-
21. Data: 2009-03-30 12:40:57
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: Jacot <j...@m...pl>
falco <m...@w...pl> wrote:
>dokładnie tak. ;) Teraz zalałem orlenowski półsyntetyk (każdy zaleca co
>innego, więc to temat rzeka) i jak na razie widzę, że nie kopci aż tak
>bardzo, jak wcześniej. Oczywiście na razie na bogato 1-12 1-15 (wedle
>oryginalnej, cudem zdobytej PL instrukcji).
He? czy ja dobrze czytam to co widze? 1 do 12 dajesz olej. Zabijesz
ja.
>tak, wiem, niektórzy nawet radzą, by po 500 - 1000km oczyścić tłok, ale
>na pierwszy raz sam tego nie będę robił.
I glowice. Raczej nieodzownie. Nie byloby od rzeczy wypolerowanie
denka tloka.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/
-
22. Data: 2009-03-30 12:52:19
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: falco <m...@w...pl>
Jacot pisze:
> He? czy ja dobrze czytam to co widze? 1 do 12 dajesz olej. Zabijesz
> ja.
Dokładnie, to dałem 1-15, albo ciut mniej, tak jak zaleca książka na
początek 1-15 potem 1-20 i docelowo 1-25.
Skład 1-12 też znalazłem, ale podałem jako przykład.
Sam nie mam doświadczenia a każdy radzi mi co innego (niektórzy na
docieranie zalecali nawet 1-30...), więc opieram się na oryginalnej
instrukcji.
> I glowice. Raczej nieodzownie. Nie byloby od rzeczy wypolerowanie
> denka tloka.
Dziękuję!
--
(Po)zdrówka! falco
sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175
-
23. Data: 2009-04-01 05:26:06
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
>>tak, wiem, niektórzy nawet radzą, by po 500 - 1000km oczyścić tłok, ale
>>na pierwszy raz sam tego nie będę robił.
>
> I glowice. Raczej nieodzownie. Nie byloby od rzeczy wypolerowanie
> denka tloka.
Co takiego? Mnie uczyli, ze w demoludach stop stosowany na tlok (jakis
prosty silumin bez dodatkow, a czesto z duza iloscia zanieczyszczen) nie
jest dostatecznie odporny na temperature i czysci sie wylacznie glowice.
Jeszcze nigdy nie czyscilem w zadnej wiesi, etce czy czymkolwiek co robilem,
tloka.
Wydawalo mi sie, ze nawet w jakiejs madrej ksiazce o 2T czytalem, ze po
remoncie, az do nastepnego remontu nie rusza sie ani tloka, ani
pierscionkow - no chyba, ze cos walnie.
Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko?
Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam.
A juz teraz do falco:
Olej - uzywaj jakiego chcesz, bo kazdy bedzie lepszy niz olej z epoki kiedy
ta maszyna byla produkowana;)... niemniej nie lubie orlenowskich oliw do 2T,
bo raz mi na nich kopci, raz nie. Kiedys z platinum byl pelen syntetyk, a
potem okazalo sie, ze nie zminili opakowania, nazwy, nic i sie zrobil z tego
pol-syntetyk;)
A ilosc oleju - lej ile instrukcja podaje, ale nie obawiaj sie przegonienia
Twojej zJawy po wyzszych obrotach. Wazne, zebys nie przegrzewal, a tak to
pelen zakres obrotow i nawet mozna lekko podkatowac. Instrukcja podaje
zapewne jazde z maksymalna predkoscia na jakims poziomie, no nie?
--
pzdr:
Ivam
-
24. Data: 2009-04-01 07:05:14
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: Arni <a...@n...spam>
Ivam pisze:
> Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko?
> Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam.
polerowanie utwardza powierzchniowo metal i utrudnia osadzanie sie nagaru.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX
-
25. Data: 2009-04-01 07:55:37
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: "Mystik" <m...@p...pl>
Cześć
Użytkownik "Arni" <a...@n...spam> napisał w wiadomości
news:gqv3n7$1mb$1@inews.gazeta.pl...
>
> polerowanie utwardza powierzchniowo metal i utrudnia osadzanie sie nagaru.
>
A ja myślałem, że polerowanie tylko wygładza powierzchnię.
No patrz Pan, czyli polerując lakier jednocześnie go utwardzam.
Hm. Nie wiedziałem. Ciekawe z czego to wynika?
pozdr.
Mystik
-
26. Data: 2009-04-01 07:58:01
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
>> Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko?
>> Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam.
>
> polerowanie utwardza powierzchniowo metal i utrudnia osadzanie sie nagaru.
Ale to przed poskladaniem wszystkiego do kupy - a nie dopiero po dotarciu.
Racja?
--
pzdr:
Ivam
-
27. Data: 2009-04-01 08:11:55
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: falco <m...@w...pl>
Ivam pisze:
> A juz teraz do falco:
> Olej - uzywaj jakiego chcesz, bo kazdy bedzie lepszy niz olej z epoki
> kiedy ta maszyna byla produkowana;)...
Dokładnie z tego samego założenia wyszedłem, choć wiadomo, że kiedyś
jeździły na czym popadnie, to teraz nie będę jej katował Mixolem w który
(podświadomie) nie wierzę... ;)
> niemniej nie lubie orlenowskich oliw do 2T, bo raz mi na nich kopci, raz nie.
Ja się miotałem z wyborem, ale jak mówiłem każdy doradzał inną markę,
inny rodzaj (minerał, półsyntetyk, syntetyki raczej odradzali wszyscy),
itd...
Chciałem użyć Midlanda (oryginalny), który bardzo dobrze sprawdza się w
starych, garbusowych silnikach, ale znalazłem tylko syntetyk.
Na orlenowski jedni narzekają, inni chwalą, zgłupieć można... ;)
Mam wciąż obawy czy na same docieranie półsyntetyk to dobry wybór, czy
na pierwsze 500 km nie powinien być jednak minerał, ale tu też sto
wykluczających się teorii... :( Samemu dopiero macając temat 2T, będąc
na samym początku "drogi" ciężko wyczuć.
> A ilosc oleju - lej ile instrukcja podaje, ale nie obawiaj sie
> przegonienia Twojej zJawy po wyzszych obrotach.
> Instrukcja podaje zapewne jazde z maksymalna predkoscia na
> jakims poziomie, no nie?
Dokładnie tak! ;)
Dzięki!
--
(Po)zdrówka! falco
sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175
-
28. Data: 2009-04-01 08:32:27
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
> syntetyki raczej odradzali wszyscy
Na dotarcie, czy w ogole? Jeszcze mi powiedz, ze uzywali argumentow pt. "bo
syf wyplucze" ;)
> Chciałem użyć Midlanda (oryginalny), który bardzo dobrze sprawdza się w
Bardzo dobry olej - naprawde nie spotkalem zlych opinii, sam leje do MZ,
kumpel do KTM'a i wszyscy chwala.
> starych, garbusowych silnikach, ale znalazłem tylko syntetyk.
Ja tez nie znalazlem zadnych pol-syntetykow od midlanda. Nie wiem czy robia
w ogole;)
> Na orlenowski jedni narzekają, inni chwalą, zgłupieć można... ;)
Do aprilii rs raczej bym nie wlal. Ale w mz'cie nie mialem oporow:)
> Mam wciąż obawy czy na same docieranie półsyntetyk to dobry wybór, czy na
> pierwsze 500 km nie powinien być jednak minerał, ale tu też sto
Poczytaj o olejach - ale ksiazke, a nie internet. Ogolnie miedzy mineralem a
pol-syntetykiem jest znacznie mniejsza roznica niz miedzy pol- a pelnym
syntetykiem. Lej co masz i dotrzyj dobrze (czyli nie przegrzewaj), potem lej
syntetyk.
> Dokładnie tak! ;)
Instrukcja jest "na wszelki wypadek", bo zdazaja sie rozni klienci. Sprawdz
archiwum grupy, gdzies bylo ladnie wyjasnione dlaczego lepiej jest docierac
z pelnym zakresem obrotow, a nie jak podaje wiekszosc instrukcji (czyli np.
od MZ bylo chyba nie przekraczac 5tys obr).
> Dzięki!
No problem;)
--
pzdr:
Ivam
-
29. Data: 2009-04-01 08:49:40
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: falco <m...@w...pl>
Ivam pisze:
> Na dotarcie, czy w ogole? Jeszcze mi powiedz, ze uzywali argumentow pt.
> "bo syf wyplucze" ;)
na dotarcie, bo do choć to temat rzeka, to do silników garbusowych, ale
po prawdziwej kapitalce lub fabrycznie nowych też używam syntetyka,
którego z przytoczonego właśnie argumentu większość się "boi"... ;)
Ale to już OT.
> Bardzo dobry olej - naprawde nie spotkalem zlych opinii, sam leje do MZ,
> kumpel do KTM'a i wszyscy chwala.
A powiedz mi czy masz oznaczenia na opakowaniu czy to na pewno syntetyk,
bo te z którymi ja się spotkałem (czerwony, opakowanie 0.6l, cena ok.
16zł) nie miały żadnych oznaczeń.
Sprzedawany jest jako syntetyk, ale dziwne, że producent się tym nie
"chwali" na opakowaniu...?
> Do aprilii rs raczej bym nie wlal. Ale w mz'cie nie mialem oporow:)
hehehe... to najczęstsze, co słyszę... ;) "Do takiej starej Jawy...? lej
co popadnie!" a mi się nóż w kieszeni otwiera za taką obrazę... ;)
> Poczytaj o olejach - ale ksiazke, a nie internet. Ogolnie miedzy
> mineralem a pol-syntetykiem jest znacznie mniejsza roznica niz miedzy
> pol- a pelnym syntetykiem. Lej co masz i dotrzyj dobrze (czyli nie
> przegrzewaj), potem lej syntetyk.
Tak chcę zrobić i zapewne potem przejdę na Midlanda, tylko tu jest taki
problem, że jest trudny do kupienia. Choć nie będę używał SenNej... do
codziennej jazdy, to jednak chciałbym już później lać jedno i to samo a
nie wszędzie da się kupić Midlanda.
> Sprawdz archiwum grupy, gdzies bylo ladnie wyjasnione dlaczego lepiej
> jest docierac z pelnym zakresem obrotow, a nie jak podaje wiekszosc
> instrukcji (czyli np. od MZ bylo chyba nie przekraczac 5tys obr).
Poszukam, domyślam sie, że chodzi o to samo co w docieraniu Garba, czyli
nie katować, ale nie zamulać, więc zalecane częste zmiany biegów, czasem
trochę szybciej, ale raczej w zalecanych zakresach... ;)
P.S. A skoro już temat się rozwinął, to podciągnę kolejne pytanie... ;)
Jaki dać olej do skrzynki? Nie wiem czym była zalana od początku i dla
pewności chciałbym zalać nowym. Też myślałem o Midlandzie, ale nie wiem
czy jego parametry (80w90) będą dobre...?
--
(Po)zdrówka! falco
sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175
-
30. Data: 2009-04-01 08:50:57
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: falco <m...@w...pl>
Ivam pisze:
> Na dotarcie, czy w ogole? Jeszcze mi powiedz, ze uzywali argumentow
pt. "bo syf wyplucze" ;)
na dotarcie, bo choć to temat rzeka, to do silników garbusowych, ale po
prawdziwej kapitalce lub fabrycznie nowych też używam syntetyka, którego
z przytoczonego właśnie argumentu większość się "boi"... ;)
Ale to już OT.
> Bardzo dobry olej - naprawde nie spotkalem zlych opinii, sam leje do
MZ, kumpel do KTM'a i wszyscy chwala.
A powiedz mi czy masz oznaczenia na opakowaniu czy to na pewno syntetyk,
bo te z którymi ja się spotkałem (czerwony, opakowanie 0.6l, cena ok.
16zł) nie miały żadnych oznaczeń.
Sprzedawany jest jako syntetyk, ale dziwne, że producent się tym nie
"chwali" na opakowaniu...?
> Do aprilii rs raczej bym nie wlal. Ale w mz'cie nie mialem oporow:)
hehehe... to najczęstsze, co słyszę... ;) "Do takiej starej Jawy...? lej
co popadnie!" a mi się nóż w kieszeni otwiera za taką obrazę... ;)
> Poczytaj o olejach - ale ksiazke, a nie internet. Ogolnie miedzy
mineralem a pol-syntetykiem jest znacznie mniejsza roznica niz miedzy
pol- a pelnym syntetykiem. Lej co masz i dotrzyj dobrze (czyli nie
przegrzewaj), potem lej syntetyk.
Tak chcę zrobić i zapewne potem przejdę na Midlanda, tylko tu jest taki
problem, że jest trudny do kupienia. Choć nie będę używał SenNej... do
codziennej jazdy, to jednak chciałbym już później lać jedno i to samo a
nie wszędzie da się kupić Midlanda.
> Sprawdz archiwum grupy, gdzies bylo ladnie wyjasnione dlaczego lepiej
jest docierac z pelnym zakresem obrotow, a nie jak podaje wiekszosc
instrukcji (czyli np. od MZ bylo chyba nie przekraczac 5tys obr).
Poszukam, domyślam sie, że chodzi o to samo co w docieraniu Garba, czyli
nie katować, ale nie zamulać, więc zalecane częste zmiany biegów, czasem
trochę szybciej, ale raczej w zalecanych zakresach... ;)
P.S. A skoro już temat się rozwinął, to podciągnę kolejne pytanie... ;)
Jaki dać olej do skrzynki? Nie wiem czym była zalana od początku i dla
pewności chciałbym zalać nowym. Też myślałem o Midlandzie, ale nie wiem
czy jego parametry (80w90) będą dobre...?
--
(Po)zdrówka! falco
sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175