  • 31. Data: 2010-02-10 11:58:55
    Temat: nowe informacje
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    dzwigienki polamane, na jednym zaworze dosc mocno odbita jedna byla, ale nie
    rozpial sie. ciekawe jest to ze na walkach rozrzadu (jeden jest zazebiony z
    drugim) pojawila sie roznica - nie da sie zalozyc blokad na walki rozrzadu
    bo jak na jednym zostanie zalozona to drugi jest przesuniety (przekrecony) o
    jakies kilkanascie stopni - moze i 30 nawet.... na zebach nie ma sladu po
    uszkodzeniach, na zebatce rozrzadu sa tylko slady zuzycia normalne, nie ma
    zerwanych zebow czy scietych.

    rece mi opadaja i juz sie zastanawiam czy nie przeszczepiac calego silnika -
    znalazlem za 2500 w samochodzie jeszcze siedzacy, 800 za przeszczep i
    dotychczasowa robote z tym silnikiem.... dzwigienki zamienniki kosztowaly by
    ca 250, pompa 700 + robota pewnie z 600...

    poradzcie... pieprzyc sie czy wymieniac caly blok silnika doorzucajac kpln?

  • 32. Data: 2010-02-10 12:49:23
    Temat: Re: -28st, lancuch rozrzadu, diesel - rozwiazanie
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    P_ablo pisze:
    > Przykladowo poprzedni scenic 8 zaworowy 1,6...
    > Czym silniki bardziej wysilone tym rzadziej spotykane.

    scenic 1.6 8v jest bezkolizyjny? nie, że nie wierze ale chciałem się
    upewnić. Jaki kod silnika lub w jakich latach ten silnik montowali?

    --
    krzysiek82

  • 33. Data: 2010-02-10 15:45:03
    Temat: Re: nowe informacje
    Od: JanuSz <n...@n...com>

    Michał Gut pisze:
> [...]
    > bo jak na jednym zostanie zalozona to drugi jest przesuniety (przekrecony) o
    > jakies kilkanascie stopni - moze i 30 nawet.

    Ciekawe, czy to przyczyna czy skutek.

  • 34. Data: 2010-02-10 17:41:53
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Ciekawe, czy to przyczyna czy skutek.

    napewno nie przyczyna - sam sie nie obrocil.
    to skutek - tylko jak go polaczyc z mrozem?
    zebatki rozrzadu nie wygladaja na skatowane

  • 35. Data: 2010-02-10 18:11:27
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    P_ablo pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A widziales jak realizowane sa zmienne fazy rozrzadu w BMW (vanos) ? Miedzy
    > walkami jest napinacz ktory w zaleznosci od warunkow wysuwa sie lub chowa.

    ????
    To o czym piszez to nie jest VANOS i w ogole nie wiesz co to jest ten
    VANOS i jak to dziala :/
    Radze poczytac na ten temat.
    A ten napinacz, to jest po prostu napinacz (dla drugiego lancucha
    napedzjacego walki), a nie zmienne fazy.

    > Gdy napinacz calego lancucha przestanie go napinac, to otwarcie zaworow i
    > zaplon nie beda korelowac. Wlasnie tak mial moj staruszek w Oplu kadecie
    > bodajze 1,3 na lancuszku.

    Co za bzdury :/
    Chcesz nam wmowic, ze dlugosc lancucha zmienia sie pod wplywem napinacza? :<
    Napinacz jest po to aby lacuch sobie nie dyndal luzno co grozi jego
    przeskoczeniem i druga sprawa, ze nie jest on umieszczany (ten napinacz)
    po stronie ciagnacej (ktora oczywiscie jest napieta automagicznie od
    samego ruchu obrotowego walu).

    --
    Karolek

  • 36. Data: 2010-02-10 19:07:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 17:41:53 +0100, Michał Gut wrote:
    >napewno nie przyczyna - sam sie nie obrocil.
    >to skutek - tylko jak go polaczyc z mrozem?
    >zebatki rozrzadu nie wygladaja na skatowane

    No i znow wracamy do tego jak tam sa osadzone kola na walkach ?
    Jesli jakos na wcisk/stozek .. to przy -28 moglo przestac trzymac.

    Chyba ze po prostu wpust/klin wypadl, a zwiazek z mrozem przypadkowy.

    J.

  • 37. Data: 2010-02-10 19:07:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2010 19:52:31 +0100, Michał Gut napisał(a):

    > lancuch rozrzadu jest normalnie zalozony, nie ma sladu uszkodzen na nim ani
    > slizgaczach.....

    To pewnie przeskoczył.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 38. Data: 2010-02-10 19:07:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 22:43:18 +0100, Piotr W. napisał(a):

    > Najlepsze rozwiązanie było w silnikach Fiata 125/FSO 1500 i Poloneza 1500/1600.
    > Po prostu tam zawory nie kolidowały z tłokami mimo zerwanego łańcucha czy paska
    rozrządu.
    > Ale to były stare nie nowoczesne konstrukcje.

    Przede wszystkim - to nie były diesle.

  • 39. Data: 2010-02-10 20:51:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    P_ablo pisze:
    (...)
    > Przykladowo poprzedni scenic 8 zaworowy 1,6...

    Tego nie wiem, ale np. toyotowski 4E-FE (16V 1.3/1.4) jest niekolizyjny.

    > Czym silniki bardziej wysilone tym rzadziej spotykane.

    Tak szczerze, to w sumie związku nie widzę - patrząc z perspektywy czasu
    nie wiążę tego z wysileniem, tylko z konstrukcją. Z niekolizyjnym
    dieslem (przynajmniej w konstrukcjach stosowanych w samochodach) się nie
    spotkałem.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 40. Data: 2010-02-10 20:51:46
    Od: DoQ <p...@g...com>

    P_ablo pisze:

> [...]
    > zaplon nie beda korelowac. Wlasnie tak mial moj staruszek w Oplu kadecie

    No zajebiscie, miales przeszczepionego VANOSa do kadeta 1,3. Czy to byl
    opel z peweksu?

    Pozdrawiam
    Pawel