eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika230V w tramwajuRe: 230V w tramwaju
  • Data: 2009-03-04 22:36:25
    Temat: Re: 230V w tramwaju
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    bhk pisze:

    > Dziwi mnie natomiast fakt, ze w tramwaju nie ma 220V, tudzież 12V.

    Za to w 105N(a) jest 24V do zasilania żarówek samochodowych w
    kierunkowskazach i halogenach przednich. Powstaje z 40V w tyrystorowej
    przetwornicy umieszczonej w kabinie motorniczego po prawej pod oknem
    (szara skrzynka z otworami wentylacyjnymi). Przetwornica jest typowa jak
    na lata 70. i piszczy po zapaleniu świateł przednich (zwłaszcza
    długich), a po włączeniu kierunkowskazów to już w ogóle śpiewa.

    Tylko, że z tej przetwornicy raczej nic się nie wyciągnie, bo ona ledwo
    daje radę w sytuacji światła długie + kierunkowskazy + stopy.

    A świetlówki w 105N(a) są z 40V.

    Natomiast obecnie stosuje się silniki 3-fazowe do napędu różnych rzeczy
    w tramwajach, więc trzeba zapytać któregoś z producentów (np. Enika) czy
    nie mają przypadkiem gotowej przetwornicy z DC 600V na AC 3*230/400V z
    dopuszczalnym obciążeniem asymetrycznym i byłoby po kłopocie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: