  • 21. Data: 2010-02-02 17:34:55
    Temat: Re: 20D czy D80?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > doczytaj sobie ile ma soczewek. W lornetce z biedronki jest wi cej.

    sadzisz ze nie mam lepszej lektury ?

  • 22. Data: 2010-02-02 17:52:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Feb., 14:29, "kucik" <k...@o...pl> wrote:

    > no ale  tym przypadku jasniejsza stalka 500 canona to wydatek rzedu 7kzl i w
    > gore, zamiennikow 3-4kzl. Jak bedzie mnie stac na taki to falcona  dam
    > dziecku do zabawy bez mrugniecia okiem hehe:)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Kucik

    jasniejsza stalka canona 500 to wydatek ok 6000 tyle ze nie pln a
    euro .

    ze starszych z czasow analogowych bez IS mozesz kupic znacznie
    taniej b przyzwoite stalki za normalne pieniadze.

    mnie sie ostala jedna taka z tamtych czasow i za nic nie oddam , tak
    rysuje swietnie - brzytwa.
    przyslona nie dziala , pracuje tylko na 5,6 ale warunki na wieksza
    przyslone wystepuja niezwykle rzadko , a z kolei na tej ogniskowej ze
    wzgledu na mala GO na wiekszym otworze b trudno trafic z ostroscia.

    jesli rzeczywiscie chcesz sie specjalizowac w ptakach i zdjeciach z
    duzej odleglosci to sugerowalbym wlasnie stalke - ja uzywam glownie do
    zdjec samolotow.

    tutaj przykladwe zdjecie ta stalk z ok 400 m :

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop#5359
    791954614540978

    i z ok 11 km

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Fotki#532647
    8583375940690

    albo:

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Fotki#535339
    9440415668754

    obawiam sie ze za te pieniadze zaden zoom nie podskoczy z
    rozdzielczoscia.

    ale przyznaje mojego marzenia zyciowego - sfotografowac ladnie ptaka
    jeszcze nie spelnilem.

  • 23. Data: 2010-02-02 19:54:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    kucik wrote:
    > Witam!
    >
    > Poszukuje uzywanej, taniej lustrzanki w budzecie ok 1,8-2kzl ze szklami.
    > Aparat bedzie uzywany w duzej mierze do zdjec przyrody, glownie ptakow, wiec
    > spora czesc z tego budzetu powinna pojsc na jakies tele 70-300mm.

    A nie lepiej będzie ci kupić Fuji Finepix HS-10?
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10336
    Ogniskowa od 24mm do 720mm(!!!) przy świetle 5,6 na 720mm. Do tego filmy
    fullHD i możliwość rejestrowania 10 klatek/s(brak informacji o
    pojemności buforu - czy zmieści tylko 10 klatek, czy może 30, wtedy
    łatwiej wstrzelić się w odpowiedni moment).
    Do tego sanki na manualną lampę, ruchomy wyświetlacz LCD, stabilizacja
    obrazu, technologia BSI obiecująca 2x niższe szumy/2x wyższe czułości.
    A wszystko za jedyne 430Euro w momencie premiery.

  • 24. Data: 2010-02-03 06:33:31
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    "Paweł W." wrote:
    > A nie lepiej będzie ci kupić Fuji Finepix HS-10?
    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10336
    > Ogniskowa od 24mm do 720mm(!!!) przy świetle 5,6 na 720mm.

    Parametry kusza, ale niezaprzeczalnym atutem lustrzanki jest mozliwosc
    focenia na wysokim ISO (800 bez problemu, ale sa modele, ktore nawet przy
    3200 oferuja zupelnie zadowalajace rezultaty - i to bez wydawania kilku
    tysiecy). Przy takich ogniskowych i tematyce, o jakiej wspomnial autor
    watku maksymalne skrocenie czasu jest sprawa bardzo istotna.

    --
    KILu

  • 25. Data: 2010-02-03 08:47:41
    Od: "kucik" <k...@o...pl>

> [...]

    >zdjec samolotow.

    >tutaj przykladwe zdjecie ta stalk z ok 400 m :

    http://www.fredmiranda.com/forum/topic/721988

    zobacz tutaj. Jesli to ta sama Leica (wg zdjecia wyglada na to samo) to
    mysle ze warto bedzie wziac. Jakoscia zdjec nie ustepuje Canonowi, a
    zblizenie jest piekne. Szkoda ze obie foty nie byly robione takim samym
    lustrem bo 5D i 40D maja roznej wielkosci matryce i w efekcie na cropie
    560mm mniej sciaga na 5D niz 400mm na 40D, no ale zdjecia piekne. Chyba sie
    pokusze o ten zestaw. Falcon z pewnoscia nie da tego efektu.

    Kucik

  • 26. Data: 2010-02-03 09:13:58
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tysiecy). Przy takich ogniskowych i tematyce, o jakiej wspomnial autor
    > watku maksymalne skrocenie czasu jest sprawa bardzo istotna.

    Taaa bo wysokie ISO to pacaneum na cale zlo :)

    Najpierw trzeba sie nauczyc robic zdjecia...
    Potem sie okaze, ze i 100-200ISO wystarcza.
    Pymysly, zeby do ptaszorow kupowac lustro z powodu
    wysokiego ISO swiadcza wylacznie o nieznajomosci tematu.

    Najlepsze zdjecia ptakow jakie widzialem zrobione byly
    dlatego, ze auto byl zawziety na robienie zdjec, a nie
    dlatego ze mial aparat z wysokim ISO.

  • 27. Data: 2010-02-03 09:26:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Feb., 09:47, "kucik" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > 560mm mniej sciaga na 5D niz 400mm na 40D, no ale zdjecia piekne. Chyba sie
    > pokusze o ten zestaw. Falcon z pewnoscia nie da tego efektu.

    jakosc tej leici nie budzi watpliwosci.
    jedyna watpliwosc budzi mozliwosc nastawiania na ostrosc.
    to obiektyw projektowany do malego obrazka - duza jasna matowka leici
    z b dobrym mikrorastrem albo klinem - czyli pomocami optycznymi do
    nastwy ostrosci
    w dslr tego nie ma . jesli sie zdecydujesz bedziez musial pomyslec na
    dodoatkowa soczewka w c20d przy okularze celownika albo matowka do
    nastawy recznej - to moze nieco pomoc.
    ryzyka finansoewgo z leica nie ma - zawsze sprzedasz w cenie zakupu
    jesli nie lepiej.
    opanowanie tego obiektywu ( ostrosci ) bedzie wymagac sporo wprawy -
    ale jesli sie zdecydujesz na zakup to bedzie to do opanowania .
    Ba nawet dla tego obiektywu warto pokusic sie o zakup analogowej slr
    i robienie slajdow .

    kupuj ! co sie masz lamac i nie przesypiac nocy gdybys nie kupil.

  • 28. Data: 2010-02-04 12:42:54
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

> [...]
    > pojemności buforu - czy zmieści tylko 10 klatek, czy może 30, wtedy
    > łatwiej wstrzelić się w odpowiedni moment).

    Ma "final 7" czyli ostatnie siedem klatek z trybie seryjnym (podejrzewam ze
    to tez wielkosc bufora)... przy foceniu przyrody bufor konczy sie w najmniej
    odpowiednim momencie :) zgodnie z prawem Murphy'ego :)

    Pytanie ile bedzie ten kompakcik kosztowal? :)

    Steel

  • 29. Data: 2010-02-04 12:50:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Pytanie ile bedzie ten kompakcik kosztowal? :)
    >
    > Pozdrawiam
    > --
    > Steel

    jest mowa o ok 400 euro.

  • 30. Data: 2010-02-04 13:06:52
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > mnie sie ostala jedna taka z tamtych czasow i za nic nie oddam , tak
    > rysuje swietnie - brzytwa.
    > przyslona nie dziala , pracuje tylko na 5,6

    bo to sigma niezchipowana....

    > ale warunki na wieksza
    > przyslone wystepuja niezwykle rzadko ,

    taaaaaaaaaaaaaaaaa ciekawe rzeczy opowiadasz...

    > a z kolei na tej ogniskowej ze
    > wzgledu na mala GO na wiekszym otworze b trudno trafic z ostroscia.

    znowu bzdury opowiadasz... no chyba ze twoja sigma ma z tym problem i z
    twoim body...

    > jesli rzeczywiscie chcesz sie specjalizowac w ptakach i zdjeciach z
    > duzej odleglosci to sugerowalbym wlasnie stalke - ja uzywam glownie do
    > zdjec samolotow.

    Zoom jest wygodny ale dobry zoom na ptaki np u nikona kosztuje 20tys zl :)
    Choc i sigmy 120-300 sa calkiem niezle ale bywa ze maja problemy z
    kontrastem i bywaja awaryjne. ale to kolo 10tys zl
    Jest jeszcze sigma 100-300/4 HSM nawet niezla ale nie za cene po podwyzkach
    :)

    > obawiam sie ze za te pieniadze zaden zoom nie podskoczy z
    > rozdzielczoscia.

    O jakich pieniadzach mowisz?

    > ale przyznaje mojego marzenia zyciowego - sfotografowac ladnie ptaka
    > jeszcze nie spelnilem.

    o jakim mowa... bo gatunkow jest wiele... jesli dowolny to nie powinno byc
    problemu :)

    --
    Steel