-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 3 cylindry
Date: Sun, 15 Feb 2015 23:18:55 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 34
Message-ID: <mbr60f$d16$1@usenet.news.interia.pl>
References: <mbr35b$253$1@node1.news.atman.pl> <mbr3lh$2n9$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1424038735 13350 83.15.205.22 (15 Feb 2015 22:18:55
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Feb 2015 22:18:55 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.4.0
In-Reply-To: <mbr3lh$2n9$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2555781
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-02-15 o 22:38, Maciek pisze:
> W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
>> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy
>> silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
> Elementarne Sherlocku: 3 cylindry, to tylko 3 świece, więc o 25% (w
> porównaniu z 4 cylindrowym) mniejsza szansa, że padnie świeca, czy kabel
A jak padnie, to działa nam tylko 66,6% świec (i cylindrów) w
przeciwieństwie do 4-cylindrowego, gdzie jedna padnięta świeca powoduje
działanie 75% silnika ;)
> WN, do tego mniej prądu się zużywa, więc czysta ekologia, że o zysku nie
Owszem, zawsze to jakiś ułomek wata
> wspomnę. Dodam, że pod tym względem jeszcze lepszy jest 2 cylindrowy, 1
> cylindrowy, a najlepszy 0 cylindrowy.
>
Wiatr w żagle ;)
A tak na serio, to plusami jest niższy koszt wytworzenia i na ogół
mniejsze tarcie wewnętrzne, zaś minusami, to m.in niska kultura pracy i
trudności w wyważeniu. No, chyba, że silnik w układzie gwiazdy - ale
rzadko stosowany w motoryzacji.
P.S.
Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20?
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.15 23:33 k...@g...com
- 15.02.15 23:39 Cavallino
- 16.02.15 09:19 Trybun
- 16.02.15 10:55 J.F.
- 16.02.15 15:55 tá´Ź
- 16.02.15 16:03 Adam
- 16.02.15 16:26 Tomasz Wójtowicz
- 16.02.15 16:40 Trybun
- 16.02.15 16:51 Ministerstwo Propagandy
- 16.02.15 20:06 janusz_k
- 16.02.15 20:47 Sebastian Biały
- 16.02.15 21:07 k...@g...com
- 16.02.15 21:18 Adam
- 16.02.15 21:42 Tomasz Wójtowicz
- 16.02.15 21:45 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS