tarcie miał mieć większe
albo mniejsze.
-
7. Data: 2015-02-15 23:39:35
Temat: Re: 3 cylindry
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mbr60f$d16$...@u...news.interia.pl...
> W dniu 2015-02-15 o 22:38, Maciek pisze:
>> W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
>>> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3
>>> cylindrowy
>>> silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
>> Elementarne Sherlocku: 3 cylindry, to tylko 3 świece, więc o 25% (w
>> porównaniu z 4 cylindrowym) mniejsza szansa, że padnie świeca, czy kabel
>
> A jak padnie, to działa nam tylko 66,6% świec (i cylindrów) w
> przeciwieństwie do 4-cylindrowego, gdzie jedna padnięta świeca powoduje
> działanie 75% silnika ;)
I to działanie w odbiorze właśnie takie, jak tej niby w pełni sprawnej 3
cylindrówki, z 3 sprawnymi świecami. ;-)
-
8. Data: 2015-02-16 09:19:25
Temat: Re: 3 cylindry
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3
> cylindrowy silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
>
> nie pytam o to czy jest czy nie jest, pytam dlaczego jest lepszy -
> więc proszę na temat...
Głupszego pytania już nie dasz rady wymyślić. Do czego w ogóle
nawiązujesz że zadajesz na poważnej grupie tak głupkowate pytanie?
-
9. Data: 2015-02-16 10:55:02
Temat: Re: 3 cylindry
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
>> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3
>> cylindrowy silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
>
>> nie pytam o to czy jest czy nie jest, pytam dlaczego jest lepszy -
>> więc proszę na temat...
>Głupszego pytania już nie dasz rady wymyślić. Do czego w ogóle
>nawiązujesz że zadajesz na poważnej grupie tak głupkowate pytanie?
A podobno nie ma glupich pytan.
Jedna rzecz moze byc taka, ze istnieje "optymalny rozmiar cylindra".
Takie tam pol litra.
No i w rezultacie trzy litry robi sie V6 lub R6, 1.2 robi sie jeszcze
R4,
a przy mniejszych widac ze cztery cylindry to za duzo.
Kogutek moze miec racje ze przy okazji silnik tanszy, choc nie bylbym
taki pewny - jak sie ma maszyny i oprzyrzadowanie do produkcji R4, to
moze nie byc tak prosto przestawic na R3.
No i gdzies tam sie poniewiera sprawa wy(rowno)wazenia biegu - R4 ma
nieuknione drgania, R3 tez, ale inne.
J.
-
10. Data: 2015-02-16 15:55:15
Temat: Re: 3 cylindry
Od: tá´Ź
Ministerstwo Propagandy wrote:
> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3
> cylindrowy silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
Mniejsze opory (a więc wyższa sprawność), mniejsza masa, prostsza (a więc
tańsza) konstrukcja.
Minusem jest gorsze wyważenie i dość specyficzny dźwięk i to w sumie
wszystko.
--
ss??q s? ??u??ou??