eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika230V w tramwajuRe: 230V w tramwaju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: Wojciech Bartczak <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 230V w tramwaju
    Date: Tue, 03 Mar 2009 19:45:19 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <gojue0$j2g$1@mx1.internetia.pl>
    References: <goifsv$83m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-59-92.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1236106496 19536 77.254.59.92 (3 Mar 2009 18:54:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Mar 2009 18:54:56 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <goifsv$83m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:558574
    [ ukryj nagłówki ]

    Osadnik pisze:
    > dość nietypowe pytanie, probowałem pytać osób które sie na tym znają ale
    > niestety nie wiedza wie zostaje mi ta grupa .
    >
    > Potrzebuję uzyskać 230V w tramwaju (13N, 105N i pochodne). do czego mi
    > potrzebne? ponieważ realizuje mały film wewnątrz tramwaju anie mam
    > wystarczającej ilości akumulatorów (ich nie dokupię bo to jednorazowa
    > akcja) dlatego chciałbym zasilać kamery online. Jak wiemy kamera dużo
    > prądu nie potrzebuje wiec jakieś niewielkie źródło jest potrzebne.
    > Pytanie tylko czy możliwe?
    > Dowiedziałem sie ze prawdopodobnie mógłbym mieć akumulatory ale na 40V
    > służące do podtrzymania tego i owego w tramwaju. tylko co z tymi 40V
    > zrobić? jak je przetransformować do 230V przemiennego tanim kosztem?
    > zawsze mogę mieć 12V ze zwykłego akumulatora samochodowego tyle że on
    > jest przeraźliwie ciężki i tachanie go wcale mi sienie uśmiecha.

    Hej,

    Z tego co sie orientuje, domyslnie w trakcji tramwajowej stosuje sie
    600VDC(Lodz). Powinna tam byc tez instalacja koło 24VDC do oświetlenia.
    Tak jak ktorys z grupowiczow juz wspomniał, może być problem ze
    stabilnością tego napięcia, sunący po szynach tramwaj często nie ma
    dobrego połączenia z zasilaniem (oblodzona/zamoczona trakcja) więc mocno
    sieje. Nie pamiętam czy efekt ten niweluje trochę indukcyjność uzwojenia
    silnika, czy stosuje sie osobny dlawik. Zdarzaja sie pewnie tez
    przepiecia, chociaz zalezy jaki tramwaj. Cityrunner bedzie mial lepsze
    warunki od wysluzonego 105N. Jak znalezc 230VAC, pewnie przetwornica
    24/230 zalatwi sprawe, o ile dostaniesz dostep do tego napiecia w
    tramwaju. W niektorych lodzkich tramwajach(przerobka serii 105N) jest
    naped przeksztaltnikowy moze tam bedzie latwiej.

    Pozdrawiam,
    Wojtek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: