  • 21. Data: 2009-03-30 12:40:57
    Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    falco <m...@w...pl> wrote:

    >dokładnie tak. ;) Teraz zalałem orlenowski półsyntetyk (każdy zaleca co
    >innego, więc to temat rzeka) i jak na razie widzę, że nie kopci aż tak
    >bardzo, jak wcześniej. Oczywiście na razie na bogato 1-12 1-15 (wedle
    >oryginalnej, cudem zdobytej PL instrukcji).

    He? czy ja dobrze czytam to co widze? 1 do 12 dajesz olej. Zabijesz
    ja.

    >tak, wiem, niektórzy nawet radzą, by po 500 - 1000km oczyścić tłok, ale
    >na pierwszy raz sam tego nie będę robił.

    I glowice. Raczej nieodzownie. Nie byloby od rzeczy wypolerowanie
    denka tloka.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 22. Data: 2009-03-30 12:52:19
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jacot pisze:

    > He? czy ja dobrze czytam to co widze? 1 do 12 dajesz olej. Zabijesz
    > ja.

    Dokładnie, to dałem 1-15, albo ciut mniej, tak jak zaleca książka na
    początek 1-15 potem 1-20 i docelowo 1-25.
    Skład 1-12 też znalazłem, ale podałem jako przykład.
    Sam nie mam doświadczenia a każdy radzi mi co innego (niektórzy na
    docieranie zalecali nawet 1-30...), więc opieram się na oryginalnej
    instrukcji.

    > I glowice. Raczej nieodzownie. Nie byloby od rzeczy wypolerowanie
    > denka tloka.

    Dziękuję!

    --
    (Po)zdrówka! falco
    sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175

  • 23. Data: 2009-04-01 05:26:06
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > I glowice. Raczej nieodzownie. Nie byloby od rzeczy wypolerowanie
    > denka tloka.

    Co takiego? Mnie uczyli, ze w demoludach stop stosowany na tlok (jakis
    prosty silumin bez dodatkow, a czesto z duza iloscia zanieczyszczen) nie
    jest dostatecznie odporny na temperature i czysci sie wylacznie glowice.
    Jeszcze nigdy nie czyscilem w zadnej wiesi, etce czy czymkolwiek co robilem,
    tloka.

    Wydawalo mi sie, ze nawet w jakiejs madrej ksiazce o 2T czytalem, ze po
    remoncie, az do nastepnego remontu nie rusza sie ani tloka, ani
    pierscionkow - no chyba, ze cos walnie.

    Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko?
    Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam.

    A juz teraz do falco:
    Olej - uzywaj jakiego chcesz, bo kazdy bedzie lepszy niz olej z epoki kiedy
    ta maszyna byla produkowana;)... niemniej nie lubie orlenowskich oliw do 2T,
    bo raz mi na nich kopci, raz nie. Kiedys z platinum byl pelen syntetyk, a
    potem okazalo sie, ze nie zminili opakowania, nazwy, nic i sie zrobil z tego
    pol-syntetyk;)

    A ilosc oleju - lej ile instrukcja podaje, ale nie obawiaj sie przegonienia
    Twojej zJawy po wyzszych obrotach. Wazne, zebys nie przegrzewal, a tak to
    pelen zakres obrotow i nawet mozna lekko podkatowac. Instrukcja podaje
    zapewne jazde z maksymalna predkoscia na jakims poziomie, no nie?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 24. Data: 2009-04-01 07:05:14
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Ivam pisze:

    > Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko?
    > Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam.

    polerowanie utwardza powierzchniowo metal i utrudnia osadzanie sie nagaru.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 25. Data: 2009-04-01 07:55:37
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Arni" <a...@n...spam> napisał w wiadomości

    > polerowanie utwardza powierzchniowo metal i utrudnia osadzanie sie nagaru.

    A ja myślałem, że polerowanie tylko wygładza powierzchnię.
    No patrz Pan, czyli polerując lakier jednocześnie go utwardzam.
    Hm. Nie wiedziałem. Ciekawe z czego to wynika?

    pozdr.
    Mystik

  • 26. Data: 2009-04-01 07:58:01
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > polerowanie utwardza powierzchniowo metal i utrudnia osadzanie sie nagaru.

    Ale to przed poskladaniem wszystkiego do kupy - a nie dopiero po dotarciu.

    Racja?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 27. Data: 2009-04-01 08:11:55
    Od: falco <m...@w...pl>

    Ivam pisze:

    > A juz teraz do falco:
    > Olej - uzywaj jakiego chcesz, bo kazdy bedzie lepszy niz olej z epoki
    > kiedy ta maszyna byla produkowana;)...

    Dokładnie z tego samego założenia wyszedłem, choć wiadomo, że kiedyś
    jeździły na czym popadnie, to teraz nie będę jej katował Mixolem w który
    (podświadomie) nie wierzę... ;)

    > niemniej nie lubie orlenowskich oliw do 2T, bo raz mi na nich kopci, raz nie.

    Ja się miotałem z wyborem, ale jak mówiłem każdy doradzał inną markę,
    inny rodzaj (minerał, półsyntetyk, syntetyki raczej odradzali wszyscy),
    itd...
    Chciałem użyć Midlanda (oryginalny), który bardzo dobrze sprawdza się w
    starych, garbusowych silnikach, ale znalazłem tylko syntetyk.
    Na orlenowski jedni narzekają, inni chwalą, zgłupieć można... ;)

    Mam wciąż obawy czy na same docieranie półsyntetyk to dobry wybór, czy
    na pierwsze 500 km nie powinien być jednak minerał, ale tu też sto
    wykluczających się teorii... :( Samemu dopiero macając temat 2T, będąc
    na samym początku "drogi" ciężko wyczuć.

    Dokładnie tak! ;)
    Dzięki!

  • 28. Data: 2009-04-01 08:32:27
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    > syntetyki raczej odradzali wszyscy

    Na dotarcie, czy w ogole? Jeszcze mi powiedz, ze uzywali argumentow pt. "bo
    syf wyplucze" ;)

    > Chciałem użyć Midlanda (oryginalny), który bardzo dobrze sprawdza się w

    Bardzo dobry olej - naprawde nie spotkalem zlych opinii, sam leje do MZ,
    kumpel do KTM'a i wszyscy chwala.

    > starych, garbusowych silnikach, ale znalazłem tylko syntetyk.

    Ja tez nie znalazlem zadnych pol-syntetykow od midlanda. Nie wiem czy robia
    w ogole;)

    > Na orlenowski jedni narzekają, inni chwalą, zgłupieć można... ;)

    Do aprilii rs raczej bym nie wlal. Ale w mz'cie nie mialem oporow:)

    > Mam wciąż obawy czy na same docieranie półsyntetyk to dobry wybór, czy na
    > pierwsze 500 km nie powinien być jednak minerał, ale tu też sto

    Poczytaj o olejach - ale ksiazke, a nie internet. Ogolnie miedzy mineralem a
    pol-syntetykiem jest znacznie mniejsza roznica niz miedzy pol- a pelnym
    syntetykiem. Lej co masz i dotrzyj dobrze (czyli nie przegrzewaj), potem lej
    syntetyk.

    > Dokładnie tak! ;)

    Instrukcja jest "na wszelki wypadek", bo zdazaja sie rozni klienci. Sprawdz
    archiwum grupy, gdzies bylo ladnie wyjasnione dlaczego lepiej jest docierac
    z pelnym zakresem obrotow, a nie jak podaje wiekszosc instrukcji (czyli np.
    od MZ bylo chyba nie przekraczac 5tys obr).

    > Dzięki!

    No problem;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 29. Data: 2009-04-01 08:49:40
    Od: falco <m...@w...pl>

    Ivam pisze:

    > Na dotarcie, czy w ogole? Jeszcze mi powiedz, ze uzywali argumentow pt.
    > "bo syf wyplucze" ;)

    na dotarcie, bo do choć to temat rzeka, to do silników garbusowych, ale
    po prawdziwej kapitalce lub fabrycznie nowych też używam syntetyka,
    którego z przytoczonego właśnie argumentu większość się "boi"... ;)
    Ale to już OT.

    > Bardzo dobry olej - naprawde nie spotkalem zlych opinii, sam leje do MZ,
    > kumpel do KTM'a i wszyscy chwala.

    A powiedz mi czy masz oznaczenia na opakowaniu czy to na pewno syntetyk,
    bo te z którymi ja się spotkałem (czerwony, opakowanie 0.6l, cena ok.
    16zł) nie miały żadnych oznaczeń.
    Sprzedawany jest jako syntetyk, ale dziwne, że producent się tym nie
    "chwali" na opakowaniu...?

    > Do aprilii rs raczej bym nie wlal. Ale w mz'cie nie mialem oporow:)

    hehehe... to najczęstsze, co słyszę... ;) "Do takiej starej Jawy...? lej
    co popadnie!" a mi się nóż w kieszeni otwiera za taką obrazę... ;)

> [...]
    > mineralem a pol-syntetykiem jest znacznie mniejsza roznica niz miedzy
    > pol- a pelnym syntetykiem. Lej co masz i dotrzyj dobrze (czyli nie

    Tak chcę zrobić i zapewne potem przejdę na Midlanda, tylko tu jest taki
    problem, że jest trudny do kupienia. Choć nie będę używał SenNej... do
    codziennej jazdy, to jednak chciałbym już później lać jedno i to samo a
    nie wszędzie da się kupić Midlanda.

    > Sprawdz archiwum grupy, gdzies bylo ladnie wyjasnione dlaczego lepiej
    > jest docierac z pelnym zakresem obrotow, a nie jak podaje wiekszosc
    > instrukcji (czyli np. od MZ bylo chyba nie przekraczac 5tys obr).

    Poszukam, domyślam sie, że chodzi o to samo co w docieraniu Garba, czyli
    nie katować, ale nie zamulać, więc zalecane częste zmiany biegów, czasem
    trochę szybciej, ale raczej w zalecanych zakresach... ;)

    P.S. A skoro już temat się rozwinął, to podciągnę kolejne pytanie... ;)
    Jaki dać olej do skrzynki? Nie wiem czym była zalana od początku i dla
    pewności chciałbym zalać nowym. Też myślałem o Midlandzie, ale nie wiem
    czy jego parametry (80w90) będą dobre...?

  • 30. Data: 2009-04-01 08:50:57
    Od: falco <m...@w...pl>

    Ivam pisze:

    > Na dotarcie, czy w ogole? Jeszcze mi powiedz, ze uzywali argumentow
    pt. "bo syf wyplucze" ;)

    na dotarcie, bo choć to temat rzeka, to do silników garbusowych, ale po