eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody3 cylindry › Re: 3 cylindry
  • Data: 2015-02-15 23:18:55
    Temat: Re: 3 cylindry
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-02-15 o 22:38, Maciek pisze:
    > W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
    >> chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy
    >> silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"
    > Elementarne Sherlocku: 3 cylindry, to tylko 3 świece, więc o 25% (w
    > porównaniu z 4 cylindrowym) mniejsza szansa, że padnie świeca, czy kabel

    A jak padnie, to działa nam tylko 66,6% świec (i cylindrów) w
    przeciwieństwie do 4-cylindrowego, gdzie jedna padnięta świeca powoduje
    działanie 75% silnika ;)

    > WN, do tego mniej prądu się zużywa, więc czysta ekologia, że o zysku nie

    Owszem, zawsze to jakiś ułomek wata

    > wspomnę. Dodam, że pod tym względem jeszcze lepszy jest 2 cylindrowy, 1
    > cylindrowy, a najlepszy 0 cylindrowy.
    >

    Wiatr w żagle ;)

    A tak na serio, to plusami jest niższy koszt wytworzenia i na ogół
    mniejsze tarcie wewnętrzne, zaś minusami, to m.in niska kultura pracy i
    trudności w wyważeniu. No, chyba, że silnik w układzie gwiazdy - ale
    rzadko stosowany w motoryzacji.

    P.S.
    Pamięta ktoś jeszcze, jakie tarcie wewnętrzne miał silnik M20?


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: