  • 61. Data: 2009-07-03 14:53:23
    Temat: Re: 24'' monitor do obrobki zdjec
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Oczywiście przepis może mieć przykładowo postać: "kto używa
    > określenia >>monitor medyczny<< na sprzęt nie spełniający wymogów
    > rozporządzenia z dnia... D.U. numer... podlega karze 30 dni aresztu".
    > Może to być zakaz lub nakaz.
    > Ale musi istnieć.

    Ależ są odpowiednie przepisy dotyczące świadomego i nie narażenia
    zdrowia, pod które będzie "podpadał" lekarz korzystający z
    nieodpowiedniego narzędzia.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 62. Data: 2009-07-06 09:49:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jul 2009, Tom01 wrote:

    > Ależ są odpowiednie przepisy dotyczące świadomego i nie narażenia zdrowia,
    > pod które będzie "podpadał"
    > lekarz korzystający z nieodpowiedniego narzędzia.
    ^^^^^^

    I właśnie o to idzie.
    Awantura poszła o to, że wymogi i odpowiedzialność za *parametry*
    poniesie szpital - a nie firma, która dostarczyła monitory
    na podstawie zapisu "sprzęt medyczny", i tak pisał "januszek".
    To czy jeden sprzedawca lub drugi spróbuje dojść "co autor miał
    na myśli" pisząc "sprzęt medyczny" to jedno, a to czy takie
    określenie narzuca konkretne wymogi i stanowi zobowiązanie
    prawne to drugie - jeśli nie ma przepisu określającego znaczenie
    terminu "monitor medyczny" to nie można a priori przypisywać
    odpowiedzialności dostawcy za to, że pod tą nazwą zaproponował
    monitor nie spełniający wymogów rozporządzenia z dnia... i tak dalej!

    Czyli albo będzie przepis określajacy (zastrzegający)
    określenie "monitor medyczny", albo w specyfikacji musi
    być jawnie "spełniający wymogi rozp. ministra ... z dnia..."
    bądź jawnie podana lista parametrów, a jak nie - to
    odpowiedzialność poniesie szpital lub lekarz (a nie
    jest to sprawa dostawcy).
    Na mój gust posłużenie się "nieskutecznym prawnie"
    określeniem (o ile ono jest nieskuteczne, czyli nie
    ma przepisu - bo tego nie wiem :), na pewno nie jest
    tym przepisem podany cytat z rozporządzenia) powinno
    pozwolić obronić się dostawcy nawet przed odmową
    odbioru sprzętu - jakby szpital po fakcie stwierdził
    że "wymogów rozporządzenia nie spełnia" (ale
    w specyfikacji nie zawarł że "ma spełaniać").

    pzdr, Gotfryd