eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 41. Data: 2010-02-10 21:00:32
    Temat: Re: nowe informacje
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>


    > No i znow wracamy do tego jak tam sa osadzone kola na walkach ?
    > Jesli jakos na wcisk/stozek .. to przy -28 moglo przestac trzymac.
    >
    > Chyba ze po prostu wpust/klin wypadl, a zwiazek z mrozem przypadkowy.
    >

    mial to dzisiaj sprawdzic - jutro bede wiedzial



  • 42. Data: 2010-02-10 21:10:24
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    DoQ pisze:
    > P_ablo pisze:
    >
    >> A widziales jak realizowane sa zmienne fazy rozrzadu w BMW (vanos) ?
    >> Miedzy walkami jest napinacz ktory w zaleznosci od warunkow wysuwa sie
    >> lub chowa. Gdy napinacz calego lancucha przestanie go napinac, to
    >> otwarcie zaworow i zaplon nie beda korelowac. Wlasnie tak mial moj
    >> staruszek w Oplu kadecie bodajze 1,3 na lancuszku.
    >
    > No zajebiscie, miales przeszczepionego VANOSa do kadeta 1,3. Czy to byl
    > opel z peweksu?

    Przestan, jeszcze ktos pomysli, ze ten VANOS naprawde tak dziala :/


    --
    Karolek


  • 43. Data: 2010-02-10 21:21:37
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 10 Feb 2010 10:04:11 +0100, P_ablo <o...@o...pl> wrote:

    > A widziales jak realizowane sa zmienne fazy rozrzadu w BMW (vanos) ? Miedzy
    > walkami jest napinacz ktory w zaleznosci od warunkow wysuwa sie lub chowa.

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/3
    28i-M52/LHD/M/browse/engine/timing_gear_timing_chain
    _top-2/

    Wskażesz?

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 44. Data: 2010-02-10 21:54:00
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Robert Rędziak pisze:

    >> A widziales jak realizowane sa zmienne fazy rozrzadu w BMW (vanos) ? Miedzy
    >> walkami jest napinacz ktory w zaleznosci od warunkow wysuwa sie lub chowa.
    > http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/3
    28i-M52/LHD/M/browse/engine/timing_gear_timing_chain
    _top-2/
    > Wskażesz?

    W kadecie czasem łańcuch omsknie sie o 2 zeby wiec tak jakby zawory
    inaczej sie otwieraly - wypisz wymaluj vanos :)

    Pozdrawiam
    Pawel


  • 45. Data: 2010-02-12 00:18:26
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhn65ah.78k.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Wed, 10 Feb 2010 10:04:11 +0100, P_ablo <o...@o...pl> wrote:
    >> A widziales jak realizowane sa zmienne fazy rozrzadu w BMW (vanos) ?
    >> Miedzy walkami jest napinacz ktory w zaleznosci od warunkow wysuwa
    >> sie lub chowa.
    > http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/3
    28i-M52/LHD/M/browse/e
    > ngine/timing_gear_timing_chain_top-2/
    > Wskażesz?
    > r.

    Wydaje sie byc nr 16 jednak nie wyglada to tak jak wtedy kiedy dlubali mi w
    2,8 l z E39 :). Bylo dluzsze i po drodze byl zawor dolaczajacy cisnienie
    sterujace, zamocowany byl od gory miedzy kolami zebatymi...

    Cos mi sie tu nie zgadza - chyba cos popierdolilem, tu regulacje widze na
    tym dynksie nr 13 i kole nr 5 a w tym co widzialem przy rozbebeszonym o ile
    dobrze pamietam M52.

    --
    Picasso



  • 46. Data: 2010-02-12 00:25:03
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hkupff$2okr$1@news.mm.pl...
    >
    > Co za bzdury :/
    > Chcesz nam wmowic, ze dlugosc lancucha zmienia sie pod wplywem
    > napinacza? :< Napinacz jest po to aby lacuch sobie nie dyndal luzno co
    > grozi jego przeskoczeniem i druga sprawa, ze nie jest on umieszczany
    > (ten napinacz) po stronie ciagnacej (ktora oczywiscie jest napieta
    > automagicznie od samego ruchu obrotowego walu).


    Juz wiem jak to bylo. W oplu byl hydrauliczny napinacz. Lancuszek rozciagnal
    sie tak mocno, ze napinacz wyskoczyl calkowicie.Po tym jak wyskoczyl
    napinacz auto pierdzialo tylko w kolektory. Po zalozeniu nowego lancucha i
    zmontoaniu napinacza odpalilo jak nowe. Silnik na 100% byl kolizyjny i nic
    mu sie nie stalo.


    Ale faktycznie przemyslalem sprawe i chyba niezle bzdury wysmyczylem :)
    Musze jeszcze nad tym pomyslec - moze mam racje ;)

    --
    Picasso




  • 47. Data: 2010-02-12 00:26:40
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hl23cv$hq$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    > ile dobrze pamietam M52.

    ...wygladalo jak hydrauliczny silownik podobny do napinacza...


    --
    Picasso





  • 48. Data: 2010-02-12 12:06:36
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    P_ablo pisze:

    > Juz wiem jak to bylo. W oplu byl hydrauliczny napinacz. Lancuszek rozciagnal
    > sie tak mocno, ze napinacz wyskoczyl calkowicie.Po tym jak wyskoczyl
    > napinacz auto pierdzialo tylko w kolektory. Po zalozeniu nowego lancucha i
    > zmontoaniu napinacza odpalilo jak nowe. Silnik na 100% byl kolizyjny i nic
    > mu sie nie stalo.
    >

    Widac przestawil sie niewiele i jeszcze nie doszlo do kolizji tlokow z
    zaworami.

    >
    > Ale faktycznie przemyslalem sprawe i chyba niezle bzdury wysmyczylem :)
    > Musze jeszcze nad tym pomyslec - moze mam racje ;)
    >

    Mialbys racje gdybys napisal o czyms takim:
    http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/steuerung/ste
    uerzeiten.htm

    To tak jakby byly dwa napinacze. Jeden z nich luzuje lancuch, a drugi po
    przeciwnej stronie napina i to powoduje przekrecanie sie walkow wzgledem
    siebie.
    --
    Karolek


  • 49. Data: 2010-02-12 12:16:57
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    P_ablo pisze:

    > Wydaje sie byc nr 16 jednak nie wyglada to tak jak wtedy kiedy dlubali mi w
    > 2,8 l z E39 :). Bylo dluzsze i po drodze byl zawor dolaczajacy cisnienie
    > sterujace, zamocowany byl od gory miedzy kolami zebatymi...
    >


    Prosze:
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/5
    28i-M52/LHD/M/1997/january/browse/engine/timing_gear
    _timing_chain_top/

    E39 2.8l

    >> Cos mi sie tu nie zgadza - chyba cos popierdolilem, tu regulacje widze na
    >> tym dynksie nr 13 i kole nr 5 a w tym co widzialem przy rozbebeszonym o ile
    >> dobrze pamietam M52.
    >>

    Bo to wlasnie jest ta regulacja na tym dynksie :> Innej nie ma w BMW.
    A napinacz nr 16, to wlasnie tylko napinacz i jest on przykrecany z gory
    miedzy kolami zebatymi :>
    Ktos Cie w maliny wpuscil z tym VANOSem, albo cos Ci sie ubzduralo.

    --
    Karolek


  • 50. Data: 2010-02-12 22:53:45
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    news:hkv2nr$4tj$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Tak szczerze, to w sumie związku nie widzę - patrząc z perspektywy czasu
    > nie wiążę tego z wysileniem, tylko z konstrukcją. Z niekolizyjnym
    > dieslem (przynajmniej w konstrukcjach stosowanych w samochodach) się nie
    > spotkałem.

    Wiaze sie to ze stopniem sprezania a ten jest dosc istotny w wyciskaniu
    mocy...

    --
    Picasso


strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: