-
11. Data: 2009-03-28 18:56:16
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: n...@s...com
On Sat, 28 Mar 2009 10:17:43 +0100, Marek B <r...@n...net.pl>
wrote:
>Ja w swoim 4T mam gaźnik i też raczej żadnych problemów nie miałem po 5
>miesięcznej przerwie (na rekonwalescencję) ale z tym 2T to jakiś ciężki
>przypadek.
Zaplon off, maneta on do oporu, kopnij go pare razy.
Zaplon on, manety nie tykaj, powinien zapalic.
Przynajmniej tak u mnie dziala jak nie dziala ;>
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta
-
12. Data: 2009-03-28 19:08:07
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: "Monster" <a...@o...pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości
> wg mnie to problem wysychającego paliwa w gaźniku ... ale moge sie mylić.
> Brat ma Varadero ... stosunkowo nie stary motor, ze stosunkowo niewielkim
> przebiegiem, ma go już długo, jeździ mało (on z gatunku tych leniwych
> motocyklistów, ktorzy lubią mieć motor, ale nie koniecznie na nich
> jeździc) ... i moto jest naprawde w stanie idealnym .. a mimo to po zimie
> ciężko mu odpalić .. i to nawet nie 2T
>
> Ja mam wtrysk i po ziomie zrobi łikłik brum brum ... bez żadnych
> dodatkowych zabiegów.
>
> Mysle wiec, ze to wlasnie w gazniku moze być pies pogrzebany..
Miałem tak samo w Dukacie-po zimie nie było szans zapalić.Próbowałem różnych
opcji puste/pełne gaźniki itp.Na szczęście był łatwy dostęp do airboxu i
wlewałem po kilka kropel benzyny do gardzieli,po kilku próbach gadał już
normalnie.
Tomek
BMWR1100S
Dniepr MT10 koszowiec
-
13. Data: 2009-03-28 20:56:47
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: Marek B <r...@n...net.pl>
Marek B pisze:
> Od czego zacząć budzenie do życia 2T?
Odpowiedź:
Spuszczamy paliwo z gaźnika, zalewamy gaźnik na nowo kładąc gada na
boczek, kopiemy i jedziemy. Od pierwszego kopniaka zaskoczył a
spuszczając benzynę z gaźnika zauważyłem że olej się jakoś od paliwa
oddzielił i było więcej oleju niż benzyny.
--
pozdrawiam
Marek
crf250x
-
14. Data: 2009-03-29 18:19:43
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: falco <m...@w...pl>
Marek B pisze:
> Od czego zacząć budzenie do życia 2T?
Hej,
nie czuję się tu absolutnie specem, bo sam dopiero wszystkiego się uczę,
ale na przykładzie mojej SenNej... (Jawa 353 '58 175) zaobserwowałem, że
o wiele lepiej zapala (od 2-3 kopa), gdy tylko odkręcę kranik bez
pompowania do gaźnika.
Gdy wcześniej kilka razy pompowałem zgodnie z tym jak zalecał poprzedni
właściciel, to pomimo zmiany świecy nie chciała gadać, tylko się
zalewała, albo parskała. ;)
Zalałem bak prawie do pełna świeżym paliwem i pięknie zagadała za 2-3
kopem po kilku miesiącach kimania w garażu pod kołderką... ;)
--
(Po)zdrówka! falco
sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175
-
15. Data: 2009-03-29 18:57:42
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>
Użytkownik "Marek B" <r...@n...net.pl> napisał w wiadomości
news:gqhse1$o77$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Witam
tak jeszcze przed rozbieraniem zasięgnę porady
stał taki ktm sx 125 jakieś 6 miesięcy nie odpalany i zalany po brzegi
benzyną.
Ciężko go odpalić przelewałem niejednokrotnie paliwo pochylając drania
na bok ale on dalej focha ma i nie chce zagadać.
Dodam że świeca wymieniona iskra jak marzenie.
Od czego zacząć budzenie do życia 2T?
hm, ja chyba jakis inny moto mialam, bo po dobrym naladowaniu aku
wystarczyło ze kopnełam kilka razy na zgaszonym zapłonie, po czym na ssaniu
dwa, góra trzy razy i było po wszystkim
ale. jak pokopiesz kilka razy i nie zapali to jakie sa swiece?
E.
-
16. Data: 2009-03-29 19:00:15
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>
Użytkownik "Tomek W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
news:gqiiv5$35q$1@news3.onet...
>A czy swieca jest mokra czy sucha? Ja sucha to nie dostaje paliwa. A wogóle
>to na popych spróbuj
>
> pozdrawiam
> Tomek W
> Hard Enduro/motocross
>
ja pierdziu. co wy z tym pchaniem???
Przez 8 lat tylko raz pchałam, bo nie miałam czasu na czyszczenie swiec...
dla mnie zapalanie moto na pych to ujma...
E.
-
17. Data: 2009-03-29 19:29:44
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
Easy napisala:
> ale. jak pokopiesz kilka razy i nie zapali to jakie sa swiece?
a falco napisal:
> zaobserwowałem, że
[...]
Co Wy? Przeciez temat zamkniety, Marek B. napisal:
> Spuszczamy paliwo z gaźnika, zalewamy gaźnik na nowo kładąc gada na
> boczek, kopiemy i jedziemy. Od pierwszego kopniaka zaskoczył a spuszczając
> benzynę z gaźnika zauważyłem że olej się jakoś od paliwa oddzielił i było
> więcej oleju niż benzyny.
I juz wszystko jasne - nie oproznil gaznikow na zime;)
A do falco - nie mialem do czynienia z tak stara jawa (w sensie, widzialem i
wiem jaka to jest, ale nie grzebalem) - ale czy ona ma w ogole ssanie?
Wydaje mi sie, ze ta "pompka" po prostu powoduje zalanie calej komory
plywakowej (jak w romecie) i tym samym wzbogaca mieszanke. W maszynach z
dzwignia ssania nie widzialem takowej pompki (czy tez dzwigni pompki).
Dziwne, ze latwiej pali, gdy nie podpompujesz - to moze znaczyc, ze masz zle
ustawiony gaznik, albo zasyfiony filtr powietrza albo zle ustawiony poziom
paliwa, albo wyjechane dysze, albo...
Ogolnie moze sie okazac, ze caly czas masz za duzo paliwa. Sprawdz to.
--
pzdr:
Ivam
-
18. Data: 2009-03-29 21:07:18
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: falco <m...@w...pl>
Ivam pisze:
> A do falco - czy ona ma w ogole ssanie? Wydaje mi sie, ze ta "pompka" po prostu
powoduje zalanie
> calej komory plywakowej (jak w romecie) i tym samym wzbogaca mieszanke.
Nie, nie ma ssania, jedynie kranik do zamykania dopływu powietrza i
pompkę (kołeczek) do przelania gaźnika. Tylko do odpalania na zimnym
silniku po dłuższym postoju.
> Ogolnie moze sie okazac, ze caly czas masz za duzo paliwa. Sprawdz to.
Bardzo możliwe, ja na razie jestem kompletnie zielony i krok po kroku
się uczę... ;) SenNa... jest po całkowitej renowacji, silnik ma dopiero
ok. 200 km, więc przede mną jeszcze wiele, wiele, niespodzianek, które
mam nadzieję z pomocą innych i własnym samozaparciem... ;) z powodzeniem
pokonywać... ;)
P.S. Fotki już podsyłałem na precla, ale pochwalę się jeszcze raz... ;)
Oto SenNa...
http://picasaweb.google.pl/MaciejFalkowskifalco/SenN
aJawa17558#
--
(Po)zdrówka! falco
sen na jawie SenNa...Jawa 353 '58 175
-
19. Data: 2009-03-30 06:27:20
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
> Nie, nie ma ssania, jedynie kranik do zamykania dopływu powietrza i pompkę
> (kołeczek) do przelania gaźnika. Tylko do odpalania na zimnym silniku po
> dłuższym postoju.
Dokladnie - dziala podobnie jak ssanie, ale ma taka wade, ze dziala az do
zejscia paliwa do normalnego poziomu paliwa - jak jest bardzo zimno jest
problem, ale mysle, ze akurat tej maszyny odpalanie jak bedzie bardzo zimno,
nie spotka;)
> silnik ma dopiero ok. 200 km, więc przede mną jeszcze wiele, wiele,
> niespodzianek, które
To niech sobie chodzi na zbyt bogatej mieszance - najwyzej troche pokopci, a
przynajmniej ma lepsze smarowanie. BTW - od ktorej strony lozyska walu (na
nie na korbie, tylko na wale) sa tam smarowane? Olej ze skrzyni biegow i
simmering miedzy lozyskiem a skrzynia korbowa, czy jak w wiekszosci 2T - ten
sam olej co smaruje cylinder i lozyska korbowodu - czyli z mieszanki?
Niech sie dotrze zanim przestawisz gaznik - zawsze troszke lepsze
smarowanie, ale sa i minusy. Mozesz zasyfic wydech niedopalonym olejem i
paliwem;)
> http://picasaweb.google.pl/MaciejFalkowskifalco/SenN
aJawa17558#
Czy one w ogole wystepowaly w innych kolorach? Moj kumpel mial dokladnie
taka, w bardzo podobnym (na oko) stanie. Ten sam kolor, ale niestety kontakt
mi sie do kumpla urwal:|
--
pzdr:
Ivam
-
20. Data: 2009-03-30 12:08:04
Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
Od: falco <m...@w...pl>
Ivam pisze:
> mysle, ze akurat tej maszyny odpalanie jak bedzie bardzo zimno, nie spotka;)
hehehe, dokładnie! Zresztą dopiero w nd ją pierwszy raz (drugi po
przywiezieniu) wyciągnąłem z garażu, bo wcześniej aura nie sprzyjała lub
nie było czasu. :(
> To niech sobie chodzi na zbyt bogatej mieszance - najwyzej troche
> pokopci, a przynajmniej ma lepsze smarowanie.
dokładnie tak. ;) Teraz zalałem orlenowski półsyntetyk (każdy zaleca co
innego, więc to temat rzeka) i jak na razie widzę, że nie kopci aż tak
bardzo, jak wcześniej. Oczywiście na razie na bogato 1-12 1-15 (wedle
oryginalnej, cudem zdobytej PL instrukcji).
> BTW - od ktorej strony lozyska walu (na nie na korbie, tylko na wale) sa tam
smarowane?
szczerze mówiąc nie mam (na razie) zielonego pojęcia... ;) Jak mówiłem,
jestem jeszcze totalną lamą i dopiero poznaję tajniki SenNej... ;)
Niestety nie mam w okolicy nikogo znajomego kto ma Jawkę a samemu trudno
wszystko organoleptycznie od razu poznać. ;) Zwłaszcza, że na dobrą
sprawę dopiero w ostatnią nd przejechałem swoje pierwsze kilometry po
okolicy... ;)
Uprasza się o mniej skomplikowane pytania dla raczkującego... ;)
> Niech sie dotrze zanim przestawisz gaznik - zawsze troszke lepsze
> smarowanie, ale sa i minusy. Mozesz zasyfic wydech niedopalonym olejem i
> paliwem;)
tak, wiem, niektórzy nawet radzą, by po 500 - 1000km oczyścić tłok, ale
na pierwszy raz sam tego nie będę robił.
> Czy one w ogole wystepowaly w innych kolorach? Moj kumpel mial dokladnie
> taka, w bardzo podobnym (na oko) stanie.
Nie jestem pewny, ale tak mi się wydaje. Zresztą wszystkie, które
widziałem (w oryginale) miały właśnie wiśniowy kolor.
Całkiem niedawno została sprzedana w podobnym stanie i to po sąsiedzku
(Ursynów), którą kiedyś widziałem na mieście, samemu jadąc Garbuskiem. ;)
Wyglądała przecudnie! Teraz jest w Rzeszowie.
--
(Po)zdrówka! falco
sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175